בגלל שינוי במדים: עובדים במקדונלד'ס מאיימים לעזוב את הרשת

ענקית המזון הכריזה שתאפשר לעובדיה בסניפים להרכיב את המלתחה לעצמם • אלא שבניגוד לסלוגן של החברה "אני אוהב את זה" - לא כולם אהבו את הרעיון, שיצר דיון ער בתקשורת ברחבי העולם וברשתות החברתיות

מקדונלד'ס. צילום: AFP

ענקית המזון מקדונלד'ס אוהבת לחדש ולשדרג את הפריטים בתפריטים שלה, אבל הפעם היא החליטה לעשות מהפך דווקא במדי העובדים -ולמרות הסלוגן המוכר ממש, שבתרגום לעברית משמעו "אני אוהב את זה", לא כולם אוהבים את זה.

כחלק מהמהלך, שנכון לעכשיו עדיין מוכרז כ"נסיוני", הרשת תאפשר לעובדים בסניפים להרכיב את המלתחה לעצמם, כאשר בחירת המדים תעשה באופן שמגדירים "כזה שיגרום להם להרגיש הכי בנוח".

המהלך יאפשר לעובדים ללבוש מגוון פריטים, ביניהם: ג'וגרים (מכנסי ריצה), ג'ינסים, חצאיות דנים ומכנסי כותנה, זאת בשילוב עם בנדנות וכובעי באקט וביניז. לעובדים תינתן לחילופין גם האפשרות לבחור בסגנונות מחויטים או קלאסיים, כדי שכל ההעדפות שלהם יכוסו (תרתי משמע). כל הפריטים, כך דווח, יהיו עשויים מחומרים הניתנים למחזור.

לדברי גורמים ברשת, חופש הבחירה בכל הקשור למלתחה, יאפשר לעובדים ליצור לעצמם מדים מותאמים אישית, כאלה שישקפו את הזהות הייחודית שלהם. 

אלא שנכון לעכשיו, לא כולם שותפים להתלהבות של בכירי הרשת באשר לשינוי. עובדים בסניפים הביעו את התנגדותם למהלך בשלל פלטפורמות ואף איימו להתפטר בשל ההחלטה.

להיות מי שהם, צילום: יח"צ

"זה מרגיש כאילו זה 'רוכב' על תרבות ה-woke (מושג המתאר נאורות פוליטית), אמר עובד שפחות התחבר לשינוי בראיון ל"סאן". עובד אחר הוסיף: "אם יכריחו אותי ללבוש את זה, אני אתפטר ואני די בטוח שהרבה מהקולגות שלי יצטרפו אליי". אחרים גרסו ש"זה ירחיק עובדים".

עובד אחר ציין בראיון ש"זה הופך את המראה לאורבני מדי וזה לא מתאים לרוח הרשת". תגובות רבות של עובדים עלו גם ברשתות החברתיות. בהן, בדיון שנפתח בקבוצה סגורה של עובדי הרשת, הגיב עובד: "אני אוהב את העובדה שהם מתנסים עם הוספת צבעים, אבל היישום שלהם בשטח מזעזע".

לא מתאים לרוח הרשת?, צילום: יח"צ

השינוי במדי הרשת מקדונלד'ס הוא הראשון מזה למעלה מעשור. בפעם האחרונה נקטה החברה במהלך כזה בשנת 2006. לדברי גורמים ברשת, המהלך נעשה בתגובה למשוב מהעובדים ונועד להיות "מודרני, מכיל, מגוון ופונקציונלי". 

המדים החדשים יוצעו לעובדים במספר סניפים ברחבי הרשת לקראת הרצה נרחבת יותר בכל הסניפים בבריטניה ובאירלנד בשנה הבאה. בשלבים הבאים, כך לפי פרסומים, הרשת תציע גם פרטי לבוש מותאמים לנשים בהריון ולעובדים דתיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר