האם באמת אפשר להכין פראנוי בבית? ניסינו - הנה מתכון

החטיף הקפוא מדרום אמריקה משגע בימים אלה את הרשת, אבל כלל לא פשוט להשיגו • בעצת טיקטוקרים רבים, ניסינו להכין אותו בעצמנו ועשינו מבחן טעימה • האם אפשר היה לחוש בהבדל?

פראנוי. צילום: ללא

זה לא סוד שקשה עד מאוד להשיג את החטיף הקפוא מדרום אמריקה שמשגע את הרשת בימים אלה: "פראנוי". אז הקשבנו לעצות של כמה טיקטוקרים ברחבי הרשת וניסינו להכין אותו בעצמנו. האם חשנו בהבדלים בין התעשייתי לזה הביתי?

"תכינו לבד בבית!" הפצירו בנו בעוד סרטון טיקטוק שעלה לנו בפוריו ברשת החברתית טיקטוק. אז כיתתנו רגלנו לסופר השכונתי הקרוב, אספנו פטל (במחיר מוגזם) ושתי חבילות של שוקולד: לבן וחלב. חזרנו הביתה, וניגשנו למלאכה, שיש לציין - הייתה די פשוטה אמנם, אבל מאוד מלכלכת.

הכנו פראנוי בבית // צילום: יוסי דלאל

שטפנו וייבשנו את הפטל הטרי, המסנו בשתי קערות נפרדות את חפיסות השוקולדים. לאחר מכן טבלנו את הפטל בשוקולד הלבן המומס (שאותו חילצנו באמצעות מזלג), הנחנו על מגש והכנסנו להקפאה לכמה דקות. כששכבת השוקולד הראשונה קפאה, טבלנו את הפטל בשוקולד חלב והחזרנו שוב להקפאה של כמה שעות.

הפראנוי הקנוי,

מצוידים בשתי גרסאות של הממתק, התכנסנו בעוד שביד אחת החזקנו בפארנוי המקורי וביד האחרת את הגרסה הביתית שהכנו במו ידינו.

הדעות לגבי ההבדלים בין שני החטיפים היו חלוקות. חלק מאיתנו חשב שהגרסה הביתית לא רעה בכלל, אפילו די דומה למקור. חלק מאיתנו סבר שההבדלים בין שתי הגרסאות עצומים, הן מבחינת הטעם והן מבחינת המרקם.

בחטיף הביתי לא ניתן היה לחוש בציפוי המתפצח, הפטל הטרי בו לא היה חמוץ דיו כמו בפראנוי המקורי, גם הניגודיות הנדרשת בין החמוץ למתוק לא הורגשה בחטיף הביתי. מצד שני, כולנו הסכמנו באופן גורף שגם הגרסה הביתית טעימה מאוד.

השתמשו באלומיניום,

לסיכום: בהחלט שווה להכין את הגרסה הביתית, כי בכל אופן יתקבל בסופו של דבר חטיף טעים - עם או בלי קשר לפראנוי הקנוי. קל וחומר, כשמדובר במוצר שקשה מאוד להשיג. הבעיה היחידה היא שתאלצו להיפרד משלושים שקלים עבור מוצר שמשקלו בסך הכל כ- 150 גרם, וזה עוד בלי השוקולדים, כמובן. נציין כי מחיר הפראנוי הקנוי עומד על 34.90 שקלים.

פראנוי ביתי,

אז איך תכינו את החטיף בבית?

מתכון פראנוי ביתי

רכיבים

קופסת פטל טרי
100 גרם שוקולד לבן
100 גרם שוקולד חלב

עצה ידידותית: תהיו חכמים ותשתמשו בנייר אפיה מתחת למגש שעליו אתם מניחים את הפטל המצופה (מניסיון, זה יחסוך מכם את השלב המסתכל שבו תנסו לחלץ את הפטל המצופה שנדבק לתחתית המגש).

אופן ההכנה

שטפו היטב את הפטל וייבשו אותו באמצעות נייר סופג.
המיסו בשתי קערות נפרדות את השוקולד הלבן והחלב (אפשר במיקרו ואפשר בבן מארי).
הכניסו את הפטל הלבן לציפוי בקערת השוקולד הלבן ו"דוגו" אותו באמצעות מזלג.
הניחו על מגש שמעליו נייר אפיה.
חזרו על התהליך עד שכל הפטל מצופה.
שלחו למקפיא לכמה דקות עד להתייצבות שכבת השוקולד הלבן.
הוציאו מהמקפיא, חלצו בקלות את הפטל המצופה וטבלו אותו הפעם בקערת השוקולד החלב.
לאחר שכל הפטל מצופה בשתי שכבות החזירו למקפיא והמתינו מספר שעות עד שהפטל יקפא לגמרי.
לפני אכילתו של החטיף מומלץ להמתין מספר דקות.

בתיאבון!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר