עם מנות שכבר מזמן לא מגישים: גילינו בית קפה ששבה את ליבנו

אל תתנו לשם האמריקני משהו להטעות אתכם, "קופי פוינט" בצפון הישן של תל אביב הוא מקום קטן ומתוק להפליא שכל כולו נע בין בית של סבתא רוסיה לאחוות נשים היפסטרית עכשווית • זואי, בעלת המקום, סיפרה לנו תוך כדי שסידרה פרחים על כל שולחן, שהיא מגישה בו זיכרונות מהבית

קופי פוינט. צילום: מאיה דרין

טרנדים ואופנות משפיעים לא פעם על ההרגלים שלנו וגם על הציפייה. כשאנחנו מתבקשים לדמיין לעצמנו בית קפה טיפוסי, אנחנו מדמיינים בדרך כלל קווים נקיים ועץ אלון בהיר, טכניקות הכנת קפה הכוללות את הקלאסיקה, כמה כריכים, עוגיות, עוגה בחושה ומיץ סחוט טבעי, או לחלופין, כזה שהוא בניחוח פריזאי מובהק - שולחנות עגולים עם קונטור זהב, צבעים כהים, שנסונים מתנגנים ברקע ושלל מאפי בוקר. אבל על בית קפה עם זיקה מובהקת למזרח אירופה, כנראה לא היינו חושבים כלל. עד שגילינו, במקרה, את "קופי פוינט" במפגש הרחובות בזל ודיזינגוף בתל אביב.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Coffee Point TLV‎‏ (@‏‎coffeepoint_tlv‎‏)‎‏

מה שגרם לנו לעצור לרגע ולהיכנס דווקא לשם, היה המראה של המקום מבחוץ בפינת קסם שטופת שמש של חורף. מחלון הראווה הגדול הפונה לרחוב ניכר הסגנון הצבעוני והשונה של המקום. זרי הפרחים הקטנים על כל שולחן, גם אלה שבחוץ – שבו את ליבנו.

אל תתנו לשם האמריקאי משהו להטעות אתכם, מדובר בבית קפה קטן ומתוק להפליא שכל כולו נע בין בית סבתא רוסיה לאחוות נשים היפסטרית עכשווית. עם תפריט מגוון וקצת אחר, שמחיריו הוגנים במיוחד.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Coffee Point TLV‎‏ (@‏‎coffeepoint_tlv‎‏)‎‏

דלפק המכירה במקום ססגוני, צבעוני ומסודר. הכריכים בו נראים מאוד קום איל פו, מוכנים כמו שאוהבים פה בעיר – אבוקדו בעונתו או סלט ביצים וגם גבינה טובה עם ממרח מעניין. הכל בלחמי בוטיק, כמובן. לצידם בייגל טוסט תמים ולא מתחכם, מרוח בנדיבות בחמאה ובו גם פרוסת עגבנייה ועשבים ירוקים.

גם בגזרת המתוקים ניכר אותו משחק מעניין של בין ישן לעכשווי. יש מאפי בוקר, עוגה בחושה, עוגיות, רוגלעך ובתבנית אמייל ביתית מוצעת עוגת גבינה אפויה מפודרת אבקת סוכר. הכל במראה אקלקטי. לצד כל זה אסופת כלי חרסינה מעוטרים, בהם מוגשים המשקאות החמים.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Coffee Point TLV‎‏ (@‏‎coffeepoint_tlv‎‏)‎‏

זואי, בעלת המקום, שמסדרת כל כך יפה מדי בוקר את בוקה הפרחים הקטן שמונח באגרטלצ׳יק צנוע על כל שולחן, מספרת שהיא מביאה לקפה שלה את הבית, את הזיכרונות ואת המאכלים שהיא אוהבת.

כך מצאנו בתפריט מנות משמחות, שכבר מזמן לא מגישים בתל אביב כמו בלינצ׳ס גבינה מתוק ושמנמן המוגש עם ריבה ביתית (39 שקלים), סירינקי (לביבות גבינה רוסיות מתוקות) עם חלב מרוכז וריבה ביתית (39 שקלים), בלינצ׳ס מלוח עם סלמון מעושן וגבינת שמנת (45 שקלים), לביבות קישואים עם סלמון מעושן או עם קוויאר (50-60 שקלים), טוסט שחיתות עם קוויאר (45 שקלים).

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Coffee Point TLV‎‏ (@‏‎coffeepoint_tlv‎‏)‎‏


וכן, גם מנות שיש בהן את כל מה שישראלים אוהבים לאכול. כמו, ארוחת בוקר ישראלית שכוללת ביצים לבחירה, סלט טונה, סלט ישראלי, גאודה, זיתים, ריבה, חמאה וקפה (69 שקלים) או שקשוקה קלאסית (45 שקלים).

יצאנו עם חיוך על הפנים וחשבנו לעצמינו, איזה כיף שבעיר מודרנית, בועטת ומלאת בתי קפה, אפשר עדיין למצוא עסקים קטנים, אישיים ורומנטיים.

קופי פוינט
רחוב בזל 1, תל אביב-יפו
פתוח מדי יום, למעט שבת, בשעות 7:00-16:00

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר