אל תעשו את הטעויות האלה: טיפים להכנת פסטה מושלמת

נכון שקל להכין את המנה הפופולרית הזו, אבל בואו נודה – לא תמיד זה מצליח במאה אחוז • הנה כמה עצות שיסייעו לכם לשדרג את המנה

פסטה. צילום: Getty Images

פסטה היא אחד המזונות הנפוצים ביותר בעולם, אולי מכיוון שכל כך קל להכין אותה - ובכל זאת, גם אם אתם בשלנים מנוסים, יש כמה טעויות שקל מאוד ליפול בהן בדרך להצלחת המנה. כדי לעשות קצת סדר, ריכזנו כמה טיפים מאתר "Tasting Table" שיוכלו לשדרג לכם את הבישול.

כלל מספר 1 - מבשלים פסטה במים רותחים

זה אומנם מופנה לבשלנים מתחילים, אבל חשוב לפתוח ולציין שהחוק הראשון בבישול פסטה הוא הוספתה למים רק כשהם רותחים. מלאו את הסיר במים ורק לאחר שיתחילו לעלות מהם בועות, הוסיפו את הפסטה.  

אל תתקמצנו על המלח

בטוח ששמעתם על כך בעבר, אבל אם תרצו שהפסטה שלכם תהיה עשירה בטעמים, חשוב לבשל אותה במים מומלחים. איך תדעו אם הוספתם את הכמות המדויקת? לשם כך, על כל ליטר מים – השתמשו בכפית וחצי מלח. יחד עם זאת, קחו בחשבון שלכל סוג מלח יש רמה שונה של מליחות, לכן כדאי לשחק עם הכמויות ולטעום את המים.

ותרו על שמן הזית

הוספתם מלח? מצוין. אין צורך להוסיף למים בהם מבשלים את הפסטה גם שמן זית. הסיבה: השמן עלול למנוע מהרוטב שלכם להיצמד כראוי לפסטה שהכנתם. על אחת כמה וכמה, אם תכננתם להשתמש ברוטב על בסיס שמן זית, ודאי שאין טעם להוסיף לסיר הבישול עוד שמן.

תרשו לעצמכם לוותר עליו. שמן זית (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

אפשר להרתיח את הפסטה עם הרוטב

רוצים לחסוך הרבה זמן בישול? אל תבשלו את הפסטה ואת הרוטב שלה בנפרד, אלא באותו הסיר. הכינו את הרוטב לפי המתכון שברשותכם, הוסיפו לו את כמות המים הדרושה לפסטה (אל תיבהלו אם המראה הראשוני לא יהיה מרשים, זה בסדר), ואז הוסיפו את הפסטה ובשלו אותה בהתאם להוראות ההכנה. אל תדאגו, הפסטה תספוג את המים – וכך תוכלו לחסוך המון זמן, ובעיקר עוד שטיפת כלים.

כן בוכים על מי פסטה שנשפכו

סיימתם לבשל את הפסטה שלכם? אל תשפכו את הנוזלים שהכנתם איתם את המנה! נכון שהמראה העכור שלהם לא בדיוק מושך את העין, אבל אם תוסיפו אותם לרוטב מבוסס שומן, ייווצר לכם מרקם חלק כמשי שקשה להשיג בכל דרך אחרת. מומלץ גם לשמור את מי הבישול של הפסטה בתוך קופסה, להכניס אותה למקרר – ובעת הצורך, להשתמש בהם.

תוכלו אפילו לחסוך זמן בבישול. פסטה לינגוויני, צילום: Getty Images

שווה שטיפה

יש כאלו ששוטפים את הפסטה שלהם מיד לאחר תום הבישול, ויש כאלה שלא – וזה בסדר, אנחנו אוהבים את כולכם באותה מידה. איך תוכלו לדעת מתי באמת כדאי לעשות זאת? אם אתם מכינים סלט פסטה, שטיפתה תסיר ממנה את העמילן, שלא כל כך עובד עם ירקות, וכמובן שזה גם יקרר אותה. כמו כן, החלטתם להקפיץ פסטה? אבל כדאי להימנע משטיפת הפסטה כשמגישים את המנה חמה עם הרוטב - העמילן יגרום לרוטב להיות בעל מרקם יותר סמיך וקרמי.

שילוב בין צורה לרוטב

אנחנו בטח לא נעצור אתכם מלשלב בין כל סוג פסטה שבו תחפצו לבין סוגים שונים של רטבים, אבל דעו שקיימת חשיבות להתאמה הזאת והיא משפיעה על הצלחת המנה. אם אתם מכינים, למשל, רטבים מבוססי שמן זית או שמנת, ככל הנראה עדיף יהיה לכם להשתמש בפסטות ארוכות כמו ספגטי או פטוצ'יני. ברטבים כמו בולונז, אולי יהיה עדיף לשלב דווקא פסטות שיכולות "לתפוס" את הרוטב, כמו פוסילי או דווקא פסטה עבה כמו פפרדלה. פסטות חלולות כמו ריגטוני, פנה או קסרצ'ה יהיו נהדרות ברטבים עם ירקות חתוכים יחסית גס, כמו פרימוורה או מלנזנה, כך שהם יוכלו להשתחל לתוכן. לרטבים המכילים רכיבים כמו אפונה או קוביות בשר, יתאימו פסטות אורקייטה וכדומה. וגם כאן, כמו בכל כלל, יש יוצא מן הכלל. 

פסטה רגטוני, צילום: איתיאל ציון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר