חנויות "הכל בדולר" הן כמו קסם שהסתבך. במדפים צפופים פזורים מאות מוצרים שכל קשר בין האחד לשני מקרי בהחלט. ב"הכל בדולר" תמצאו כמעט הכל: צעצועים, סירים ומחבתות, קוצץ ירקות לצד אריזת סוללות, כלי כתיבה ואחסון, קישוטי יום הולדת וחומרי ניקוי, מטען לנייד, מראה לאיפור וטוסטר חשמלי, מסכה של ליצן, מברגה מתפרקת או מאפרה מעוצבת. המבחר מטמטם, ולכן הלקוחות בחנות דוחפים זה את זה במעברים הצרים כשהם ממלאים סלסילות קניות מכל טוב, ובאופן אירוני - הכל כולל הכל עולה שם הרבה יותר מדולר, אבל מי סופר?
על אותו הרעיון בנויה תוכנית הלילה השבועית "ויטרינה - כל מה שחדש", שעלתה בחודש שעבר ברשת 13. "אצלנו תוכלו להתעדכן בכל מה שחדש וחם", מבטיחה המנחה ירדן הראל, והפתיח מספק פירוט של מה הכוונה במילה "כל": "היעדים החמים לחופשות, טרנדים באוכל, חדש באופנה, חם בביוטי, חדשות הקולנוע, חדש בתרבות, חדשות רכב, חידושי טכנולוגיה, ועוד".
"ויטרינה" היא הכל מהכל. מציפה מיליון תחומי עניין שאין ביניהם קשר, כשהחוט המחבר היחיד הוא שאלו תחומים שדרכם קל לשווק תכנים פרסומיים לכל המרבה במחיר. וכך מדלגת הראל בחינניות בין כתבת תדמית על מכונית עם מנוע טורבו ו־300 ומשהו כוחות סוס, לבין טיפים לאיפור השפתיים שיגרמו לנשים להיראות "יותר חושניות". רגע אחד מדברים על קונסולת פלייסטיישן, ואז עוברים לקולקציית חורף של מכנסי ג'ינס המדגישים את המבנה הנשי. משווקים לצופים ארוחות בוקר במלונות בוטיק, סיור ביקב, משלוחי מזון בהזמנה הביתה או חבילות טיסה להופעות ולמשחקי כדורגל. ומה מתוך כל זה הוא המלצה אמיתית ומה הוא טובה למפרסמים ששילמו כסף כבד בשביל זמן מסך? לעולם לא נדע.
"ויטרינה" היא כמו חנות "הכל בדולר". האולפן צבוע ורוד, העריכה מהירה, הדיבור קליל ומפתה, והתחושה היא שבחנות הזו אפשר למצוא הכל מהכל, כל עוד לא אכפת לכם מאיכות המוצר ומאמינות היצרנית. הזגזוג החד בין מכוניות, אופנה, גיימינג, חופשות, תרבות וביוטי, ובעצם כל מה שבא ליד, מעלה תהייה: מיהו קהל היעד של התוכנית? האם קיים אדם שכל הנושאים הללו מעניינים אותו באותה המידה, כדי שיתיישב אחר חצות מול המסך כדי להתעדכן? ואולי הטלוויזיה הפכה לשוק פשפשים, ו"ויטרינה" היא הבסטה שמוכרת הכל מהכל. בטוח תמצאו שם משהו שתרצו, אבל האם אתם סומכים על המוצר?
ויטרינה - כל מה שחדש | רשת 13, ראשון 23:50
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו