הטריק שידהים אתכם: עד היום לא אכלתם נכון המבורגר, בננה ושוקולד

אז מתברר שיש שורה של פשעים קולינריים נפוצים, שרובנו מבצעים ברמה יומיומית • תופתעו לגלות שעד היום לא אכלנו נכון: שוקולד, המבורגר, בננות, יוגורט, תותים ואפילו שום

המבורגרים. צילום: GettyImages

האם יתכן שאנחנו אוכלים באופן שגוי אינספור מאכלים נפוצים - כאלה שיש בכל מטבח ומלווים אותנו בחיי היום יום? ובכן, מתברר שזה המצב והאופן הנכון ליהנות מהמאכלים הללו יפתיע אתכם לגמרי.

כתבה, שפורסמה לאחרונה בעיתון "הסאן" הבריטי, הסבירה מה הן הטעויות הנפוצות שלנו באכילת מזונות מסוימים ומה היא הדרך הנכונה לעשות זאת. להלן שורת הפשעים הקולינריים הנפוצים ביותר שרובנו מבצעים ברמה יומיומית:

בננות

הרוב המוחלט של אוכלי הבננה מקלפים את הפרי מלמעלה למטה, זאת כדי שהבננה הטעימה תיחשף ונוכל לאכול אותה. אך הדרך הנכונה לאכילת בננה הפוכה לגמרי. אם תלחצו על החלק התחתון של הקליפה, הקליפה תיפתח בקלות והפרי יציץ החוצה ללא שום מאמץ נוסף.

בננות,

המבורגרים

אין אחד מאיתנו שלא מתמודד עם טפטוף וזרימה של רטבים על הידיים בזמן אכילת המבורגר. זה קורה בגלל פעולת הלחיצה שהביס שלנו מפעיל על הלחמניה המלאה בכל טוב. כאן מתברר שהפתרון הוא פשוט - יש להפוך את ההמבורגר עם הלחמניה ולאכול אותו כך שהחלק העבה יותר שלה למעלה והחלק הדק למטה. איך זה עובד? בעת הביס החלק העבה של הלחמניה יספוג כמות גדולה יותר של רטבים וכך כמות קטנה יותר שלהם תזלוג החוצה.

תמנעו מהרוטב לטפטף, צילום: GettyImages

פרינגלס

בשנת 2017 חשפה החברה שמייצרת את החטיף, כי היא מוסיפה את הטעם המיוחד של הפרינגלס רק על חלקו העליון. לכן אם אנחנו רוצים לחוות באופן מלא את טעמו של כל פרינגל, עלינו להפוך אותו לפני הכנסתו לפה. כך נחווה את מלוא הטעם שלו כשהוא יבוא במגע עם הלשון.

פרינגלס,

יוגורט

רוב היוגורטים שתפתחו יגיעו עם שכבה נוזלית מעל מוצר החלב עצמו. רובנו שופכים את השכבה המימית הזו כדי שהיא לא תפריע לנו בעת האכילה, אך מדובר בטעות. המים האלו נקראים "מי גביה" והם מלאים חלבון, מינרלים וויטמינים. לכן מומלץ לערבב את אותם נוזלים עם היוגורט לפני האכילה.

יוגורט, צילום: GettyImages

תותים

בכל הנוגע לאכילת תותים, מתברר שהדרך הנכונה היא לשטוף את הפרי ולאכול אותו שלם ולא חתוך. הסיבה? באופן הזה נשמר בתותים יותר ויטמין C, ויטמין שלא פעם הולך לאיבוד באופן חלקי כאשר חותכים את התות ומערבבים אותו עם מאכלים אחרים.

גזר

את הגזר עדיף לאכול מבושל מלאכול חי. הסיבה לכך היא שבניגוד לירקות ופירות אחרים, בהם בישול הורס את הויטמינים, הרי שבגזר הבישול מייצר עלייה בבטא קרוטן. באופן זה החומר מסייע לגוף לייצר יותר ויטמין A, שהוא ויטמין חיוני ביותר למערכת החיסון שלנו.

גזרים, צילום: GettyImages

שום

קוצצים או מגרדים שום במגררת? ובכן אל תשתמשו בו ישר, אלא תנו לו לנוח במשך 10 דקות. למה? כך מולקולות האליצין של השום מגיעות לרמת פעילות מקסימלית. הפעילות הזו חשובה כיוון שמדובר באנזים הנלחם בסרטן.

שוקולד

רובנו נוגסים בשוקולד, לועסים אותו ובולעים. אלא שיש דרך יותר טובה להנות מהממתק הזה ולמצות את הטעם המיוחד שלו. למעשה, כל שצריך לעשות הוא להמיס את השוקולד על הלשון לפני הלעיסה, כך חמאת הקקאו תכסה את כל הסנסורים של בלוטות הטעם ותחוו את כל הטעמים שיש לשוקולד שלכם להציע. כמו כן, מסתבר שאסור באיסור מוחלט לשמור שוקולד במקרר כיוון שכך הוא עלול להתחמצן.

שוקולד, צילום: לירון אלמוג

תפוחים

אוכלים תפוח וזורקים את הליבה שלו? ובכן, אתם עושים טעות מרה (כן, דווקא בגלל החשש מטעם מר). התברר שניתן לאכול גם את החלק הזה יחד עם גרעיני התפוח והוא גם טעים מאוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר