גאווה ישראלית: 9 מסעדות מהארץ ברשימת הטובות בעולם

"לה ליסט" היוקרתית, המציינת את אלף המסעדות הטובות ביותר בעולם, נחשפה • מככבות בה שמונה מסעדות תל אביביות ואחת ירושלמית • OCD של רז רהב גרפה את אחד הציונים הגבוהים מבין המסעדות

מנת שום ודבש ב-OCD. צילום: חיים יוסף

רשימת אלף המסעדות הטובות בעולם של "לה ליסט", נחשפה לפני ימים אחדים והיא כוללת תשע מסעדות ישראליות, שמונה מהן שוכנות בתל אביב ואחת מהן ממוקמת בירושלים.

הרשימה מתפרסמת מדי שנה בפריז ומשקללת נתונים של יותר מאלף מדריכי אוכל מ-200 מדינות (החל ממישלן וזגאט, דרך עיתון הניו יורק טיימס ועד לאתרים כמו TripAdvisor ו-Yelp). הדירוג היוקרתי מתבצע בעזרת אלגוריתם המחלק ציונים בטווח של 75.00 עד 95.50 נקודות. על כן הרשימה לא מציינת דירוג של המסעדות החל מהטובה ביותר ועד לטובה פחות, אלא ציונים.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎La Liste‎‏ (@‏‎laliste1000‎‏)‎‏

למעשה, בדירוג 2024 החדש חולקות שש מסעדות ציון מקסימלי זהה של 95.50, לכן כולן נחשבות לטובות ביותר בעולם. מדובר ב-L’Enclume הבריטית; ב-Guy Savoy וב-La Vague d’or הצרפתיות; ב-Schwarzwaldstube הגרמנית; ב-Lung King Heen ההונג-קונגית וב-Sushi Saito היפנית.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Guy Savoy‎‏ (@‏‎guysavoy‎‏)‎‏

ברכות לכולן, אבל אין ספק שהבשורה הגדולה בדירוג החדש, לפחות מבחינתו, היא העובדה המשמחת שלא פחות מתשע מסעדות ישראליות התברגו ברשימת אלף בתי האוכל המוצלחים ביותר בתבל. אז נאחל מזל טוב מיוחד ועטוף כחול-לבן ל-OCD של השף רז רהב (ציון 91.50); ל-Mashya של קבוצת ברקה האוס אותה מוביל השף גיא אריש (ציון 86.50); ל-Alena של השפים דניאל צור ועומר שדמי (ציון 86.00); למנטה ריי של השף רונן סקינזס (ציון 82.00); ל-Pastel של השף גל בן-משה (ציון 80.00); ל-Chakra של השף ערן פרץ (ציון 79.00); ל-George & John של שף תומר טל (ציון 78.50); ל-L’Epoque by Robuchon של השף יוג'ין קובאל - ששומר על מורשתו של ז'ואל רובשון (ציון 78.00) ולהסלון של השף אייל שני (ציון 75.50). כל המסעדות, כאמור, ממוקמות בתל אביב, מלבד צ'אקרה הירושלמית.

רז רהב, צילום: חיים יוסף

הרשימה של לה ליסט מתפרסמת בקביעות מאז 2015, ובין נותני החסות העיקריים שלה ניתן למצוא את תאגיד מוצרי היוקרה הצרפתי LVMH, את חברת התעופה אייר פראנס ואת קבוצת מלונות אקור - גם היא מצרפת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר