תתחילו להיפרד: ייתכן שבקרוב המאכלים האלה ייעלמו לגמרי

משבר האקלים פוגע בכולנו, ואם היה לכם ספק – אז גם באוכל ובשתייה שלנו • איך המשבר מזיק למאכלים שאנחנו הכי אוהבים, האם יש משהו לעשות בנידון וכיצד נרגיש את השינוי בכיס? כל הפרטים

שתיית בירה (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

ההשפעות של משבר האקלים על כדור הארץ ידוע ככזה שפוגע באנושות, בבעלי החיים וכמובן שגם בכדור הארץ – אבל האם יצא לכם פעם לחשוב כיצד הוא משפיע על האוכל שאנו אוכלים?

הנה חמישה מאכלים שבני האדם צורכים באופן קבוע ויומיומי, שעלולים להיעדר כמעט לחלוטין מחיינו – אז מה דעתכם שנעשה ככל שביכולותינו כדי שזה לא יקרה?

שמן זית

מזג אוויר קיצוני עלול להקשות על חקלאים בספרד ובקליפורניה לגדל כראוי עצי זית. ספרד סובלת מזו תקופה מבצורת, הגורמת לצמצום משמעותי בקציר היבולים השונים במדינה. בקליפורניה, לעומת זאת, המצב הפוך: שם סובלים מכמויות גשמים ושלגים שוברות שיאים, מה שיעכב את גדילת עצי הזית. כעת, החקלאים במקומות הללו ינסו להתאים את עצמם למזג האוויר שפוקד את אזורם.

שמן זית (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

קפה

פולי אחד המשקאות האהובים ברחבי תבל נפגעו קשות מתופעת האל ניניו שפקדה את ברזיל וקולומביה, מהמייצאות הגדולות בעולם שלהם. שינויי הטמפרטורות החדים וגשם לא צפוי פוגעים במדינות האלו, מה שעלול לגרום לכך שנרגיש, בסופו של דבר, עליית מחירים של הקפה – ונראה אתכם מצליחים להתעורר כראוי בבוקר בלי המשקה הפופולרי. תמיד אפשר לשתות מים, לא?

פולי קפה, צילום: Getty Images

בירה

עליית הטמפרטורות ובצורת גדולה ברחבי אירופה פוגעים באיכות ובכמויות של הכשותנית, צמח נפוץ המשמש מרכיב חשוב בתעשיית הבירה, שמעניק למשקה את הטעם והארומה שלו. אם יבולי הכשותנית ייפגעו, הדבר עלול להביא לעליית מחירי הבירה – וגם שהטעם שלו עלול להשתנות. עם זאת, חקלאים ומבשלות כבר מתאימים את עצמם למצב, בכך שהם מפתחים כשותנית עמידה לחום וגם בזכות מתן צל לצמח הזה באמצעות לוחות סולאריים. בואו נרים כוסית לכבוד המחשבה המקורית!

צעירים שותים פחיות בירה, צילום: Getty Images

שמפניה

אזור שמפיין שבצרפת, שבו מייצרים את המשקה האלכוהולי באופן רשמי, נפגע גם הוא מעליית הטמפרטורות בו בשנים האחרונות. במקרה הזה, הענבים שמהם מייצרים את השמפניה נפגעים בכך שטעמם משתנה בשל השינוי ברמות החומציות שלהם. אבל יש לנו חדשות טובות: יצרני השמפניה מתאימים את עצמם למצב, למשל בכך שהם עוברים למקומות נעימים יותר או שהם משחקים קצת עם חוקי יצירת המשקה.

שמפניה (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

קטשופ

החום הקיצוני בקליפורניה השפיע גם על יבולי העגבניות, מה שגרם לזינוק של לא פחות מ-28% במחירי הקטשופ בארצות הברית. בשל המצב, מדענים עובדים על פיתוח של עגבניות עמידות לשינויי האקלים, כך שאולי אתם לא צריכים לדאוג שהצ'יפס שלכם יישאר ללא הרוטב האהוב.

צ'יפס בקטשופ, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר