סכנת מוות: מומחים מזהירים מפני טרנד חריף מסוכן שסוחף את הטיקטוק

רופאים מהעולם יוצאים נגד אתגר שחורך את הרשתות החברתיות, במסגרתו אוכלים טורטיות חריפות במיוחד • זאת לאחר דיווחים על מותו של מתבגר מארה"ב אחרי השתתפות באתגר הקיצוני

הפלפל החריף בעולם - קרולינה ריפר. צילום: GettyImages

מומחי רפואה ברחבי העולם, יצאו בימים האחרונים באזהרה חריפה נגד טרנד טיקטוק שחורך את הרשתות החברתיות, במסגרתו אוכלים טורטיות חריפות במיוחד מול עדשת המצלמה. זאת לאחר דיווחים על מותו של מתבגר בשם האריס וולובה (14) ממדינת מסצ'וסטס, בארה"ב אחרי השתתפות באתגר הקיצוני. בין השאר, ישנם דיווחים על גברים רבים שפונו לבתי החולים אחרי שאכלו את הטורטיה.

מדובר בטרנד טיק טוק חדש של אכילת טורטיה חריפה מאוד של חברת Paqui, שמתפשט כאש בשדה קוצים וזאת למרות שמדובר, ככל הנראה, באופנה מסוכנת ביותר.

במסגרת אתגר הרשת טיקטוקרים שמצטלמים כאשר הם אוכלים את הטורטיה המוגדרת כחריפה ביותר על פני כדור הארץ. זאת בזמן שאסור להם לשתות או לאכול שום דבר לצידה כדי להקל על מידת הכאב. גברים שנענים לאתגר, מצטלמים כשהם מחייכים אל המצלמה לפני אכילת המוצר עד שהבעת הפנים שלהם הופכת מיוסרת והם מתחילים לבכות.

@spicyycam_

It’d be cooler if it made your mouth green

♬ original sound - Spice King


כדי להסביר עד כמה חריפה הטורטיה, צריך לציין שהיא כוללת בתוכה רכיבים כמו קרולינה ריפר - הפלפלים נחשבים לחריפים ביותר על פני כדור הארץ. רמת החריפות של חומר הגלם הזה עומדת בסולם סקוביל על 1.5-2 מיליון נקודות, בעוד שפלפל ישראלי ירוק חריף עומד בסולם זה בסך הכל על 500-3500 נקודות.
רכיב נוסף בטורטיה הוא פלפל עקרב האש שנחשב לחריף פי 500 מטבסקו. כמו כן, נוסף למתכון גם פלפל בדירוג של 1.3 מיליון נקודות סקוביל בשם Naga Viper Pepper.

במילים אחרות, זהו מאכל שקשה לצרוך גם אם לצידו משקאות או מאכלים שמטרתם להקל על החריפות, כל שכן כאשר הוא נאכל לבד. על כן אולי מובן מדוע בחרה חברת Paqui, לשווק את המוצר בתוך אריזה שנראית כמו ארון קבורה. החברה משחררת בכל שנה מאז 2016 טורטיה בטעם אחר. השנה שווקה טורטיה חדשה בחודש אוגוסט האחרון.

מומחי רפואה ברחבי העולם יצאו, כאמור, באזהרה חריפה נגד הטרנד. בין היתר, שורה של רופאים בארצות הברית יצאו נגדו בראיונות לגופי תקשורת שונים וקראו לציבור להימנע מלקחת בו חלק או לנסות אותו בכלל. ד"ר מלאני ריבק, ממרפאת קלסי-סיבולד ביוסטון, טקסס, ציינה כי צריכה גדולה של חומר בשם קפסאיצין - תרכובת האחראית לחריפות פלפל צ'ילי ופלפלים מסוגים נוספים, יכולה לפגוע בוושט, להוביל לכאבים קשים בחזה ואף להתקפי לב. ד"ר גארי קירקילס, רופא ילדים בפיניקס, אריזונה, תיאר צעירים שמגיעים אליו לטיפול אחרי ההשתתפות באתגר ואמר: "הילדים מגיעים עם תופעות כמו בחילות, הקאות במשך ימים, כל אלו מלמדות על פגיעה דומה לפגיעה שמתחולל במערכת העיכול עקב שפעת קיבה". ד"ר ברט כריסטיאנסן, מהמרכז הרפואי מרשל בפלייסרוויל, קליפורניה, הוסיף ואמר כי "הנזק שיכול להתחולל הוא מהיר וחמור".

@drewverdemusic#drewverde#drewverdé#onechipchallenge#onechipchallenge2023#onechipchallenge2023🔥🌶🥵#onechipchallenge2023🔥#hotfood♬ original sound - DrewVerdeMusic

יש לציין כי החברה עצמה מודעת לסכנה שיש במוצר שלה וקובעת כי יש להרחיקו מילדים. החברה גם מציינת שבמקרה של קשיי נשימה, בחילה ממושכת והתעלפויות עקב צריכת המוצר, יש לפנות מיד לטיפול רפואי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר