טלוויזיה ישראלית פורצת גבולות: עד אתמול (ג') נדמה היה כי "נבסו" לא באמת קיבלה כאן את ההערכה לה היא ראויה. בוודאי, אם לוקחים כהשוואה את "רמזור" – הסדרה הישראלית הקודמת שזכתה באמי הבינלאומי.
"נבסו", שמשודרת ברשת 13, עוד לא לגמרי נכנסה לפנתיאון של התרבות בישראל, למרות שהביאה רייטינג מכובד ועל אף היותה פורצת דרך מבחינת יצירה ששמה במרכז את יחסה של החברה הישראלית אל יוצאי אתיופיה ולהיפך.
יוסי ואסה, היוצר שמככב בתפקיד הראשי, הוא לא סלב שממלא אולמות כמו אדיר מילר, הוא בקושי מקבל קמפיינים. הסדרה שלו לא זכתה עד כה בשום פרס בתעשייה המקומית. אם "רמזור" לקחה את תמצית הישראליות ורקחה ממנה סדרה שמדברת על כולם ולכולם, אז "נבסו" (בדומה ל"עבודה ערבית" של סייד קשוע) בועטת לישראלים בביצים, ובתקופה הנוכחית שבה כמויות עצומות של מהגרים חוצים גבולות ברחבי הגלובוס - האמירה שלה על קשיי התאקלמות ודעות קדומות רלוונטית כמעט בכל העולם.
רלוונטית כמעט בכל העולם. "נבסו" // צילום: טל גבעוני
ההישג של "נבסו" אפילו מרשים יותר כשמבינים כי בקטגוריה המקבילה, זאת של סדרת הדרמה, לקחה את הפסלון "בית הנייר" הספרדית, שהפכה לסנסציה עולמית בזכות שידורה בנטפליקס.
אם תעשיית הטלוויזיה בארץ צריכה הוכחה נוספת שבתקופה הנוכחית שווה לשים את הז'יטונים על תוכן מקורי במקום לשרוף אותו על תוכניות ריאליטי בינוניות, היא קיבלה אותה מ"נבסו". טלוויזיה טובה יכולה לפרוץ גבולות, וזאת לא קלישאה.
• הקמפיין הפרובוקטיבי חורך את הרשת
• לא אייל: הזמר שאילנית ואלירז רוצים בחתונה
• עקפו את ביונסה: המוזיקאיות המרוויחות בעולם
• 2,800 אמנים נגד חוק "נאמנות בתרבות"
העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו