למרות שהיא צפויה ולא מקורית - עדיין, זו אחלה סדרה להרוג איתה זמן פנוי

לקחו סיפור שנכתב לראשונה בספר ב־1971 ("נשיא על הכוונת"), הפך כעבור שנתיים לסרט מצליח, ועובד לסרט נוסף ב־1997 • הגרסה המחודשת של "התן" - סוג של מותג, קניין רוחני שכנראה שווה להמר עליו

התן. צילום: yes ו-HOT

התן | yes ו־HOT

אין עוד דבר כזה מקוריות, ואם אתם לא מאמינים - תסתכלו בטלוויזיה ותחפשו רעיונות מקוריים. הכל אותו דבר, וכשיש סדרה חדשה המסומנת כפוטנציאל ושופכים עליה כסף - תהיו בטוחים שמדובר ביצירה קיימת בעלת הצלחה מוכחת. להיות מקורי היום זה אוברייטד.

לפיכך אין טעם להתלונן על היעדר חדשנות יוצאת דופן בגרסה המחודשת של "התן" ("The Day of the Jackal"), שחמשת פרקיה הראשונים זמינים מאתמול ב־yes וב-HOT. בכל זאת, לקחו סיפור שנכתב לראשונה בספר ב־1971 ("נשיא על הכוונת"), הפך כעבור שנתיים לסרט מצליח, ועובד לסרט נוסף ב־1997. "התן" הוא סוג של מותג, קניין רוחני שכנראה שווה להמר עליו.

הרבה זמן עבר מאז הפעם האחרונה. 27 שנים, ליתר דיוק. מספיק זמן כדי לשכוח כמה סרט הקולנוע עם ברוס וויליס וריצ'רד גיר נכשל ופגע אנושות במותג. אבל 27 שנים הן מספיק זמן כדי לנסות להחיות מתים, בטח אם משיגים את אדי רדמיין לתפקיד הראשי.

בסדרה החדשה מגלם רדמיין מתנקש חמקמק, שמבצע התנקשויות בגורמים פוליטיים ועסקיים רמי-דרג עבור מי שמשלם. הוא צלף נדיר, מאסטר בגניבת זהויות ומתבודד שעובד מתחת לרדאר. אבל חיסול מוצלח מדי בגרמניה בתחילת הפרק הראשון מכניס לתמונה סוכנת ביון בריטית, שמתעקשת להתחקות אחרי התן ברחבי אירופה.

רדמיין, שזכה באוסקר על גילום סטיבן הוקינג ב"התיאוריה של הכל", לקח את הסדרה הזאת על כתפיו. הוא רוב הזמן על המסך, ואי אפשר שלא להתהפנט אליו, לשקט הסוער שהוא משדר בכל סצנה ולתחבולות שהוא ממציא. רק אל תחפשו מקוריות, כי "התן" לא מחדשת כלום. היא מבוססת על סיפור משומש, משתמשת בתכסיסים ובטריקים נדושים של סדרות וסרטי אקשן-ריגול, ונעזרת בקמצוץ דרמה מזויפת כדי לעורר רגשות. ועדיין, אולי היא צפויה ולא מקורית, אבל "התן" היא אחלה סדרה להרוג איתה זמן פנוי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר