מחייב ביקור: זו המדינה עם הכי הרבה מסעדות שנחשבות לטובות בעולם

ברשימה היוקרתית של 50 המסעדות הטובות בעולם מככבת מדינה אחת, שאינה רחוקה מישראל, עם שישה מקומות יוצאי דופן • לא איטליה ולא צרפת - אלה הלוקיישנים שאסור לפספס

ברצלונה. צילום: GettyImages

אם אתם מחזיקים מעצמכם פודיז, הנה שאלה מאתגרת לחיך: מהי המדינה עם המספר הגבוה ביותר של המסעדות המדורגות כטובות בעולם? התשובה עשויה להפתיע.

לא איטליה ולא צרפת, מאחר שיש לנו עיניים גדולות ובטן מקרקרת, נחסוך לכם את ההמתנה עם ספוילר: המדינה שבה דורגו הכי הרבה מסעדות ברשימת 50 המסעדות הטובות לשנת 2023 היא ספרד (הכוונה בדירוג בהקשר הזה היא לא למקום אליו הגיעו המסעדות אלא למספר המסעדות במדינה שנכנסו לדירוג עצמו). טקס ה-50 Best העולמי התקיים השנה בספרד בחודש יוני. דורגו בו מסעדות מ-24 אזורים ברחבי העולם, מתוך חמש יבשות. 12 מהן נכנסו לדירוג היוקרתי השנה לראשונה.

הזוכים בטקס, צילום: David Holbrook

לפני שנרחיב על המסעדות הטובות בספרד, נציין כי המדינה בה דורגה המסעדה הטובה ביותר בעולם היא פרו. בנוסף לכך שכבשה את המקום הראשון עם מסעדת Central, היא כיכבה ברשימה עם ארבע מסעדות מובילות השוכנות בבירתה לימה. עוד נציגות של כבוד היו איטליה עם חמש מסעדות, צרפת עם ארבע ובריטניה עם שלוש.

לספרד, שכאמור הצליחה להתברג עם לא פחות משש מסעדות ברשימה היוקרתית, יש מסורת קולינרית עשירה ומקום שמור של כבוד ברשימת המסעדות הטובות בעולם כבר עשור. המסעדה המפורסמת El Bulli בה, שנסגרה בשנת 2011, זכתה במקום הראשון ברשימה חמש פעמים מאז שנת 2002.
כמה מהשפים במסעדות הספרדיות שדורגו ברשימה השנה עברו התלמדות במסעדת El Bulli תחת ניצחו של השף הספרדי המפורסם Ferran Adrià המתמחה בגסטרונומיה מולקולרית.

שש המסעדות הספרדיות שכבשו את הרשימה

Disfrutar בברצלונה

מסעדת Disfrutar המעוטרת שני כוכבי מישלן, דורגה במקום השני ברשימה העולמית ובמקום הראשון ברשימת המסעדות הטובות באירופה. המסעדה שפירושה הוא "ליהנות" מנוהלת על ידי השפים Mateu Casañas, Oriol Castro ו-Eduard Xatruch. כל השלושה נפגשו והתמחו ב-El Bulli. תפריט הטעימות בה מוגדר בסגנון מזרח תיכוני ומתחיל במחיר 255 אירו לסועד.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Disfrutar Restaurant‎‏ (@‏‎disfrutarbcn‎‏)‎‏

DiverXO במדריד

מסעדה נוספת, שדורגה במקום השלישי ברשימה, היא DiverXO במדריד. היא לא מגיעה רק עם עיטור של שלושה כוכבי מישלן ושף, שזכה פעמיים בתואר השף הטוב בעולם, אלא גם עם סיפור רקע צבעוני שניתן להרגישו בכל פסע וביס בה, בין אם בעיצוב או בתפריט. תפריט הטעימות שלה זכה לשם הייחודי "החזירים המעופפים" ומתחיל בסכום של כ-365 אירו לא כולל משקאות.

המסעדה ממוקמת בתוך בית מלון במדריד והיא, כאמור, בעלת קונספט עיצובי שהוא לבדו מהווה שיעור באומנות. דלתות הזכוכית בה מכוסות וילונות לבנים, התקרה בה מעוטרת פרפרים צבעוניים, נמלי מתכת, ופסלי חזירים עם כנפיים. במקום חליפות מחויטות המלצרים בה לבושים בחליפות קרקס.

למה דווקא חזירים? שף המקום, דביז מוניוז, סיפר בעבר כי אביו נהג ללעוג לו ולומר שביום בו תהיה לו מסעדה משלו ואנשים יגיעו אליה במיוחד - לחזירים יהיו כנפיים.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Diverxo‎‏ (@‏‎diverxo‎‏)‎‏

Asador Etxebarri בעמק אקסטונדו

מסעדת Asador Etxebarri, שדורגה במקום הרביעי ומתהדרת בכוכב מישלן, מתמחה בבישול ייחודי - כל המנות המוגשות בה, כולל הקינוחים, עוברות צריבה על אש או גחלים לפי מינון מדויק של חום, זמן, רמת ה"בישול" של העצים המשמשים כחומר בעירה ומקורם. הכל תחת ניצוחו של השף ויקטור ארגינסוניס המכונה "הלוחש לגחלים" - איש יערות בעברו, שפיקח על הגבעות והיערות של חבל הבאסקים, ממש מעל המבנה בו שוכנת המסעדה שלו כיום. התפריט משתנה מדי יום ומחירו ההתחלתי עומד על כ-176 יורו לסועד.

 

Quique Dacosta בקוסטה בלנקה

מסעדת Quique Dacosta ב-Denia (עיר חוף בקוסטה בלנקה) דורגה במקום ה-20 ברשימה ומעוטרת בשלושה כוכבי מישלן. המסעדה בניצוחו של השף קיקה דקוסטה, מתמחה בתפריט המוגדר כגורמה תיאטרלי. התפריט האחרון של השף זכה לשם "For the Love of Art" (למען אהבת האומנות). הוא מגיע בארבעה חלקים: אחד מוקדש לאזור המקומי בו נמצאת המסעדה, אחד לים, אחד למסורת ואחד למה שמוגדר כ"יופי המתוק". התפריט מתחיל בסכום של כ-275 אירו לסועד (כ-295 דולר) לא כולל משקאות.

Elkano ב-Getaria

מסעדת Elkano ב-Getaria, שדורגה במקום ה-22 ברשימה, נוסדה בשנת 1964 על ידי Pedro Arregui המנוח. תחת ניצוחו של בנו Aitor Arregui המסעדה הרוויחה את כוכב המישלן הראשון שלה בשנת 2014. הדגש במסעדה הוא על מאכלי ים טריים ומוצרים עונתיים ברי קיימא. הסועדים יכולים לבחור בה בין תפריט קבוע של מנות במחיר של כ-200 אירו לסועד לא כולל משקאות או "א-לה קארט" - ביטוי צרפתי שמשמעותו לפי התפריט. אם תבחרו במסלול הזה, לכל פריט אוכל יהיה מחיר המשויך לו.

Mugaritz בסן סבסטיאן

מסעדת Mugaritz ב- San Sebastian דורגה במקום ה-31 ברשימה. המסעדה בניצוחו של השף Andoni Luis (בוגר מסעדת El Bulli) סוגרת את שעריה לארבעה חודשים בכל שנה כדי לייצר חוויה קולינרית חדשה עבור סועדייה. הקונספט האחרון בה, שהגיע לסיומו החודש, היה "Memories Of The Future" (זכרונות העתיד).

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Mugaritz‎‏ (@‏‎mugaritz‎‏)‎‏


המסעדה, שלה שני כוכבי מישלן, נחשבת אקסצנטרית מבחינת קונספט ומנות. היא הוגדרה בדירוג ה-50 Best כ"מסע של שלוש שעות בעולם, שגורם לעיתים לחוסר נוחות, מעורר רגשות ולפעמים פשוט מוזר, אך כזה שלא יותיר אותך בסופו ללא תגובה". תפריט הטעימות בה מתחיל ב-253 אירו לא כולל משקאות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר