הרשות השנייה נגד הצעת חוק הצגת הרייטינג: "התערבות בוטה"

החוק יחייב את ערוצי הטלוויזיה לעשות שימוש במערכת למדידת רייטינג שיקבע השר • בהודעת הרשות השנייה נכתב כי "אין מדינה שבה הממשלה מעורבת בתהליך המדידה של הערוצים המסחריים"

שלט ומסך טלוויזיה (ארכיון). צילום: GettyImages

הרשות השנייה יוצאת נגד הצעת חוק הצגת הרייטינג שיוזם שר התקשורת, שלמה קרעי. החוק יחייב את ערוצי הטלוויזיה לעשות שימוש במערכת שיקבע השר למדידת רייטינג.

בהודעת הרשות השנייה נכתב כי "אנו סבורים כי הצעת החוק במתכונתה הנוכחית מהווה התערבות בוטה בשוק הפרסום והמדיה. בהקשר זה נדגיש כי על בסיס הידע שקיים אצלנו ולמיטב ידיעתנו, גם בהשוואה למדינות המערב הדמוקרטיות אין מדינה שבה הממשלה מעורבת בתהליך מדידת הרייטינג של הערוצים המסחריים וכי ועדות המדרוג הן עצמאיות, בלתי תלויות ומוסכמות בין גופי השידור עצמם לבין חברות המחקר והמדידה השונות, ובינם לבין המפרסמים".

השר שלמה קרעי, צילום: חיים גולדברגפלאש90

עוד לפי ההצעה, הערוצים יחויבו להעביר לשר התקשורת אחת לחודש את נתוני הצפייה בהם. בשעות השיא, כך לפי ההצעה, יחויבו הערוצים לדווח בזמן אמת על כמות הצופים בהם.

נציגי פורום הערוצים הישראליים, תאגיד השידור הישראלי כאן, קשת 12 ורשת 13, התכנסו בימים האחרונים כדי להיערך לשורת מהלכים שמקדמת הממשלה, עם חידוש עבודת הכנסת, כנגד התקשורת החופשית.

בפורום התריעו: "כבר ביום הראשון לפתיחת מושב החורף של הכנסת, תגביר הקואליציה את מאמציה לשלוט במדיה דרך התערבות פוליטית. הממשלה תנצל את כנס החורף של הכנסת, בחסות המלחמה, כדי להוציא לפועל מתקפה חסרת תקדים על התקשורת החופשית בישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר