מפתחים חרדה בגלל החשש שלא יצליחו להגות את שם המנה בה הם חושקיםיציאה למסעדה אמורה להיות חוויה נעימה, מרגשת וכמובן טעימה, אז למה ואיך היא הפכה פתאום לכזו שמעוררת חרדה ממש ודווקא בקרב הדור הצעיר?
סקר חדש, שערכה לאחרונה רשת המסעדות הבריטית Prezzo (רשת המתמחה באוכל איטלקי) ובמסגרתו נדגמה קבוצת מיקוד של 2000 נחקרים אודות הרגלי האכילה שלהם, מעלה כי 86% מהנדגמים שהשתייכו לדור ה-Z (צעירים שנולדו לקראת שנות האלפיים ועד כמעט ימינו אנו) פיתחו "חרדת תפריטים" וזאת בהשוואה ל-67% מכלל הנחקרים האחרים.
מקורה של "חרדת התפריטים" בקרב הדור הצעיר נעוץ בכמה גורמים, ביניהם מחיר הארוחה, הפחד מחוסר היכולת למצוא מנה שיאהבו והחשש מכך שמה שהזמינו בסופו של דבר לא ימצא חן בעיניהם. יותר משליש מהנחקרים גם הוסיפו שטריגר נוסף לחרדה היה היצע גדול מדי שיש בתפריטים.
עוד צויין בסקר כי 38% מהנדגמים שהשתייכו לדור ה-Z, הצהירו כי לא ילכו למסעדה אם לא בחנו את התפריט טרם הגעתם אליה. הם גם הוסיפו כי בגלל החרדה שלהם, הם יעדיפו לא פעם לתת לאנשים אחרים להזמין עבורם.
עוד עולה ממצאי הסקר, שיותר מ-50% מהנדגמים בין הגילים 25 ל-34 מפתחים חרדה בגלל החשש שלא יצליחו להגות את שם המנה בה הם חושקים במעמד ההזמנה.
בני דור ה-Z גם מושפעים מאוד מהרשתות החברתיות, אולי בשל כך בסקר עלה כי שליש מהם יזמינו מנות שיצטלמו היטב לרשת.
"יש לנו דור שלם שמצבו בכי רע", אמר פרופסור ג'ונתן היידט מאוניברסיטת ניו יורק בראיון לאתר ה"וול סטריט ג'ורנל" בהתייחס לסקר שנערך. "אתה לא יצירתי, אתה לא חושב לעתיד, אתה ממוקד רק באיומים בהווה ומי שאשמה בכך לפחות באופן חלקי", הוסיף ואמר, "היא תרבות 'הנראות' שרווחת היום ברשת, כזו שמעודדת חרדה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו