שתהיה שנה מתוקה: תפריטי הקינוחים הכי מעניינים במסעדות

מגוון רשתות ומסעדות משיקות בימים אלה קולקציות קינוחים חדשות - החל ממגדלי וופל בלגי שכמעט נוגעים בשמיים ועד לגלידות יפניות בטעמים אותנטיים מפתיעים • די בנאלי להגיד את זה, אבל באמת כדאי לשמור מקום לקינוח

טרופיקנה בפופה

אלפחורס ענקית בקפה גן סיפור

קבוצת מסעדות קפה גן סיפור והקונדיטור, יוצר התוכן וזוכה העונה שנייה של "בייק אוף ישראל" תומר אומנסקי משלבים כוחות ומשיקים קולקציית קינוחים שעוד יסופר עליה הרבה - ולא רק בגן.

הולכים מעולה לצד הקפה: בלונדיז ברולה - שכבת בלונדיז שוקולד לבן ואוכמניות, קרם ברולה מקורמל, רוטב פירות אדומים ומקלות מרנג פריך (52 שקלים); ג'מבו אלפחורס - עוגיית אלפחורס ענקית ממולאת בריבת חלב על בסיס טופי, קרם קרמל מוקצף, דיסקית שוקולד קריספית וגלידת ריבת חלב (48 שקלים); דאבל פונדנט שוקולד - עוגת שוקולד חמה עם ליבת שוקולד לבן, מוגשת לצד רוטב שוקולד, קרמבל וניל, גלידת וניל וקצפת(52 שקלים); ועוד, ועוד.

קפה גן סיפור

מגדלי וופל ענקיים במקס ברנר

אם אתם בטוחים שאתם מסוגלים ושיש לכם את זה, ורק אם אתם בטוחים, אתם מוזמנים להפשיל שרוולים, לפתוח פה גדול ולרדת על הקינוחים החדשים, המאתגרים, המאסיביים והמגה מושחתים של רשת מקס ברנר - מגדלי וופל ענקיים שמגיעים בשלוש גרסאות.

הגרסה הטרופית: שבע (כן, שבע) קומות של וופל בלגי חם עם שכבות גלידת מנגו-וניל, טופי חם, קרמבל וקצפת. גרסת התותים והשוקולד הלבן: אותו דבר, רק עם גלידה בטעם שוקולד לבן ותותים. גרסת הברולה: שש קומות (מה לעשות, הפנטהאוז כבר תפוס) עם שכבות קרם ברולה, גלידת וניל, בננות בטופי, כדורי וופל שוקולד, קרמבל וקצפת. זה בסדר, לא חייבים לאכול הכל לבד, אפשר לחלוק עם חבר. או עם שלושה. (99 שקלים למגדל).

המגדל, צילום: דני גולן

גלידות יפניות אותנטיות במנטנטן

באים בשביל הסושי (והראמן, והיקיטורי), נשארים בשביל הגלידות. מסעדת מנטנטן (נחלת בנימין 57, תל אביב) מציגה זוג טעמי גלידה חדשים בטעמים יפניים אותנטיים, שככל הנראה, לא טעמתם בשום מקום אחר: גלידת שומשום שחור וגלידת מיסו יוזו, שתיהן מבוססות שמנת. אפשר להתפנק עליהן כקינוח אחרי ארוחה במקום (32 שקלים למנה אישית), או להביא הביתה במשלוח או בטייק אוויי (44 שקלים ל-250 גרם). איך אומרים ביפנית "שלא יטפטף על החולצה?".

מנטנטן, צילום: ירדן גל ים

מרק פירות טרופיים בפופה

פופה (יהודה הלוי 46, תל אביב) של השף אביב משה ובן טיפוחיו, השף איתי לוי שהוא למעשה השף בפועל של המסעדה הכשרה, משגרים שני קינוחים חדשים כחלק מהתפריט המעודכן של המקום: טרופיקנה - קרם מנגו ושוקולד לבן, ספוג וניל, מרק פירות טרופיים וסורבה קוקוס (65 שקלים), ו-Choco Dice - מוס שוקולד וקרם נוגט מוגשים על מצע קרמל מלוח, קרמבל שקדים, טראפלס שוקולד ואגוזי לוז (64 שקלים).

מתפריט הקינוחים של פופה, צילום: דוד מויאל

אגאדיר – תשמרו מקום אחרי ההמבורגר

באים בשביל ההמבורגר, נשארים עוד קצת בשביל המתוקים. אלה שלושת הקינוחים שהתווספו לאחרונה לתפריט הקבוע של רשת אגאדיר: קרם ברולה - טוויל פריך ורוטב קרמל אננס; פבלובה - מרנג, רוטב פירות יער, קרמבל וגלידת וניל; ופונדנט - עוגת שוקולד חמה, שטרוייזל שקדים וגלידת וניל. (42 שקלים לקינוח).

הפבלובה, צילום: דוד שטיינברג

מילפי מנגו בפופינה

גם פופינה של אוראל קמחי (אחד העם 3, תל אביב) מצרפת קינוח נוסף לנבחרת המתוקים שלה: מילפי מנגו (קרם פטיסייר, מנגו ורום, גלידת למון גראס וטופי מנגו - 58 שקלים). סמנו לעצמם תזכורת אם תהיו באזור.

בפופינה, צילום: חיים יוסף

רביולי פאי תפוחים בגרג

ובכל זאת, עדיין חגים: החל מתאריך 12 בספטמבר תוכלו לקבל את ראש השנה עם קינוח רביולי פאי התפוחים והריקוטה החדש של רשת גרג. מדובר בארבע יחידות רביולי ממולאות בפאי תפוחים וגבינת ריקוטה, בזילוף דבש ולצד קרם אנגלז וניל, קרמבל אגוזים, עלי נענע וכדור גלידת וניל בשביל הטאץ' הסופי. 42 שקלים. הקינוח יהיה זמין עד סוף תקופת החגים.

רביולי פאי תפוחים בגרג, צילום: דוד מויאל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר