וויסקי (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

הסקוטים בהלם: וויסקי אנגלי הוכרז כסינגל מאלט הטוב בעולם

המשקה Sherry Cask Matured Single Malt זכה במקום הראשון בתחרות הוויסקי העולמית, לאחר שהשופטים שיבחו את "ניחוחות הפירות הכהים והעשירים שלו" • בסקוטלנד לא לקחו את הבחירה בקלות: "בחירה על ידי שופטים אינה קביעה מוחלטת"

אמנם סקוטלנד נחשבת לבירת הוויסקי העולמית, אבל מתברר שעם קצת מאמץ ניתן לייצר וויסקי טוב גם בשאר העולם, ואפילו באנגליה השכנה – מציאות שבוודאי תגרום לסקוטים רבים לזוז באי-נוחות.

העובדה הזו התבררה לאחרונה כאשר המזקקה האנגלית The English Distillery מהעיר נורפולק, חטפה מהסקוטים את המקום הראשון בתחרות הוויסקי העולמית, עם וויסקי סינגל מאלט מייצורה. המשקה הזוכה, Sherry Cask Matured Single Malt שמו, זכה לשבחים רבים משופטי התחרות, שציינו את "ניחוחות הפירות הכהים והעשירים" שלו. השופטים הוסיפו כי מדובר ב"וויסקי מאוזן ועשיר להפליא".

הזכייה הזו, שמהווה נעיצת אצבע בעין של ממש ליצרנים הסקוטיים, זכתה לתגובה מיידית של איגוד יצרני הוויסקי הסקוטיים, שניסה להקטין את ההישג. "בחירה של וויסקי על ידי השופטים אינה קביעה מוחלטת, וזאת מכיוון שבחירת וויסקי מועדף היא בחירה אישית שלא בהכרח מעידה על טעמם הכולל של הצרכנים", נמסר מדובר האיגוד. הוא הוסיף כי "וויסקי סקוטי זוכה בעקביות בפרסים ברחבי העולם. אנו גאים בייצור שלנו, שהוא מספר אחד בעולם גם מבחינת הסחר הבינלאומי".

Sherry Cask Matured Single Malt, שהוכרז כוויסקי הטוב בעולם, צילום: יחסי ציבור

המשקה הזוכה מבוקבק ידנית, והוא מיוצר ללא כבול, אלא מבשיל בחביות שרי של חברת פדרו חימנז. ניתן לקנותו באתר המקוון של המזקקה במחיר של 59 פאונד (כ-270 שקלים) לבקבוק, וכן הוא מופץ למספר קמעונאים שמתמחים במכירת משקאות.

המזקקה הזוכה פעילה 17 שנים, ומי שמוביל אותה מאז שנת 2014 הוא אנדרו נלסטרופ, שאביו, החקלאי ג'יימס נלסטרופ, היה זה שייסד אותה. לאחר הזכייה, אנדרו אמר: "אנחנו ממש המומים. כל יצרן וויסקי מקווה לזכות בפרסים, אבל הזכייה בפרס הגדול הזה היא הגשמת החלום של אבי, שרצה ליצור כאן באנגליה וויסקי סינגל מאלט ברמה עולמית".

מי שעוד שיבח את המשקה הזוכה הוא עורך מגזין הוויסקי העולמי, כריסטופר קואטס, שאמר כי המשקה מדגים את "האיכות המדהימה של בקבוקי וויסקי שמיוצרים באנגליה על ידי המזקקות השונות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו