מזיגת פחית בירה לכוס שתייה. צילום: Getty Images

פתחתם פחית בירה? זה הזמן שעוד נותר לה

כמה זמן באמת אפשר לשמור את המשקה במקרר ולמה אין בעיה לשתות אותו גם אחרי שתוקפו פג? • כל מה שצריך לדעת כדי לשמור על הטעם והאיכות של האלכוהול הפופולרי

בירה היא אחד המשקאות הנפוצים במפגשים חברתיים, ורבים נוהגים ליהנות ממנה לפעמים גם סתם ככה לבדם. אז אם אחרי שכבר פתחתם אותה או בזמן שנשמרה חודשים במקרר - אנחנו בטוחים שלא פעם תהיתם, כמה זמן אפשר לשמור אותה כשהיא בפחית.

נתחיל עם אמת מפתיעה: תוקפה של בירה לעולם לא באמת פג כך שהיא מסוכנת לצריכה, אבל אם תצרכו אותה מעבר לתאריך שבו פג התוקף שלה – ככל הנראה תיווכחו שהטריות והאיכות שלה נפגעו.

אם תאכסנו את הבירה במקרר כשהיא סגורה, תוכלו להשתמש בה עד שלוש שנים מרגע הכנסתה לפחית. אם תשמרו אותה במזווה, בטמפרטורה נעימה קבועה ובמקום שבו אין אור ישיר, תוכלו לשתות ממנה עד תשעה חודשים לאחר שפג תוקפה.

פתחתם את הפחית והחזרתם למקרר? אל תתפלאו אם הטעם הטוב המקורי של הבירה יידרדר. הדבר קורה כי הפחמן הדו-חמצני במשקה יוצא ממנו לאט-לאט. בכל זאת פתחתם את הפחית, לא סיימתם אותה ובא לכם להמשיך לשתות? יש לכם עד יממה שלמה לעשות זאת. עד אז הטריות של הבירה תישמר, גם אם לא שמרתם אותם במקרר.

צעירים שותים פחיות בירה, צילום: Getty Images

"בגלל האלכוהול שבבירה ובשל נוכחות הכשות, שיש בו רכיבים אנטי-מיקרוביאליים, אין בה ממש גדילה של פתוגניות, שעלולות לגרום לשלל מחלות", אמר מומחה הבירה, ניל וויט, לאתר "Eating Well". "הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לבירה ישנה היא פגיעה בטעם שלה".

עוד פרט שייתכן כי לא ידעתם - ככל שאחוז האלכוהול נמוך יותר, כך עולה הסיכוי שאיכות הבירה תיפגם לעומת אלכוהול "כבד" יותר. מהסיבה הזאת בעוד בירות סטאוט יכולות להחזיק מעמד תשעה חודשים מעבר לתאריך שבו יפוג תוקפן, בירות אייל יחזיקו מעמד רק כחצי מהזמן הזה. בשורה התחתונה, בירות כהות ומלאות בכשות יחזיקו מעמד יותר זמן מאשר בירות בהירות שמכילות מעט אחוזי אלכוהול.

פחיות בירה, צילום: Getty Images

ומה עם בירות שאין בהן אלכוהול בכלל? לאלה יש מלכתחילה תאריך תוקף קצר יותר, אך אם פג תוקפן – תוכלו לצרוך אותן עד שלושה חודשים לאחר התאריך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו