בשורה מבחינת הטעם? תנובה משיקה לראשונה תחליפי בשר

תחום תחליפי הבשר בעולם גדל ב-48% מדי שנה בעשור האחרון • כעת גם ענקית המזון נכנסת לשוק הזה ומבטיחה כי טעמם של מוצריה החדשים קרוב לזה של עוף ובקר

תחליפי הבשר החדשים של תנובה. צילום: יח"צ

תנובה משיקה את "הסדרה הצמחונית" - מוצר ראשון שפיתחה ויצרה בעצמה במרכז המו"פ לחלבון חלופי ברחובות. מדובר בתחליפי עוף ובקר מבוססי חלבון מהצומח שהחברה משיקה לראשונה. בשלב ראשון ייצאו במסגרתה שלושה מוצרים בטעמי עוף, בקר ושווארמה. הם ישווקו בשבועות הקרובים במקרר הקפואים ברשתות השיווק ובנקודות המכירה. המוצרים עשירים בחלבון ויכללו כ-20 גרם חלבון ל-100 גרם.

היקף ההשקעה בפיתוח וייצור המוצרים, שיוצרו לראשונה במפעל אלטרנטיב בצפון, עומד על כ-7 מיליון שקל. עד עכשיו היו מייצרים במפעל תחליפי חלב מהצומח בלבד וזוהי הפעם הראשונה שתנובה מייצרת גם תחליפי בשר.

אבל בחברה טוענים כי מדובר בבשורה של ממש גם בגלל הטעם. "פיתוח המוצרים נמשך למעלה משנתיים, תוך דגש על דיוק הטעם והמרקם, שיהיו קרובים לאלו של העוף והבקר ועל הרכב תזונתי עשיר בחלבון, B12 וברזל", מסבירה פנינה סברדלוב, ראש אגף המו"פ והפרויקטים של קבוצת תנובה.

על-פי האתר Statista.com, תחום תחליפי הבשר בעולם גדל ב-48% מידי שנה בעשור האחרון, כאשר הכנסות שוק תחליפי הבשר הסתכמו עד כה ב-20.1 מיליון דולר לשנת 2023. על פי נתוני סטורנקסט, שוק תחליפי הבשר מן הצומח בישראל גלגל בשנה האחרונה 330 מיליון שקלים. רבים מהישראלים מגדירים עצמם כמפחיתני מוצרים מהחי ומשלבים בתזונה שלהם מוצרים מבוססי חלבון מהצומח, לצד צריכת מוצרי חלבון מהחי.

"המומחיות שתנובה צברה לאורך 20 שנה בתחום תחליפי החלבון וההיכרות המעמיקה עם הטעם של הצרכנים בישראל, מאפשרים לנו להציע היום מוצרים שנותנים מענה מיטבי בהיבטי טעם ומרקם למספר ההולך וגדל של ישראלים, שמפחיתים בצריכת העוף והבשר ומחפשים פתרון למנת החלבון שאינה מן החי״, אומרת ענת גרוס שון, מנכ"לית חטיבת החלב בתנובה המובילה את המהלך. היא מוסיפה: "רק בעשור האחרון השקענו למעלה מ-250 מיליוני שקלים במו"פ וייצור ייעודיים לעולם תחליפי החלבון. בשנים האחרונות העמיקה תנובה את פעילותה בתחום, הן בהשקעות ושת"פים בעולמות הפודטק המקומי, והן באמצעות מכירת ידע לחברות בינלאומיות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר