הפרסומת החדשה לאינטרנט של בזק ניסתה להתחבר לווייבים חיוביים ולשדר שמחה ואנרגיות קופצניות, אבל כדרכה של הרשת משהו באותות בדרך השתבש קצת והגולשים - זועמים.
סרטון הפרסומת של בזק
בקמפיין החדש שעלה בשבוע האחרון, מככבת אלה לי להב לצידו של הפרזנטור הוותיק של החברה גידי גוב (שכבר זכה להתחבר עם דור המיליניאלס בפרסומות קודמות כשחבר לנועה קירל, אגם בוחבוט ועומר אדם), כשיחד עם משפיעניות רשת נוספות הם מנסים להעביר את המסר על הצורך ברשת אינטרנט חזקה שתתאים לעבודה מהבית.
אלא שעבור גולשים רבים, המסר של "בנות חייבות עכשיו wifi" ביחד עם הבחירה במשפיעניות רשת צעירות והמסר הכללי הממגדר, שמציג כביכול עולם צר וריקני של תרבות נשית צעירה שעיקר עיסוקה הוא באיפור, בישול ולייקים, הצליח לעורר לא מעט תגובות זועמות.
"פרסומת רדודה וסטריאוטיפית לחלוטין", זעמה גולשת בעמוד הפייסבוק הרשמי של החברה, "במקום לתת דוגמה ולהראות לילדות צעירות מה יוכלו לעשות עם הפוטנציאל העצום שלהן, אתם מראים להן שכל מה שמעניין אותן זה בגדים, איפור ובישול. פרסומת המתאימה ל-1950 ולא 2021! נראה שלא השקעתם מחשבה לפרסומת הזו וגם שלא היו נשים בכתיבת התסריט וההפקה. בושה".
"בזק, גרמתם לי לא להתגעגע לשנות השמונים יותר. הפרסומת מזעזעת, המילים לא זורמות עם המוזיקה היפה והרסתם את השיר של סינדי לאופר. אני רק מדמיין את הקופירייטרים שלכם בישיבת העבודה שהחליטו על הפרסומת האיומה הזאת פשוט חוסר מקצועיות משווע וחוסר בהבנת השוק", הוסיף גולש אחר ורבים אחרים חיזקו: "איכזבתם. במקום להציג נשים שמתעניינות במדע, ספורט, טכנולוגיה, אתם מציגים אותן כשטחיות שכל מה שמעניין אותן זה המראה החיצוני והרשתות החברתיות. תתביישו", ו"איך פרסומת כל כך הזויה הצליחה לעבור את מקבלי ההחלטות אצלכם? באמת בזה נשים עובדות? בטיקטוק, בלהתאפר ולבשל, זה מה שבנות רוצות? פשוט לא ייאמן. פשוט חוצפה".
למרות שצבר יותר מחצי מיליון צפיות בעמוד היוטיוב הרשמי של החברה, גם שם לא חסכו הגולשים בביקורת נגד סרטון הפרסומת ומיהרו למלא את העמוד בתגובות זועמות. "ברור שכל מה שאני עושה בחיים זה אינסטגרם וטיקטוק. אין לי באמת אישיות כמו לכל הבנות", כתבה גולשת.
"מה שהצחיק אותי זה שבהתחלה היא אומרת משפט כל כך מטומטם 'אני עובדת בטיקטוק המון'. וואו, עבודה קשה, כל הכבוד לה על המאמץ", כתב בציניות גולש נוסף, ואחרת הוסיפה: "אני בת שלוש עשרה ויכולה להגיד לכם שטיקטוק ואינסטגרם זה הדבר האחרון שמעניין אותי. חבל שככה מציגים בנות. אם אני בת אז אני חייבת לרקוד ולבשל? וגם לגבי בנים. אם אני בן אני צריך לשחק כל ביום במחשב? ממש לא! 'האינטרנט הוא מפעל חיי'? אנשים קורעים כל יום את התחת שלהם בשביל כל שקל והם עובדים באינסטגרם... עצוב שזה מה שחושבים עלינו, יש בני נוער חכמים שבכלל לא מתעניינים ברשתות חברתיות ובכל העולם הזה", סיכמה.
"אני נדהם כל פעם מחדש מכמה היחס אל נוער בתקשורת לא מכבד ומניפולטיבי לפעמים", הגיב גולש אחר. "כאילו: אני בטוח שרובנו לא חזירי לייקים, מכורים לרשתות או אפילו אנטי סוציאלים כמו שמציגים אותנו בתקשורת ובמדיה: זו שמכוונת לנוער וזו שמדברת על נוער. בתור נערים ונערות שצופים בזה, אנחנו פשוט צריכים לשים קו אדום ולהדגיש כמה כדאי שיפסיקו עם יחס כזה אלינו הרבה מעבר לפרסומות".
מבזק נמסר בתגובה: "בימים האחרונים העלינו קמפיין טלוויזיה במטרה להעביר מסר של העצמת נשים המנהלות קריירה באינטרנט. בסרטון הפרסומת ההומוריסטי בחרנו לעשות פרפראזה על להיטה המוכר של סינדי לאופר Girls just wanna' have fun'.
"מילות השיר המקורי הותאמו לרוח התקופה וקיבלו משמעות חדשה כשהמשפט 'בנות רוצות רק לעשות כיף' הפך ל'בנות חייבות עכשיו ווי פיי' כמחווה לנשים הצעירות העצמאיות המנהלות היום קריירה מצליחה בפלטפורמות כמו טיקטוק ובאינסטגרם.
"ארבע הפרזנטריות הצעירות שמככבות בקליפ לצד גידי גוב נבחרו בשל היותן נשים חזקות המוכרות בזכות הצלחתן האדירה ברשתות החברתיות. המסר שבחרנו להעביר הוא של העצמת הנשים החזקות שעובדות באמצעות האינטרנט ופורצות דרך הרשתות החברתיות, וחלילה לא ההיפך. הנשים המופיעות לצד אלה לי בפרסומת אינן שחקניות, אלא בלוגריות מובילות בתחומן שמינפו את העסק שלהם באמצעות האינטרנט".
הקליפ המקורי של סינדי לאופר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו