בעקבות תמיכה בישראל: המון זועם פגע בסניף של ענקית המזון המהיר

לפי תיעודים ברשתות החברתיות, המון זועם "השמיד" סניף של מקדונלד'ס בעיר צידון שבלבנון לאחר שהרשת בישראל תרמה אוכל לחיילים

סניף מקדונלד'ס בישראל. צילום: לירון מולדובן

קבוצת מפגינים אלימה "השמידה" סניף של מקדונלד'ס בעיר צידון שבלבנון, הנחשבת מעוז של חיזבאללה, כך לפי דיווחים ותיעודים שעלו ברשתות החברתיות. זאת מפני שרשת המזון המהיר תורמת ארוחות לחיילי צה"ל ברקע מלחמת חרבות ברזל.

בפוסט שהועלה לפני ימים ספורים ל-X (טוויטר לשעבר) מטעם ארגון Palestine Online, נראה המון צובא על סניף הרשת בלבנון ומנסה לפרוץ לתוכה, כאשר חלק מהמוחים אוחזים בדגלי פלשתין. "אנשים לא כל כך אהבו את תרגיל יחסי הציבור הזה, שלו אחראי תאגיד בינלאומי, והשמידו את אחד מסניפי מקדונלד'ס", כתב משתמש טוויטר ששיתף גרסה ארוכה יותר של הסרטון, לצד תמונות המציגות חיילים ושוטרים ישראלים שנהנים מארוחות שמקדונלד'ס תרמה להם. נכון לרגע זה, הנזק שספגה המסעדה אינו ברור, אולם יש להניח כי הוא משמעותי מאוד.

יוזכר כי מאז פרוץ המלחמה, מתמודדת מקדונלד'ס עם קריאות רבות לחרם בעולם הערבי לאחר שתרמה עשרות אלפי ארוחות לכוחות הביטחון הישראליים, לצוותי רפואה ולפצועים בבתי החולים. ביום שישי האחרון דיווחנו ב"ישראל היום" כי מקדונלד'ס ישראל הודיעה שעמוד הפייסבוק שלה נתון למתקפה של גורמים עוינים, המציפים אותו בתגובות אנטישמיות.

יש להבהיר כי רשת מקדונלד'ס מנוהלת ומופעלת ברחבי העולם על ידי זכיינים מקומיים, בהתאם לכל מדינה.

לכן, אף שמקדונלד'ס ישראל הביעה סולידריות עם צה"ל, זכייני הרשת בכמה מדינות מוסלמיות, ובהן קטאר, עומאן, איחוד האמירויות וערב הסעודית, הכריזו על תמיכתם הבלתי מסויגת בפלשתינים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר