האם "הפטריוטים" ניצחה את הטלוויזיה המסחרית?

בעבר המתחרים הקפידו להתעלם מקיומו של מי שמכנה אותם "ערוצי התבהלה" • כעת, הם החלו להשתמש בכלים של ערוץ 14 כדי להחזיר מלחמה

ארץ נהדרת בפרודיה על הפטריוטים. צילום: ערוץ 12

הפטריוטים, ארץ נהדרת וזהו זה! | ערוצים 14, 12 ו-11

כדי לפצח את סוד הצלחתו של ערוץ 14, צריך להסתכל על הקהל שלו. אין לו סתם צופים. רוב צופיו מושקעים רגשית בערוץ, מגוננים עליו ברשתות ובוויכוחים עם חברים, חוגגים ניצחונות נקודתיים ברייטינג, מעריצים את כוכביו ומקללים את אויביהם. לערוץ 14 אין צופים, יש לו אוהדים - ממש כמו לקבוצת כדורגל.

כדי לאחד סביבו את המחנה, הערוץ מספק לאוהדיו מטרה משותפת בדמות מאבק נצחי ב"אליטות" וביריבים מוצהרים (כמו השמאל ותקשורת המיינסטרים), ומתסיס נגדם באמצעות שקרים, מוטיבים משיחיים ומבחני נאמנות.

ינון מגל ב"הפטריוטים". מקשקשים על מה ששודר בערוצים האחרים, צילום: מתוך ערוץ 14

אין יום שבו לא מקשקשים ב-14 על מה ששודר בערוצים האחרים. מדברים שם על דרוקר, אברמוביץ' או "ארץ נהדרת" באובססיביות ובלהיטות יוצאות דופן. התמהיל הזה בנה נרטיב חזק של "אנחנו והם", וגיבש נאמנות מוחלטת בקרב קהל שחש שערוצי המיינסטרים נידו אותו וגרמו לו להתבייש בדעותיו.

"הפטריוטים" אינה אנקדוטה שולית. תוכנית הדגל נוגסת בפלח צופים משמעותי ומחייבת את ערוצי הברודקאסט להיערך מחדש, ולפענח כיצד קרה שמדי ערב 300-250 אלף איש מעדיפים לצפות באנשים משפריצים רעל על חצי מהעם, ומהנדסים תודעה ברמה שתגרום לפוטין להתפעל.

בעבר המתחרים הקפידו להתעלם מקיומו של מי שמכנה אותם "ערוצי התבהלה", אך כעת הם החלו להשתמש בכלים של ערוץ 14 כדי להחזיר מלחמה. פתאום הם לא מפסיקים להתעסק בערוץ האחר - ממצעד הטרלול של דרוקר ועד למערכונים סאטיריים ובוטים נגד "הפטריוטים", כפי ששודרו ביום חמישי בתוכניות הבידור המובילות של קשת ושל כאן, "ארץ נהדרת" ו"זהו זה!".

"קבלו הצצה ליקום מקביל", הכריז קיציס לפני ש"ארץ" חבטה בינון מגל ובחבריו, עקצה את הזחיחות והציגה את צופיו כאנשים ש"עטופים בנייר כסף". מגל חבט בחזרה וקבע: "זה היה די חלש".

אם אתה לא יכול לנצח אותו - הצטרף אליו, טוענת הקלישאה. האם זה אומר ש"הפטריוטים" ניצחה את הטלוויזיה המסחרית?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר