האם זו המשפחה הישראלית החדשה? זו שרודפת אחרי כסף יופי וחשיפה?

סיום העונה השישית של "הבוזגלוס" הוא זמן טוב לדיון בדרך שבה מוצגות משפחות ישראליות בטלוויזיה הישראלית

יעקב ומאור ב"הבוזגלוס"

פרסומת מעוררת מחלוקת של דוריטוס לרגל יום המשפחה הציפה השבוע לדיון את סוגיית המשפחה הגרעינית הטבעית, ויצרה דיונים בעד ונגד. הזעם הציבורי, לכאורה, נבע מכך שחברת חטיפים מתיימרת להכתיב לנו בהפסקת הפרסומות מיהן המשפחות הישראליות של תקופתנו. נו, טוב.

בסופו של דבר הקמפיין עבד, כי הנה כולם דיברו על המוצר, אולם לצד המשפחות הגנריות - יותר או פחות - שנוהגים להציג בפנינו במקבצי הפרסומות, נדמה כי הדחקנו את הצורה שבה הטלוויזיה מציגה ביומיום משפחות ישראליות. זה נפוץ מאוד בגזרת הדוקו־ריאליטי, שם נמצאות דמויות שבאמת הופכות אחר כך למודל חיקוי ולהשראה עבור רבים.

מקורות ההשראה לא מגוונים כי כל המשפחות מנסות להיות קרדשיאן של המזרח התיכון, והמבחר גם ככה לא מלהיב. "הבובלילים", "התבוריס", "פוליאקובים", "קוקה בע"מ", "אחותי ג'קי" (אזולאי), "משפחת טרסוב", ואליהן תצטרף החודש משפחת רפאלי, ובהמשך השנה גם המשפחה של אלירז שדה ואילנית לוי. וזה מבחר של עשור טלוויזיוני.

מעל כולן נוצצת בגאווה משפחת בוזגלו, שניצלה עד תום את הפלטפורמה וצמחה לכדי תופעה שהיא תעשייה. אמש (שני) נסגרה העונה השישית, והערב (שלישי) ישדרו ב־yes את הפרק ה־100 של "הבוזגלוס", שיהיה מין לקט חגיגי וגם סיכום של תקופה. איך תמשיך מכאן הסדרה, לאור עזיבתה המתוכננת של הבמאית והעורכת הראשית סיגל שביט? נגלה בעתיד.

בשש עונותיה, "הבוזגלוס" התנתקה מהכדורגל, והמשפחה כולה נשאבה לעולם הריאליטי: הם התמסרו למצלמות, נשבו בקסמם של אנשי התוכן וההפקה והתמוגגו מהתגובות ומההערצה. בתמורה סיפקו קבלות בכל פעם שנדלקה מצלמה. אבל לחיות ככה זה גם אומר שכל רגע דרמטי ואינטימי בחייהם מתוזמן לפי ימי צילום, והצלמים מכוונים זוויות בחדר לידה. למשל, הרגע שבו מאור הודיע אתמול לאביו יעקב על פרישה מכדורגל נבנה כדי שיהווה קליימקס בפרק סיום העונה.

הבוזגלוס צמחו על המסך והפכו לכוכבים, אבל מתחת לסיפורים על הפרעות אכילה, חיפוש עצמי, בגידות ומריבות, ראינו משפחה שעסוקה בעיקר במרדף אחרי כסף, יופי וחשיפה. כמה שיותר חשיפה.

רגע לפני השקת "הישרדות" עדכנה פאני בוזגלו את הצמוד שלה כי היא כבר פוזלת ל"האח הגדול". "הרגע חזרת מריאליטי, ואת כבר רוצה עוד אחד?", הוא נבהל, ומצלמות הדוקו־ריאליטי תיעדו גם את הרגע הזה. "אני אוהבת את הריאליטי, זה חלק ממי שאני", סיכמה פאני.

אולי כדאי להבהיר כי ה"אהבה" לפורמט לא נובעת מכך שהסלבס נהנים שישראלים מציצים להם, אלא משום שזה שווה קמפיינים ותהילה. הבוזגלוס הרוויחו פרסום מחוץ לכדורגל שסידר להם כניסה למיינסטרים, הרפאליס מעוניינים לתקן את התדמית המשפחתית. אבל אז פתאום אותם האנשים שהתמרמרו בראיונות על חדירה לפרטיותם, מנצלים את החשיפה כדי לחתום עוד חוזה שיכניס מצלמה לסלון שלהם. אם זאת משפחה ישראלית טיפוסית, אז יש לנו בעיה.

הבוזגלוס - סיום עונה 6, yes Comedy

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר