מחווה רומנטית: כך תכינו קפה עם צורת לב לכבוד ט"ו באב

מתקתק, סמיך - איך שלא תסתכלו על זה, בטח תסכימו איתנו שהיום, יותר מבכל יום אחר - זה הזמן להפתיע את בן או בת הזוג במחווה מרגשת • אז הנה רעיון לאחת: דן לפיד, ראש מערך ההדרכות בלנדוור, הסביר לנו איך יוצרים צורה של לב בקפה המוקצף

קפה עם לב. צילום: Getty Images

ערב ט"ו באב בפתח וזה הזמן להכין לבן או לבת הזוג שלנו קפה מוקצף מפנק עם צורת לב מרגשת שתחמם את הלב. באופן מפתיע, מדובר בתהליך קל אותו פרט לנו דן לפיד, ראש מערך ההדרכות ברשת לנדוור.

תהליך ההכנה של כוס הקפה מתחיל בהקצפת החלב, אותו נמזוג בהמשך לקפה שנכין. את הקצפת החלב ניתן לעשות בעזרת מקציף ביתי או באמצעות צינורית האדים (סטימר), שמצויה במכונות להכנת קפה. יש לציין שניתן להקציף גם את תחליפי החלב השונים.

מחווה סמיכה, צילום: GettyImages

כך תקציפו את החלב

בזמן הקצפת החלב יש מספר נקודות שיאפשרו לנו לקבל קצף חלב חלק ומבריק. ראשית, כלי הקיבול שלנו צריך להיות מלא עד שליש מגובהו. אם רוצים יותר קצף, אז על גובה החלב להגיע עד חציו של הכלי.

בשלב הראשון, יש להצמיד את פיית הצינורית (סטימר) אל החלב כך שהיא נושקת לפני המשקה. כך מתבצע בחלב שלנו פירוק של חלבון המסייע ליצירת הקצף. את הצמדת הפייה יש לעשות במשך מספר שניות. אחרי כן יש להכניס מעט את הצינורית אל תוך החלב. כך תתבצע סירקולציה שתאפשר ליצור קצף עם מרקם חלק ומבריק.

סיום ההקצפה מתבצע כאשר הטמפרטורה של החלב בכד ההקצפה מגיעה לחום של 65-70 מעלות. מכיון שלא לכל אחד מאיתנו יש מד חום בבית, הרי שהדרך לקבוע את מידת החום המתאימה היא בעזרת היד שלנו. אנחנו מניחים את היד על כד ההקצפה עד לרגע בו אנחנו כבר לא יכולים לעשות זאת בשל החום.
לאחר מכן יש לספור עד שלוש ואז להוציא את צינורית האדים מתוך כד ההקצפה של החלב. חשוב לציין כי מדובר בשלב חשוב. במידה שהוא נעשה נכון, נשמרים הסוכרים הטבעיים בחלב ולא נשרפים.

תהליך ההקצפה שלנו מסתיים כאשר נוצר קצף חלב אחיד ללא בועות. כזה שדומה במרקמו לשמנת.

הכינו כוס עם קפה

השלב השני בתהליך הוא שלב הכנת הקפה עצמו. גם תהליך זה קל לביצוע. כל מה שנדרש בסיומו על מנת ליצור את כוס הקפה המרגש, אלו 30 מיליליטר של המשקה בכוס (כשליש מהכוס). דרך ההכנה או סוג הקפה אינם חשובים. כלומר, ניתן להכין את המשקה מקפה נמס, קפה מגורען או להכין קפה אספרסו על ידי מכונת קפה.

לא משנה מאיזה סוג, צילום: GettyImages

יצירת הלב

כשסיימנו להכין את קצף החלב בכד ואת הקפה בכוס, אנו ניגשים להשלמת המלאכה וחיבור ביניהם.

בשלב הראשון, ניקח את הכוס עם הקפה. אנו מטים את הכוס כלפינו, קרי כלפי המוזג (45 מעלות).
את מזיגת קצף החלב מתחילים כשהכוס מרוחקת 10 סנטימטרים ממיכל החלב המוקצף.
שומרים את הכוס שלנו בהטייה מקסימלית ומוזגים את החלב בקצב איטי עד שממלאים את חצי הכוס.

כעת אנו מקרבים את הכוס בהטייה אל פיית מיכל החלב, כך שהפייה נושקת אל המשקה.
ברגע שמייצרים את החיבור הזה, מגבירים את קצב מזיגת החלב עד שנוצר עיגול מוקצף בתוך כוס הקפה. אחרי יצירת העיגול מעלים בחזרה את הכד לגובה של כ- 10 סנטימטרים, מורידים את קצב המזיגה וחוצים את העיגול שנוצר באמצע, כך יווצר לנו לב.

על מנת להפוך את צורת הלב לייחודית יותר, ניתן להשתמש בקיסם או בכלי בעל קצה עדין כדי ליצור פרטים מורכבים בתוך צורת הלב. חשוב לציין שיצירת ציורים בכוס קפה היא תהליך שדורש תרגול, לכן גם אם בהתחלה צורת הלב לא יוצאת מושלמת אין להתייאש מהתהליך. בכל מקרה, המפתח להצלחה הוא שליטה בזרימת החלב ושמירה על יד יציבה תוך כדי מזיגה ועיצוב הצורות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר