כך הפכה "הכוכב הבא" לתוכנית מתיחות מתישה

היה ברור שאובדן קלף בחירת הנציג לאירוויזיון יחייב את הפקת הריאליטי המוזיקלי של קשת 12 לייצר גימיקים, אבל קשה להכיל את הכמות שלהם העונה • התוצאה: הזמרים והשירים הם רק רעש רקע לחגיגה האמיתית של המנחים והשופטים

עוד גימיק מבית "הכוכב הבא": אסי עזר על הקלידים

במשך שש עונות אחזו אנשי "הכוכב הבא" בקלף מנצח - הכרטיס לאירוויזיון - אבל יום אחד הם איבדו אותו (ועוד למתחרה "אקס פקטור"), ויחד איתו נדמה ש"הכוכב הבא" גם איבדה את דרכה.
לפיכך, כדי לשמר משהו מהגחלת יצאו אנשי ההפקה לסיבוב רכישת גימיקים זולים ב"עלי אקספרס", ובמקום לבחור אחד או שניים כאלה החליטו פשוט להשתמש בכולם. והנה העונה מתקדמת לה, ובמקום לתהות מי הכוכב הבא, תוהה לעצמו הצופה המבולבל מה הדבר הבא שיפריע לרצף האודישנים של העונה.

אמש, לדוגמה, קיבלנו את מעיין בוקריס. למרות שבעשור האחרון הבחורה השתתפה ב"כוכב נולד" וב"The Four", וגם היתה זמרת ליווי של מוקי ועשתה קולות רקע לנטע באירוויזיון, התעקשה ההפקה להציג אותה כזמרת עם חרדה מאודישנים. וככה קיבלנו תעלול של "אודישן בזהות בדויה", באדיבות שחקנית בעלת קול מצחיק שעלתה לבמה ועשתה עם השפתיים, בזמן שמעיין שרה מאחורי הקלעים.
המטרה הפעם היתה לעבוד על השופטים. ממש כמו שעשו כשנינט טייב קיבלה בשידור תעודת הוקרה מראש עיר מתחזה, או כשקרן פלס קיבלה משימה סודית להניח ראש על השולחן ולצעוק "אני קרן פלס" רק כי זה מה שאסי עזר ורותם סלע לחשו לה לעשות, בזכות קו ישיר שצמד המנחים קיבל לאוזניות השופטים ומאפשר להם להפריע כל הזמן.

פרק אחר פרק, "הכוכב הבא" מסמנת וי על עוד גימיק מיותר. למשל, לייצר הפסקת חשמל דרמטית באמצע אודישן - אבל הפסקת חשמל כזאת שרק מכבה אורות וקוטעת את השיר, אך שומרת בפעולה את המיקרופונים של השופטים והמנחים, את המצלמות ואת כל מכשירי ההקלטה. הגיוני בסך הכל.

סתם תחרות רגילה לאיתור הכוכב הבא של המדינה לא מעניינת יותר את אלה ששלחו לאירוויזיון את נטע ברזילי. ולכן כל אודישן העונה חייב להיות גרנדיוזי, מפתיע, מרגש ומבוים עד כאב.
זאת עונה של שיגועים. לא היה עד כה ביצוע אחד שהגיע לסופו מבלי שהשופטים, המנחים או משפחות המתמודדים דיברו תוך כדי השיר, והעירו טונות של הערות לא הכרחיות. בכל מצב הפוקוס תמיד נמצא מחוץ לבמה, והשירים שמתחרים שם נועדו רק כדי לבנות אווירה.

למעשה, הדבר הכי מושקע עד כה בכל פרקי האודישנים היה קטעי המתיחות הארוכים, שיצרו איזו תחושה כללית כאילו יגאל שילון מנהל את כל החגיגה הזו מרחוק. בינתיים, ההפקה כבר הספיקה לעבוד על בחור שחשב שהוא בספא רומנטי, על מישהו אחר שהוזמן לעבור אודישן לסרט על בן־אל תבורי, על צעירה שהגיעה להתארח בתוכנית אולפן שלא קיימת, ושקית הגימיקים מ"עלי אקספרס" עוד מלאה ומוכנה לשימוש מיידי.

העונה השמינית של "הכוכב הבא" אמנם עושה רעש ומביאה רייטינג, ואנשים חופרים על תחפושת התלתלים של רותם סלע, ועל היחסים בין שירי לנינט, על היציאה מהארון של הזמר המזרחי, ועל ההיא שאבא שלה מפורסם וההוא שיש לו בן דוד מצליח, אבל אף מילה לא נאמרת על הזמרים. מה באמת קורה עם המתמודדים הנרגשים שמופיעים בין גימיק אחד לשני, הם טובים בכלל? כן, גם הטקסט הזה יגיע לסיומו בלי לומר כלום על הזמרים המתחרים בתחרות השירה ועל יכולתם המקצועית, כי כנראה הם לא באמת חשובים בעונה הזאת של "הכוכב הבא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר