מלצרים רבים ברחבי העולם נאבקים בכל יום כדי למצוא דרך להגדיל את הטיפ שהם מקבלים מהסועדים במסעדות שבהם הם עובדים, מכיוון שבלא מעט מקרים אותם טיפים מהווים חלק משמעותי משכרם.
כדי לסייע לאותם מלצרים, משפיען הרשת דילון ברוקס פרסם בחשבון הטיקטוק שלו (citizenscientist) שיטה פסיכולוגית להגדלת הטיפ של המלצרים, שלטענתו ה-FBI משתמש בה כדי לחקור אנשים. "זו אמנות שמשתמשת בשיטות פסיכולוגיות חברתיות שממש משפיעות על הסועד", אמר ברוקס, שסיפר כי מלצרית שהוא מכיר שמעה על הטריק, בחנה אותו – וגילתה שהוא אכן מסייע בהגדלת הטיפים מהסועדים.
"מלצרית רצתה לבדוק איזו שיטה פסיכולוגית תגרום לה לקבל טיפים יותר טובים מהסועדים שלה", סיפר. "היא בדקה שתי שיטות – חיזוק חיובי ושיקוף.
תחילה, המלצרית בדקה את שיטת החיזוק החיובי - היא החמיאה לסועדים על ההזמנות שלהם, כשהיא אומרת משפטים כמו 'בחירה מצוינת', 'אין בעיה' ו'אני באה מיד'. המלצרית בדקה את שיטת החיזוק החיובי על 30 קבוצות סועדים ואז בדקה את שיטת השיקוף, שבה פשוט חוזרים מילה במילה על דברי ההזמנה של הסועד".
@citizenscientist#waiter#serviceindustry#fbi#jedi#fyp#waitress#tips#hack♬ Paris - 斌杨Remix
לדברי ברוקס, התוצאות הראו שעל ידי שימוש בשיטת השיקוף המלצרית קיבלה טיפים גבוהים יותר ב-70% מאשר באמצעות שימוש בשיטת החיזוקים החיוביים. הוא הסביר את ההבדל בכך שכשמישהו חוזר על דברים של אנשים אחרים, אתה מעורר בו את הצורך הביולוגי ליצירת קשר: "זהו צורך לא מודע שקשור לעובדה שבני אדם הם יצורים חברתיים שזקוקים לקשר עם הזולת. שיטה השיקוף מעוררת בנחקר אמון, תחושת ביטחון ורצון לבנות עם החוקר מערכת יחסים טובה", אמר כשהתייחס גם לשימוש ה-FBI בשיטה.
השיטה גרמה למחלוקת רבה בקרב המגיבים. מלצר אחד הגיב וכתב: "זה נכון, הלקוח מרגיש בטוח יותר כשאתה פועל ככה ומתגמל אותך יותר". אחרים טענו: "שיקוף עוזר כי הוא עושה אותך למלצר יותר טוב, אתה פועל יותר טוב – ולכן מקבל טיפ יותר גדול".
מלצרית אחרת שיתפה את השיטה שלה להשגת טיפים גבוהים וטענה שהיא מחמיאה ללקוחות על כל מה שקשור להזמנה: "אני מגיבה על כל התלבטות ועל כל שאלה במחמאות רבות ומגיעה בדרך הזו לטיפים גבוהים בצורה שלא תיאמן", כתבה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו