תותים. צילום: Getty Images

חבילת התותים הזאת עולה כמו מחשב נייד: לא תאמינו מה הסיבה

הכירו את זן הקוטוקה, תות הפנינה הלבנה ואת האוואיוקי • חברה יפנית התחילה לייצא פירות שמואבקים ומושקים באופן ידני ואף עוברים צחצוח לפני קצירתם • אבל למה הם עד כדי כך יקרים? פרטים בכתבה

כולם יודעים שמחירי התותים גבוהים, אבל האם תהיתם פה כמה גבוהים הם יכולים להיות? מסתבר שביפן ישנם זני תותים כל כך יקרים, שמחירם מתחיל בלא פחות מב-89 דולרים (כ-335 שקלים) ל-500 גרם בלבד – ושלא תדעו כמה עולה קופסה מעורבבת של התותים היקרים הללו.

זן הקוטוקה הוא תות סימטרי בעל גוון אדום בהיר הגדל במחוז נארה שבאי הונשו, שהמחיר שלו לחצי קילוגרם מתחיל ב-89 דולרים – ואם זה נשמע לכם יקר, מחיר תות הפנינה הלבנה עומד על לא פחות מ-128 דולרים, לא פחות, לחבילה במשקל דומה. קופסה הכוללת שילוב של 27 יחידות של התותים האלו, כמו גם של תות האוואיוקי, תעלה לכם סכום אסטרונומי של לא פחות מ-780 דולרים!

מי שאחראית על המחירים המופרזים האלו היא חברת "פירות איקיגאי" היפנית, שהחלה לאחרונה לייצא את התותים המדוברים מארץ השמש העולה לארצות הברית. הסיבה למחירים המופרזים נובעת מכך שביפן, בשונה ממדינות רבות אחרות ברחבי תבל, מעניקים חשיבות גדולה מאוד לפירות יוקרתיים, שלפעמים מוענקים כמתנות במהלך החגים.

דוגמה לכך היא במוצר אחר של החברה, מלונים ממחוז שיזואוקה, שגם הם מהאי הונשו. אלו נארזים בקופסה שחורה בעלת תבליט מוזהב בעלות של 128 דולרים ליחידה. המלונות האלו מתומחרים לא רק בשל האריזה המרשימה שלהם, אלא גם מכיוון שהם מואבקים ומושקים באופן ידני, עוברים עיסוי ואף צחצוח לפני שבכלל קוצרים אותם – מה שמצריך שעות על גבי שעות של עבודה קשה. נוסף על כך, בחברה מקפידים על כמויות הסוכר, הטעם, הבלות והנראות של כל מלון, מה שמוסיף לעלויות המוצר. כשאלה עומדים בסטנדרטים הגבוהים של החברה, הם נקצרים – ובהמשך, מועברים ללקוחות.

שיהיה בתיאבון, רק בואו נקווה שהמחיר שווה את זה.

שווים את הכסף? (אילוסטרציה), צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו