פחות משלושה ימים לאורז מבושל: ההמלצות לשמירת מזונות במקרר

למי מאיתנו לא יצא פעם לפתוח את המקרר כדי לחפש משהו טעים, ולמצוא מאכל שכבר עבר זמנו? • רוצים להימנע מתקריות כאלו בעתיד? ריכזנו כמה הנחיות שמסייעות לעשות את זה כמו שצריך

אדם שמצא אוכל מקולקל במקרר. צילום: Getty Images

גם אם כבר עשיתם את הצעד ואכסנתם מאכלים כלשהם במקרר, זה לא אומר שהם לא יתקלקלו לעולם – ובואו נודה, מאכזב מאוד לפתוח את הדלת שלו ולגלות שמשהו שמאוד רצינו לאכול התקלקל כבר לפני מספר ימים.

כדי להימנע מתקריות כאלו בעתיד, צירפנו לכם המלצות לגבי הזמן שבו כדאי להשאיר מאכלים מסוימים במקרר לפני שיתקלקלו. קדימה, לרשום הערות!

אורז מבושל

לדברי הדיאטנית קיילי בנסלי, שהקימה את חברת Sulinu לטיפול בהזנה, יש לצרוך אורז מבושל עד יומיים לאחר הכנתו, זאת לעומת 6-4 ימים עליהם ממליץ מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA). "הסיבה לכך היא שבאורז מבושל יש בקטריה שעלולה לגרום למחלות קיבה ומעיים", אמרה. "יש לבקטריה הזו יכולת לעמוד בחום גבוה והיא לא מתה בעת בישול, כך שהיא עלולה להתפתח כשהמזון שבו היא נמצאת מתקרר או שהיא נמצאת במקום לא חם מספיק, כזה שלא עומד בטמפרטורות של 4 ל-60 מעלות צלזיוס.

אורז מבושל, צילום: Getty Images

חסה

"בירק הזה יש הרבה נוזלים, וככל שאלה ממלאים אותו יותר – כך עולה הסיכוי שאלה יעזבו את תאי החסה וייכנסו לתאי הבקטריה שבה", אמרה בנסלי. עם זאת, חסה יכולה להישמר במקרר עד 30 ימים – וזאת אם תניחו אותה במעין מגבה שתכסה אותה.

חסה, צילום: לירון אלמוג

ביצים קשות

הרתחתם ביצים עד שהתקשו? במצב כזה, אתם יכולים לאכול אותן עד שבוע לאחר שהרתחתם אותן. "הן עלולות לשאת בקטריה כמו סלמונלה או ליסטריה אם הן לא מבושלות כראוי, ולכן בכל מקרה כדאי להסיר מהן את הקליפה שלהן לפני שצורכים אותן", אמרה בנסלי.

ביצה וביצה קשה, צילום: Thinkstock Photos

קייל

לפי התזונאית ומומחית הוולנס אדיטה לאנג, הקייל (שמו הרשמי של כרוב העלים) יכול לשרוד במקרר עד 3 ימים. כדי שיישמרו על הרעננות שלהם, שימו אותם בכוס עם מעט מים, כדי לשמור על הלחות שלה.

זני קייל שונים. סגולות רפואיות וטעם מעניין, צילום: איתיאל ציון

אבטיח

הסוד לשמירה על אורך חיי הפרי המתוק הוא לא לחתוך אותו ואז להכניסו למקרר, אלא לחתוך אותו רק כשאתם רוצים לאכול אותו – אחרת, הוא יתקלקל בתוך כמה ימים. "ברגע שחותכים את האבטיח, הוא מתקלקל במהירות מכיוון שהמים שבו מתאדים לאט-לאט, כך שהוא גם מאבד את הטעם המתוק שלו", אמרה בנסלי.

ובכל זאת, אם חתכתם אבטיח והכנסתם אותו למקרר, מומלץ לצרוך אותו עד 5 ימים לכל היותר.

אבטיחים בדוכן, צילום: יהושע יוסף

אוסנה אורגנית

קודם כל, שלא תתבלבלו – לא מדובר בפטל שחור, לא בפרי יער בפני עצמו שמאוד דומה לפרי הפופולרי. ולעניינינו: מכיוון שבאוסנה יש המון מים וכי ה"עור" שלה מאוד דק, ישנו סיכוי לא קטן שתתפתח בה בקטריה, אומרת בנסלי. כדי להרוג אותה, שטפו את הפרי עם חומץ ומים והכניסו אותו לעומק המקרר.

אוסנה, צילום: Getty Images

שימורי דגים

ידוע לכל שלקופסאות שימורים יש חיי מדף ארוכים מאוד, אבל אם פתחתם אחת כזו – זהו סיפור שונה לגמרי. "ברגע שפתחתם קופסת שימורים, אתם חושפים את התוכן שלה לאוויר, בקטריה ולתגובות אנזימיות, כך שחיי המדף שלה מתקצרים ברגע למספר ימים בודדים, והדבר תקף במיוחד לשימורי דגים", מסבירה בנסלי.

דגים בקופסאות שימורים, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר