כן, סרדינים: הכל על טרנד האוכל המפתיע שסוחף את הרשת

למקרה שפספסתם, האשגטאג Sardines כבר צבר מאות מיליוני אזכורים וצפיות ברשתות החברתיות ושימורי הדגים הפכו לתופעה וירלית של ממש • רשת הסרדינים הפופולרית מפורטוגל פתחה סניף ראשון בארה"ב בעקבות ההייפ, סרטוני אכילת הדגים מסעירים את הטיקטוק וקופסאות שימורים נמכרות אפילו כמתנות יום הולדת

דגים בקופסאות שימורים. צילום: Getty Images

דג הזהב: כשאתם חושבים על מאכלים טעימים וארוחות גורמה, סביר להניח שסרדינים הם לא בדיוק הרכיב הראשון שעולה לכם בראש, אבל מסתבר שמה שנחשב בחלק מהעולם כמאכל פועלים פשוט, הפך לטרנד מטורף בטיקטוק. במסגרתו האשטאגים # Sardines ודומיו כבר צברו יותר מ-831 מיליון אזכורים וצפיות ברשת החברתית.

בעוד באירופה סרדינים נכללים לא פעם בתפריט, בארצות הברית הדגים הלא פוטוגניים האלה לא זכו ליותר מדי הערכה בעבר. הודות לשינוי במגמה, הסרדינים זוכים כעת למיתוג מחודש ויוקרתי.

סרדינים, צילום: Getty Images

בסוף השבוע האחרון, נפתח בארה"ב סניף ראשון של רשת הסרדינים הפורטוגזית המצליחה The fantastic World of the Portuguese Sardine. הרשת המפורסמת היא לא פחות מאשר גן עדן לחובבי הדג בפרט ולפודיז בכלל. תיירים רבים המגיעים לפורטוגל נוהגים לפקוד את סניפיה ולצאת מהם בידיים מלאות, עם קופסאות צבעוניות מעוצבות המכילות דגים משומרים מסוגים שונים.

בארה"ב היא פתחה לאחרונה סניף עם שתי קומות עמוסות בקופסאות סרדינים במגוון טעמים ועיצובים. זוהי ממש לא קופסת הפח הפשוטה והאפרורית שאולי התרגלתם לחשוב עליה עד כה, אלא קופסאות פח עם תאריכים מוטבעים עליהן שאפשר לתת כמתנת יום הולדת או לציון מאורע חשוב, וקופסאות עם עיצובים מאוירים. בין 30 הוואריאציות השונות המוצעות, תוכלו למצוא טעמים דוגמת סרדינים ברוטב עגבניות, סרדינים מעושנים וסרדינים עם צ'ילי.

גולת הכותרת בסניף היא סרדין הזהב, שמגיע בצורת קופסת שימורים המעוצבת כמטיל זהב, ומחירה עומד על לא פחות מ-44 דולרים (לעומת 15 דולרים בערך לקופסה/פחית הרגילה).

אם תהיתם, מועד פתיחת החנות כנראה אינו מקרי, שכן האהבה המחודשת לסרדינים הפך בחודשים האחרונים, כאמור, לטרנד שמסעיר את הרשת. מאות גולשים מעלים סרטונים שלהם צורכים את הדג המשומר, חולקים מתכונים ומדברים בשבחו. מותגים מובילים בעולם אף החלו לייצר בגדים ואקססוריז סביב הטרנד, בהשראת הדג וקשקשיו.

סניף "The fantastic World of the Portuguese Sardine" בליסבון, פורטוגל, צילום: Getty Images

אחת מאותם גולשים היא דניאל מצון, טיקטוקרית שהפכה למובילה בטרנד. בערוץ הטיקטוק שלה dzaslavsky, אחריו עוקבים 649 אלף גולשים, היא שיתפה סרטונים המתייחסים לטרנד, שהפכו מצליחים כל כך, עד שגרמו למחסור בסרדינים (ושימורי דגים נוספים) על המדפים בחנויות.

"המשיכה של אנשים לזה היא בנוחות. זה הפך להיות נשנוש גורמה שלוקח חמש דקות להרכיב", סיפרה רצון, שהאהבה לדגים זורמת אצלה בוורידים כבת למשפחה בעלת מותג קוויאר. עוד היא הוסיפה כי מבחינתה זה הרבה מעבר לרק טרנד, וכמישהי שסבלה מהקנטות כילדה בשל אהבתה לסרדינים ושאר שימורי דגים, זו הזדמנות לחנך אנשים אודות הערך האמיתי של הסרדינים ולנפץ סטיגמות.

מובילה נוספת של הטרנד היא השפית, אלי הוק (בעלת ערוץ הטיקטוק alihooke, אחריו עוקבים יותר מ-107 אלף גולשים), שהפכה את המשיכה לדגים לסיפור אהבה של ממש. אכילת סרדינים משתלבת גם בזוגיות שלה עם בעלה. הוק יצרה את מה שמזוהה עמה בטיקטוק כ-“tinned fish date night", כלומר, ערב שישי - דייט שמוקדש לאכילת סרדינים עם בעלה.

"לא ציפיתי לתגובות כאלו", סיפרה הוק בראיון לאתר טיים על הסרטון הפופולרי ביותר שלה, המתעד את הטרנד שצבר יותר מ-4.5 מיליון צפיות. "העליתי את זה רק בגלל שזה מה שאנחנו עושים, זה מה שאנחנו אוכלים וזה מה שאנחנו אוהבים".

@alihooke#tinfishdatenight#chefsoftiktok#datenightideas#easydinnerrecipes#tinnedfish#sardines#tinnedfish♬ original sound - Ali

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר