רייטינג 2020 בארה"ב: פוטבול ו"הזמר במסכה"

נתוני הצפייה בטלוויזיה בארה"ב השנה מגלים כי האמריקנים עדיין מכורים לסופרבול וגם מתלהבים מ"הזמר במסכה" • העימותים בין טראמפ לביידן הביאו רייטינג מרשים • הסדרה הכי נצפית היא "NCIS"

צילום: אי.פי.אי // 103 מיליון בני אדם צפו במופע האמצע של הסופרבול. שאקירה וג'ניפר לופז

מפורסמים מחופשים, משחקי פוטבול והבחירות לנשיאות בארה"ב היו מוקדי המשיכה העיקריים של צופי הטלוויזיה האמריקנים במהלך 2020.

על פי נתוני סיכום השנה של מדד נילסן, המפרסם את נתוני הצפייה בטלוויזיה בארה"ב, משדר גמר ליגת הפוטבול האמריקנית, הסופרבול, ששודר בתחילת פברואר, הוא, כצפוי, המשדר הנצפה ביותר של 2020 עם 102 מיליון צופים. במופע האמצע של המשחק - שהובילו ג'ניפר לופז ושאקירה - צפו 103 מיליון צופים. הסופרבול הוא אופן מסורתי משדר הטלוויזיה הנצפה ביותר בארה"ב. גם את מקומות 2־5 בדירוג התוכניות הכי נצפות בטלוויזיה ב־2020 תפסו משדרי פוטבול - כולם מחודש ינואר בשלבי ההכרעה לקראת גמר ליגת ה־NFL.

במקום השישי ניצבת התוכנית הראשונה שהיא אינה משדר ספורט: השקת העונה השלישית של "הזמר במסכה". הפרק הראשון של עונה זו של הריאליטי הרוויח מהשיבוץ שלו מיד לאחר הסופרבול, והשיג יותר מ־27 מיליון צופים.

מקום 6 בטבלה. "הזמר במסכה" האמריקנית
מקום 6 בטבלה. "הזמר במסכה" האמריקנית
על אף דעיכה בשנים האחרונות בנתוני הצפייה בטקס האוסקר, הטקס ששודר השנה נמצא במקום השמיני והמכובד בדירוג התוכניות הכי נצפות עם יותר מ־24 מיליון צופים. טקס האוסקר עקף בקלות שני טקסים שקדמו לו: טקס פרסי גלובוס הזהב וטקס פרסי הגראמי שבכל אחד מהם צפו כ־19 מיליון בני אדם.

שני העימותים הטלוויזיונים בין הנשיא דונלד טראמפ לבין יריבו הדמוקרטי, הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, זכו אף הם למספרים יפים: 18 מיליון בני אדם צפו בעימות הראשון ו־15 מיליון בני אדם צפו בעימות השני. העימות שלישי בוטל לאחר שטראמפ חלה בקורונה. 

פרק במגזין האקטואליה והתחקירים הוותיק "60 דקות", ששודר ערב הבחירות וכלל ראיונות עם שני המועמדים, עקף את שני העימותים עם רייטינג של 18.6 מיליון צופים.

העימות הראשון בין ביידן לטראמפ: 18 מיליון צופים// צילום: אי.אף.פי
העימות הראשון בין ביידן לטראמפ: 18 מיליון צופים// צילום: אי.אף.פי
הסדרה הנצפית ביותר היא "NCIS" שהגיעה למקום ה־21 בדירוג הכללי עם יותר מ־16 מיליון צופים. פרק הבכורה של הסדרה "מוקד 911 - טקסס", בכיכובם של רוב לאו והשחקן הישראלי־אמריקני רונן רובינשטיין,  העניק לסדרה את תואר "הסדרה החדשה הכי מצליחה" כשמשך 14.5 מיליון צופים.

הנתונים שפירסם מדד נילסן לא הראו מגמות חדשות אלא המשיכו לשקף מגמות מוכרות של צפייה בטלוויזיה בקרב האמריקנים. נראה שמשדרים מיוחדים כמו משחקי פוטבול וטקסים נוצצים בשידור חי הם הנשק העיקרי של ערוצי הטלוויזיה המסורתיים, במאבק ההולך ומחריף שלהם עם שירותי הסטרימינג שהולכים ומתרבים.

במקביל לדירוג של נילסן, התפרסם השבוע גם סיכום 2020 מטעם חברת FlixPatrol, שדוגמת צפייה בסטרימינג. לפי הדירוג הזה, הסדרה התיעודית "טייגר קינג" היתה התוכן שזכה להכי הרבה חשיפה בנטפליקס האמריקנית בחודש הראשון לצאתו. צמוד מאחוריה ניצבת דרמת המקור "גמביט המלכה", שזכתה בתואר הסדרה הכי נצפית בעולם השנה, ואחריה מדורגות "אמילי בפריס", "לוציפר", "אקדמיית המטריה" ו"בית הנייר". טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר