אחרי שנה בלבד: אלקטרה בדרך לסגור את סניפי סבן אילבן

רשת חנויות הנוחות הבינלאומית הוקמה בארץ עם הבטחה להביא עמה טעמים חדשים ובשורה לצרכנים הישראלים • כעת פורסם בדוחות של החברה כי היא פועלת להפסקת פעילותה • במקביל נבחנת אפשרות להכנסת משקיע לפעילות

סבן אילבן בדיזנגוף סנטר תל אביב. צילום: קוקו

אלקטרה מוצרי צריכה הודיעה כי היא מתכוונת לסגור את סניפיה בישראל של "סבן אילבן", רשת חנויות הנוחות הבינלאומית. השקת הרשת בארץ נעשתה לפני כשנה בלבד על ידי הזכיינית אלקטרה צריכה, אלא שהחברה הסבירה בדוחותיה כי היא תפעל לסגירה משמעותית של פעילותה.

בדו"ח נכתב: "בתקופת הדוח בחנה החברה את המודל העסקי של הפעלת חנויות תחת המותג Eleven.7 - כפועל יוצא מכך החלה החברה במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2023 בפעולות לסגירה משמעותית של הפעילות, זאת במסגרת תהליך רה ארגון הכולל צמצום עלויות, לרבות כוח אדם וסגירת סניפים", עוד נכתב כי: "לצד האמור לעיל, בוחנת החברה אפשרות להכנסת משקיע לפעילות".

נסגרת אחרי כשנה, צילום: קוקו

לפי המסמך, כבר בתקופת הכנת הדוח סגרה החברה שני סניפים והיא פועלת לצמצום וסגירת סניפים נוספים.

מדובר במותג החנויות הכי גדול בעולם, שאמור היה להביא בשורה ברמת החוויה והמוצרים המוצעים בו גם לישראל. שני סניפי הרשת שנסגרו, מתוך עשרה שפתחה מאז הקמתה, שכנו בתל אביב.

אלקטרה כבר שינתה בעבר את אסטרטגיית הרשת, כאשר הכוונה הייתה לצמצם פעילות בתל אביב ולהמשיך לפעול בגוש דן ובשרון, על רקע שוק צפוף בעיר המרכזית. מנכ"ל הרשת, אבינועם בן מוחה, התפטר חצי שנה לאחר הקמת הרשת.

אמורה הייתה להיות בשורה, צילום: קוקו

צביקה שוימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, אמר בעת השקת המותג ש"סבן אילבן תהיה שחקן משמעותי בחנויות הנוחות ובקיוסקים בישראל. אנחנו מדברים על מאות חנויות בישראל. נגיע לכל חלקי הארץ ובכל מקום נבצע את ההתאמה הנכונה. נתחיל מתל אביב".

עוד הוא הוסיף: "אי אפשר לפתוח מאות חנויות בחודש או בשנה. זו היסטוריה שמגיע שחקן כמו סבן אילבן לישראל והשקענו המון זמן בפיתוח הטעמים. כאמור נפתח מאות סניפים ולא אלפים. בטווח של שלוש שנים - ארבע שנים, נגיע לכמות הזו כדי לשמור על הרמה הגבוהה ועל הטעמים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר