הידיעה הבאה מכילה ספוילרים לפרק 5 בעונה השלישית של "הלוטוס הלבן".
בעוד "הלוטוס הלבן" של HBO ממשיכה לטוות את עלילותיה כשהיא משחקת על הגבול הדק שבין יוקרה ומוסר אפור, העונה השלישית שעלתה לשידור לפני כחודש הציגה טוויסט עלילתי (זהירות, ספוילר בדרך) שגרם לצופים להישאר פעורי פה בחסות עלילה שנויה במחלוקת שבמרכזה האחים רטקליף, סקסון ולוקלן, שיחסיהם חצו קווים אדומים והציתו דיון לוהט על כיוון הסדרה וכוונותיה.
כבר בתחילת העונה, הדינמיקה הטעונה מינית המרמזת לגילוי עריות בין האחים סקסון (פטריק שוורצנגר) ולוקלן (סם ניבולה) גרמה ללא מעט גבות להתרומם ולא מהסיבות הנכונות.
רמזים מטרידים, כמו חקירותיו החודרניות של סקסון בנוגע להעדפותיו המיניות של לוקלן וסצנה מביכה במיוחד בפרק הפתיחה של העונה בה סקסון משאיר את דלת השירותים פתוחה בזמן רגע אינטימי, הכינו את הקרקע לרגע הדרמטי של פרק 5 (הנה הגיע הספוילר) כאשר השניים, בהשפעת סמים במסיבה, מתנשקים בלהט בניסיון להרשים שתי נשים – צ'לסי (איימי לו ווד) וקלואי (שארלוט לה בון) - בסצנה שגרמה להלם ולתגובות סוערות מצד רבים שתהו האם הסדרה חצתה הפעם גבולות.
לנוכח הסערה, המפיק הראשי דיוויד ברנד הגיב והדגיש כי הסצנה לא נועדה להוות גימיק זול אלא חלק מנרטיב רחב יותר שייחשף בהמשך העונה, כשלדבריו יש לראות את הסצנה בהקשר עמוק יותר שמהדהד את התמות המרכזיות של הסדרה.
"מייק וייט (יוצר הסדרה) מבריק ואני חושב שהמהלכים העלילתיים הגדולים האלו הם לא רק לשם ההלם", אמר בראיון לאתר הניו יורק פוסט. "כשהעונה תסתיים, תבינו את מטרת המהלך העלילתי הזה. הסדרה הולכת לשם כדי להעביר רעיון תמטי גדול יותר. אני אוהב את קו העלילה המשפחתי הזה, במיוחד את הסיפור של האחים, והוא מגיע לשיא מאוד מספק".
גם השחקנים במרכז הסערה התייחסו לסצנה המאתגרת, כששוורצנגר הודה כי היה לו קשה להתמודד איתה בתחילה, בעוד ניבולה בחר להתמקד במורכבות הפסיכולוגית של הדמויות, כשהנשיקה משמשת לדבריו כביטוי נואש של לוקלן לרצון לזכות באישורו של אחיו.
ככל ש"הלוטוס הלבן" ממשיכה לחשוף את מורכבויות משפחת רטקליף ולהלך על הקו הדק בין הרצון לזעזע ולייצר רייטינג לבין העיסוק בנושאים שהם טאבו וחוצי גבולות, הצופים נותרים דרוכים לקראת ההמשך. בין אם מדובר במהלך אמיץ או בניסיון לזעזע לשם הזעזוע, אין ספק שהטוויסט הזה מחזק את מעמדה של הסדרה ככזו שמעוררת דיון וסערה - וכמו שהרבה חוקרי טלוויזה ותרבות סוברים, זה בדיוק מה שסיפור טוב צריך לעשות.