"נורמליזציה עם ישראל": בלבנון דורשים לחקור את פפסי המקומית

החברה הלבנונית, שמשווקת את המשקה, שינתה את העיצוב של הפקק לצבעי כחול-לבן • כעת עורך דין מקומי דורש לפתוח בחקירה בשל הסתה: "זה מפר את החוקים להחרמת ישראל"

פפסי קולה. קריצה לישראל?

סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה היום (רביעי) כי החברה המקומית שמשווקת את המשקה פפסי קולה, ביקשה לשנות את סמלה המסחרי, באופן ש"מזכיר את דגל ישראל", כך לטענת אזרח לבנוני.

במה הסמל החדש "מזכיר את ישראל"? ובכן, מהפרסום עולה כי החברה ביקשה לשנות את הצבעים של הפקק לכחול ולבן, כאשר הכיתוב פפסי באנגלית מופיע על פס לבן בין שני פסים כחולים גדולים. לפני כן, הפקק כלל את הצבעים אדום, כחול ולבן, עם הסמל המוכר יותר של פפסי, אחד ממותגי המשקאות הפופולאריים בעולם.

בלבנון דווח כי עורך דין בשם מוחמד זיאד ג'עפיל הגיש הבוקר פנייה לפרקליטות הציבורית בביירות, בדרישה לעצור את הפצת הבקבוקים עם הסמל המסחרי, ולחייב את החברה להסיר את המוצרים שלה באופן מיידי מהשווקים. מוצרים אלה, כך לפי הדיווחים, הופצו לשווקים הלבנוניים לפני שלושה ימים, במהלך ימי חג הקורבן.

הטענות הלבנוניות נגד פפסי, צילום: רשתות ערביות

אלא שעורך הדין הלבנוני לא הסתפק בדרישה להחזיר את כל בקבוקי המשקה למחסני החברה, ולמעשה לזרוק אותם לפח. בפנייה הוא דרש לפתוח בחקירה של אנשי החברה, ולהעביר אותם לטיפול רשויות האכיפה. אנשי החברה המקומית חשודים לטענתו בעבירות של "הסתה לפיתנה (מלחמת אחים; ש"ק), ניסיונות לנורמליזציה (של ישראל; ש"ק) והפרת החוקים להחרמת ישראל".

במסגרת הפנייה המפורטת שלו לפרקליטות, עורך הדין הלבנוני אף הציג תמונות של השינויים בפקק של הבקבוק, תוך השוואה לתמונת הדגל של ישראל. כעת הפרקליטות בלבנון תצטרך לקבוע אם לפתוח בהליכים להחרמת המיתוג החדש, או לדחות את הפנייה על הסף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר