השיחה הפופולרית בפינת הקפה בעבודה: דווקא בתקופה שבה היצירה הישראלית סופגת חרמות מעבר לים, הגיעה ליוצרי "ילד רע", סדרת הדרמה המדוברת שמשודרת ב־HOT, הבשורה המשמחת כי נטפליקס רכשה את הזכויות הגלובליות של הסדרה והיא תשודר ב־190 מדינות ברחבי העולם.
את "ילד רע", שתגיע מחר לסיומה, יצרו רון לשם ("אופוריה") והגר בן־אשר, בהשראת סיפור חייו של הסטנדאפיסט המצליח דניאל חן, שהעביר את שנות התיכון בכלא לבני נוער. חן אף נמנה עם היוצרים והכותבים של הסדרה, שהפיקו "SIPUR" ו"טדי הפקות", ומשתתפים בה, בין היתר, גיא מנסטר, לירז חממי, בת חן סבג, נטע פלוטניק ובן סולטן, תחת שרביט הבימוי של הגר בן־אשר.
בראיון משותף מספרות פלוטניק ובן־אשר על הנוכחות הנשית בסדרה שעוסקת בעולם גברי, וגם על ההתרגשות מהמכירה שתחשוף לעולם יצירה ישראלית בתקופה שכזאת.
"היו לנו הרבה התלבטויות בחודשים האחרונים של מתי לצאת ואיך יוצרים בתקופה כזאת, איך אנחנו בכלל מדברים על אסקפיזם ברגע כזה, ועל אמנות ותרבות. אני חושבת שברגע שהבנו שזה הדבר שיש לנו לתת כרגע כמדינה יצאנו עם זה, והמכירה הזאת לנטפליקס אומרת דבר דומה - שיש מקום לאמנות, ובסוף היא נותנת נופך אופטימי לאירוע ולנו כמדינה לגבי איך תופסים את ישראל בעולם", אומרת הגר.
נטע, מכירה לנטפליקס היא גם חשיפה של השחקנים והשחקניות לעולם. יש כבר מחשבה על קריירה מעבר לים?
"אין לדעת לאן הסדרה הזאת תגיע. המחשבות שיש לי על חו"ל הן כי הגר בחו"ל, וכל מה שהגר תעשה - אני רוצה (צוחקת). בעיקר יש לי מחשבות לעשות תפקידים מעניינים עם אנשים מעניינים, חו"ל או לא פחות מעסיק אותי. אם ייצא - הלוואי, זה חלום, נחמד וכיף, אבל זה לא מעסיק אותי ואני לא מכוונת לשם. אשמח לתפקידים מעניינים בכל מקום".
אסקפיזם: קווים לדמותו
הסדרה מתרחשת בעולם גברי, שבו שתי דמויות נשיות: מפקדת הכלא שמגלמת לירז חממי, ואמו של דניאל, תמרה, שמגלמת נטע. תמרה מגדלת לבד שני בנים משני אבות שונים, וגוזרת על הבן שלה התבגרות קשה בין כותלי בית הסוהר לקטינים, שממנו ייצא רק בגיל 18.
הגר: "כשהבנתי שאני עומדת לעשות סדרה על כלא נוער, באותה נשימה גם הבנתי שהדבר הכי מעניין זה מאחורי הקלעים של האירוע, ומאחורי הקלעים של כל נער עומדת אמא. אם הייתי צריכה לעשות היום עוד סדרה, זה היה על הדמות של האמא, על המטען של אישה שסוחבת את המורכבות של הילד שלה, שלא הצליחה להחזיק אותו צף מעל המים. זו דמות מרתקת, ובגלל זה גם הדמות של האמא וגם של מפקדת הכלא הלכו ותפחו ככל שרון ואני כתבנו.
"הייתי בת מזל מספיק בשביל שנטע תבוא ותאפשר את הנפח של הדמות הזאת, אישה שהיא גם הסיבה וגם המסובב וגם בהחלט תוצר של נסיבות חייה. יש משהו בסדרה שלא מפנה אצבע מאשימה לאף אחד, והיה לי חשוב שככה זה יהיה, והמורכבות של האמא היא מה שבסופו של דבר מגדיר את הדבר הזה, היא הדמות הכי מורכבת על המסך".
נטע: "אני מסכימה עם הגר. קבלתי ממנה מתנה גדולה מאוד לגלם את תמרה. יש בה משהו מאוד מבלבל, אישה שמסרבת לציית לכללים, לטוב ולרע, ולא נכנסת לשום תבנית מוכרת. היינו עושים לצופים או לעצמנו חיים קלים אם היינו מציגים אותה כאישה משוגעת או לא תפקודית. אבל תמרה, כמו כל הסדרה, מסרבת לספר סיפור בנאלי ולהיות קלישאה".
הסדרה יצאה לעולם בתקופה הקשוחה והקשה שעדיין עוברת על כולנו, והפכה ללהיט.
הגר: "אסקפיזם הוא לא בהכרח ההישאבות שלנו למשהו דבילי או קליל. עצם זה שהמוח והנפש והרגש שלנו הולכים למקום אחר החוצה מהיומיום, גם אם הוא קשוח, זה כוחו של סיפור, לא משנה אם הוא מצחיק או עצוב - זה אסקפיזם. כהוכחה קרה משהו מוזר והסדרה הפכה ללהיט".
נטע: "מה שמיוחד בסדרה הזאת זה שהיא לא עוסקת במוסר, בפסיכולוגיה או בהסללה של נוער בסיכון, אלא בסיפור, במתח שבין סיפור טוב לאמת. אני חושבת שמכיוון שהסדרה עוסקת באופן מהותי בסיפור, היא לא מצייתת לשום חוק, ז'אנר או סגנון. היא בלתי צפויה, וכצופה אתה לא יודע מה לצפות".
הגר, אחרי כזאת הצלחה יש סיכוי לעונה שנייה?
"זה בדיונים מאוד מופשטים (צוחקת)".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו