מלפפון חמוץ ענק בשלושים שקלים: טרנד הטיקטוק המשוגע החדש

מהו ה"הייפ" החדש ברשת שמזכיר משימה ב"הישרדות"? מה גרם לירק הכבוש לכבוש מדינות כה רבות ברחבי העולם? הכירו את האתגר הקולינרי שמסחרר את הטיקטוק

מלפפון חמוץ , צילום: לירון אלמוג

ויקום המלפפון ויכה את הטיקטוק: אם התמכרתם לטרנד הרול אפס בו פותחים אריזה של המוצר, מניחים בתוכה כף גלידה, עוטפים ונוגסים במעטפת שאמורה לקפוא מהגלידה - אז טרנד המלפפון החמוץ הענק הוא כמו ילד האהבה שלא ידעתם שאתם צריכים. למרבה הזוועה, גם פה תמצאו את המעטפת המתקתקה של הרול אפס (אז כדאי שתחזיקו מעמד עד הסוף).

@luke.did.that♬ original sound - LukeDidThat

מה הטרנד החדש הזה, שמזכיר מעט אתגר בהישרדות? מדובר במלפפון חמוץ ענק ולא זול בכלל של חברת Van Holten's. הוא מגיע במגוון טעמים, ביניהם: חריף, חמוץ, שמיר ושום, ואפילו בגרסת kosher pickle. בשל גודלו, נמכר המלפפון לרוב כיחידה בודדת. בארץ, בשל הביקוש שעלה עם התפוצצות הטרנד, המחיר כבר האמיר לשלושים שקלים ליחידה שקשה מאוד להשיג.

ניתן לקנות את המלפפון גם כחלק מערכה ובה תוספות, דוגמת: רוטב חריף, טחין (תערובת תיבול מקסיקנית) טאקיז (חטיף תפוח אדמה חמוץ וחריף בצורת טורטייה), חמצוצים, ועוד. מחיר ערכה יכול להגיע למאות שקלים - וכל זה, אנחנו מזכירים, עבור מלפפון חמוץ. מלבד אריזה צבעונית ומשעשעת, שבהחלט מושכת את העין, זכו המלפפונים לשמות יצירתיים, כמו: Hot Mama, Big Papa, Sour Sis ו- Garlic Joe.

@odeliaamsili#pickel#pickle#pickels#taxista#taxis#fypシ#פוריוישראל#viral#foryou#fyp#טרנדים#hotmama♬ צליל מקורי - Odelia Amsili

עם תחילתו של הטרנד, גולשים העלו סרטונים בהם תיעדו את עצמם אוכלים את המלפפון כפי שהוא. ככל שהטרנד תפס תאוצה הוא שודרג לחגיגה קולינרית של ממש הכוללת שתיית המיץ מהשקית, ריקון המלפפון, ושימוש במגוון תוספות ומילואים. אלפי סרטונים, שצברו עשרות מיליוני צפיות בכל העולם כמו גם בישראל, הועלו לטיקטוק במסגרתו.

אם ברצונכם לקחת חלק בטרנד, ראשית אתם צריכים להצטייד במלפפון הענק. לאחר פתיחת האריזה יש ששותים את המיץ ויש שמוותרים על השלב המפתה ועוברים מיד לטעימת המלפפון. כדי לחוות את הטרנד במלואו, יש לחורר את חלקו העליון של המלפפון (או לתת בו ביס הגון) כדי ליצור מעין חלל. לתוך החלל מוסיפים חמצוצים או חטיף "טאקיז", מזליפים רוטב צ'אמוי, טחין ולפעמים גם שבבי צ'ילי או אבקת מנגו. אפשר גם להיות נאמנים לטרנד המקורי ולעטוף את כל הקונסטרוקציה הזו ברול אפ (זוכרים שהבטחנו הופעת אורח?). לאחר מכן, אתם מוזמנים לתת ביס ענק למנה - מומלץ, כמובן, כזה המלווה בהבעות פנים ותגובות משעשעות - אלו צוברים עשרות אלפי תגובות וצפיות.

לגבי הטעם, הדעות חלוקות. בעוד רבים מופתעים לטובה מאסופת הטעמים המתפוצצת על בלוטות הטעם, יש גם לא מעט שמתעקשים כי מדובר בטרנד מזעזע, דוחה וטיפשי, ולא מצליחים להבין מדוע הפך להיסטרי וכבש מדינות כה רבות ברחבי העולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר