מנות מהילדות: ספר מתכונים ראשון לכוכבת הריאליטי האהובה

עינב בובליל, שגדלה על אוכל מסורתי מהמטבחים המרוקאי והטריפוליטאי, החליטה להוציא לאור ספר עם מתכונים למאכלים מבית אמה וסבתה • בראיון ל"ישראל היום" היא מסבירה מה מייחד את ספרה וחושפת מתי ניתן יהיה לרכוש אותו

תבשיל אסאדו עם פירות יבשים

כוכבת הריאליטי, עינב בובליל, מוציאה ספר בישול ראשון. הספר יצא לאור, לדבריה, בעוד ימים ספורים - רגע לקראת חגי תשרי. את שמו היא מבקשת לא לחשוף עדיין, אבל מספרת שהוא יכלול מתכונים עליהם גדלה בביתה. "אני מגדירה את האוכל שלי גם וגם. אוכל טריפוליטאי ומרוקאי מסורתי", היא אומרת ומוסיפה ש"אוכל פשוט וטעים", זה הדבר המייחד אותה משאר הכותבים.

אחרי שבשנה שעברה סגרה את חנות בגדי הילדים שפתחה יחד עם בעלה, בובליל, שפרצה לחיינו אי שם בשנת 2008 כאשר כיכבה בעונה הראשונה של "האח הגדול", לא מפסיקה להפתיע. ספר הבישול פרי עטה מבוסס על מתכונים מבית אמה וסבתה. בשיחה שקיימנו עמה רגע לפני שהספר יוצא לאור, היא התקשתה להסתיר את התלהבותה הרבה מהבייבי החדש שלה. "אני מתרגשת מאוד", אומרת לנו בובליל. "אני מרגישה כמו לפני לידה. זה חלום שמתגשם, שאפילו לא חלמתי אותו! יש לי פרפרים בבטן ואני מאוד מחכה שהספר ייצא, בעזרת השם".

תבשיל אסאדו עם פירות יבשים,

מי שעוקב אחריך שמע לא פעם שבספר תהיה הרבה עינב. מה הכוונה?

"שמתי את הלב שלי בספר הזה, מכל הבחינות. לא השארתי סודות או טריקים מיוחדים. כדי שהמתכון יצליח, גיליתי הכל. הרבה עינב, כן. הספר הזה הוא באמת אני, אני מהיום שנולדתי, מהניחוחות שגדלתי עליהם, מהילדות שלי, מהבית שלי. כל המתכונים בספר הם האוכל שאני מבשלת לילדים שלי, לבעלי, למשפחה שלי, באהבה גדולה. הספר הזה הוא הבית שלי".

יש אוכל מסוים שאת אוהבת ואת אף פעם לא מצליחה להכין?

"האמת שלא. כל מה שרציתי, הכנתי. גם אם בהתחלה לא יצא מוצלח או טעים במיוחד, הכנתי שוב ושוב. לא ויתרתי עד שיצא לשביעות רצוני".

אוכל מבית - צילום מתוך הספר,

ספרי לנו על מנה שתופיע בספר ואת גאה בה במיוחד.

"אמת שאני גאה בכל מתכון שנכנס לספר הזה. מאחורי כל מתכון יש סיפור קטן או זיכרון ילדות, אבל אני חושבת שהמתכון שבאמת מרגש הוא הדג עם הניוקי שהגיע למיליוני צפיות אצלי וכבש את הרשת".

כזכור, מדובר במנת דג מרוקאי חריף שמשלבת, בין השאר, פלפלים מסוגים שונים, רוטב עגבניות ופפריקה ומוגשת עם ניוקי. מנה נוספת שתופיע בספר ואולי מוכרת פחות במטבחים הללו, היא מנה חגיגית של נתחי בשר אסאדו עם פירות יבשים. 

השוק מוצף בספרי בישול. מה לדעתך מייחד את שלך?

"הספר שלי הוא מתכונים מבית אמא וסבתא. מתכוני ילדות שרובנו גדלנו עליהם, ריחות שכבר כמעט נשכחו, טעמים שמזכירים רגעים יפים, זכרונות עבר, ואני פה כדי באמת לשמר את המסורת ולתת לכולן טעם והרגשה של בית ילדותי. מה שמייחד אותו בעיניי זו הפשטות, אותנטיות, הבית, אוכל פשוט וטעים שכולם אוהבים וכולם יכולים להכין".

הרבה עינב, צילום: מתוך עמוד האינסטגרם

עמוד האינסטגרם של עינב בובליל

יש כבר מחשבה על ספר נוסף?

(צוחקת) "עבדתי מאוד מאוד קשה על הספר הזה. אני תמיד במחשבה על העתיד, ותמיד חושבת על הצעד הבא. אבל כרגע אני מחכה שבעזרת השם הספר ייצר, וכשהוא יצליח והיפוך להיות רב מכר, אתחיל לחשוב על הספר הבא".

שאלת השאלות: מתי הספר יראה אור?

"ממש בימים הקרובים הוא יוצא למכירה מוקדמת על מנת שאדע בדיוק איזו כמות להדפיס. אני רוצה שכל מי שמחכה לו תספיק לרכוש, ולכן אני רוצה להיות מוכנה כדי שלא אאכזב אף אחת לפני החגים".

הספר ייצא לאור תחילה במכירה מוקדמת מקוונת ולאחר מכן יגיע לחנויות הספרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר