בני משפחת המלוכה. צילום: AFP

תוכלו לנסות בבית: אלה המנות האהובות על בני משפחת המלוכה

המאכל העתיק של המלכה קמילה והמנה שנוצרה במיוחד עבור המלכה אליזבת' • מה אוכלים מלכים? תופתעו לגלות מה כולל תפריט בית המלוכה של המשפחה הכי מפורסמת בבריטניה

עזבו להיות זבוב על הקיר במטבח של משפחת המלוכה הבריטית, לדעת על מה הם באמת מלרלרים בזמן העמדת פנים נונשלנטית כאילו לא ידעו שיש להם משדר בכוס התה ומכשיר ציתות בסקונס. אם כבר להיכנס להם למשהו (חוץ מלעו"ש ולארונות הבגדים) זה כנראה לצלחת. אז מהם המאכלים האהובים על בני המשפחה הכי מפורסמת בבריטניה? הנה סיכום קצר, שמומלץ לא לקרוא על בטן ריקה.

חתונת ויליאם וקייט // מתוך ערוץ היוטיוב של המשפחה המלכותית

מייגן מרקל

כשמרקל והארי לא עסוקים בלרכל על על העולם ואז לבכות על מה אכלו ושתו להם, מייגן מוצאת זמן להיות פודית לא קטנה - כזו שכמיטב המשפיעניות של היום, גם תחזקה פעם בלוג בשם The Tig (ז"ל) שם חלקה בהעדפותיה הקולינריות. לא תאמינו, אבל אחד המאכלים האהובים על הפרינססה היא דווקא מנה פשוטה ונפוצה: טוסט אבוקדו. עוד מאכל אהוב על מרקל הוא פסטת זוקיני בגרסה בריאה ופשוטה. המתכון שחלקה עם עוקביה הפך במהרה לוויראלי בשל הפשטות שלו: בישול ארוך במשך ארבע או חמש שעות של הזוקיני ואז ערבוב עם רוטב המבוסס על מים וציר מרק.

עוד בתפריט של הדוכסית: מים חמים ולימון לצד דייסת שיבולת שועל ובננות בתוספת סירופ אגבה או דבש בבוקר. לחילופין, אפשר גם חביתה עם גבינה ועשבי תיבול לצד לחם מלא קלוי או קערת אסאי. בצהריים סלט טרי גדול בתוספת חלבון כמו קינואה מתובלת עם ירקות מבושלים ועשבי תיבול. אבל היא נהנית גם מדג על הגריל או סושי.

סושי,

מרקל חובבת גם תה קמבוצ'ה ותאמינו או לא, גם חומוס. עם זאת היא דואגת לנגב אותו עם גזר או קרקר בריאות ולא עם פיתה. היא לא תגיד לא לשייק בריאות של תפוח, קייל, תרד, לימון או ג'ינג'ר ונמנעת לחלוטין מקפאין.

טוסט אבוקדו, צילום: GettyImages

קייט מידלטון

כמלכה עתידית ואישה שמשדרת אצילות וממלכתיות גם כשהיא מקנחת את האף, לא מפתיע לגלות שהחיך של קייט אנין במיוחד ושהיא מקפידה על תזונה בריאה ו"נקייה". פועל זה אומר הרבה מנות מבוססות על ירקות. אחת המנות האהובות עליה היא מנת קארי עדשים בקוקוס. כשקייט ביקרה עם וויל בהודו הם זכו גם לקבל מנה של קבב צמחוני שהיה מבוסס גם הוא על עדשים וקארי. לפי דיווחים אחרים, קייט נמנית עם מאמצי “דיאטת דוקאן”, דיאטה עתירת חלבונים ודלת פחמימות (שאהובה גם על סלביות דוגמת ניקול קידמן וג'ניפר לופז) לכן היא דוגלת באכילת בשר רזה ודגים ללא טיגון, מוצרי חלב רזים ושתייה של מים, קפה ותה בלבד.

המנה של קייט, צילום: לירון אלמוג

הנסיך הארי

כמובן שהנסיך סלש דוכס חייב להיות הכבשה השחורה במשפחה ולצרוך אוכל לא מזין בעליל: צ'יזבורגר וצ'יפס, מנה שכמובן נמצאת בהישג ידו אחרי המעבר לארצות הברית.

המבורגר וצ'יפס, צילום: עמי שומן

הנסיך וויליאם

וויליאם, בניגוד לאחיו הארי, שמרן יותר גם בכל הנוגע לתזונה שלו ומעדיף "תבשילים קלאסיים". אחד האהובים עליו הוא עוף בתנור שמכינה אשתו האהובה קייט לו ולשלושת ילדיהם.

עוף בתנור, צילום: GettyImages

המלך צ'ארלס

למלך החדש של האומה הבריטית יש שני מאכלים אהובים במיוחד: פשטידת פסיון וריזוטו פטריות פרא. את הפסיון יש לשלוק לפני בישולו ברוטב סמיך, ואם אתם ממש רוצים לפנק את צ'ארלס, אז הוא ישמח אם בצד תגישו לו גם קראמבל פרמזן ובייקון. אם אין לכם כוח וזמן להכין את המנה הזו, אולי תבחרו בריזוטו פטריות הפרא של צ'ארלס, שמכיל פטריות מאחוזת בלמורל, לשם צ'ארלס לוקח את השפים שלו כדי ללקט אותן לפני ההכנה.

ריזוטו פטריות פרא, צילום: GettyImages

המלכה קמילה

המלכה החדשה אוהבת מאוד דווקא מאכל עתיק, פשוט ומאוד בריטי: שעועית אפויה על טוסט (Baked beans on toast). קמילה סיפרה כי היא אוהבת את הפשטות במנה הזו אבל הוסיפה סייג: השעועית חייבת להיות של חברת היינץ. אם אין טוסט או שעועית בהישג יד, תוכלו להזמין את קמילה לעוד מאכל בריטי אהוב: פיש אנד צ'יפס שגם הוא נמנה על המנות החביבות עליה.

תבשיל שעועית על טוסט, צילום: GettyImages

המלכה ויקטוריה

תופתעו אולי לגלות שאחד המאכלים האהובים על המלכה היה קינוח פשוט: עוגת ספוג (הידועה בשם עוגת הספוג של ויקטוריה) עשויה ממספר מרכיבים בסיסיים: חמאה, סוכר, קמח וביצים. את פרוסות העוגה, אגב, היא אהבה לפרוס ולמרוח ריבה בין שתי הפרוסות.

עוגת ספוג, צילום: GettyImages

המלכה אליזבת'

המלכה המנוחה קיבלה עם הכתרתה לא רק כתר ואומה, אלא גם מנה שנוצרה במיוחד עבורה וזכתה לשם
Poulet Reine Elizabeth (ידועה גם כ- "עוף ההכתרה"). אז מה יש במנה הזו, אתם ודאי תוהים - ובכן, בסופו של יום מדובר בסלט עוף קר משודרג המכיל רוטב קארי, עוף, בצל, גזר וסלרי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו