"הדמעות הן לא ערך עליון": רוני קובן מדבר על התוכנית המצליחה

העונה התשיעית של "פגישה עם רוני קובן" תנסה להביא אל המסך מבט עמוק ורגיש על החיים בישראל • בראיון קובן מספר על תהליך היצירה, על האנשים שמסרבים להתראיין אצלו, וגם על הפעם שבה הרגיש כי הוא נכשל

רוני קובן, מתוך התוכנית . צילום: כאן 11

העונה התשיעית של "פגישה עם רוני קובן" תעלה במוצאי השבת בכאן 11, ותיפתח בראיון עם אורן סמדג'ה, שאיבד את בנו עומר ובתוך האובדן הצליח למצוא כוחות לנסוע לאולימפיאדה. בראיון ל"ישראל היום" קובן משתף במה שקורה מאחורי הקלעים של התוכנית המצליחה, ובניסיון שלו להוביל את המרואיינים למקומות חשופים ופגיעים, שאותם אנחנו לא זוכים לראות.

"אנחנו נכנסים לעונה התשיעית. לא חלמתי שזה יקרה", הוא אומר. "מצד אחד, בתוכנית שרצה כבר הרבה זמן, בוודאי בטלוויזיה, יש משהו שכבר נהיה חלק מהסלון. מהצד השני, התוכנית הזאת משתנה כל הזמן, כמו שאני משתנה. התחלתי ב־2017, וכיום אני מישהו אחר לגמרי".

השנה הזאת לקחה את כולנו לקצה. איך אתה, כמראיין שידוע כמי שלא מסתיר את הרגשות שלו, משתלט על תוכנית כזאת שבה המרואיין מולך מתפרק?

"עבורי הדמעות הן לא ערך עליון - כל מרואיין לגופו. המטרה היא להגיע בחצי שעה של ראיון ובשעה ורבע של צילומים לרגע אחד של אמת, שתסתכלי על אדם שהוא מאוד מוכר בדרך כלל ותגידי 'ככה לא ראיתי אותו'. אז נכון שלפעמים זו התרגשות או דמעות - אבל ממש לא תמיד. ערן זרחוביץ' מגיע העונה. זו תוכנית קורעת מצחוק, אבל אני יכול להגיד לך שבשלב מסוים הוא חושף סוד על עצמו שהוא לא סיפר אף פעם. ככה לא ראית אותו מעולם, וזו המטרה. אני יודע שאם הגעתי לסוף הצילומים ואין רגע כזה שמאיר את המרואיין באור חדש - אז נכשלתי".

ערן זרחוביץ', צילום: כפיר זיו

זה קרה לך במהלך שמונה העונות ששודרו?

"כן. לא אגיד מי, אבל יש תוכנית או שתיים שבהן רואים אותי מנסה ומזיע ומתאמץ, אבל לא מצליח".

מה עושה לך כישלון כזה?

"שאלה טובה. אני הולך ובודק את עצמי ומנסה להבין כמה זה קשור למרואיין. אני משתדל לפגוש את המרואיינים לפגישה מקדימה בלי מצלמות, סוג של דייט, כשאני עדיין לא יודע מה אני רוצה. אני מנסה לראות אם יש סיכוי לספונטניות. אני חייב לוודא שיש סיכוי שירקדו איתי, שילכו למקום מסוכן ולא צפוי".

יש מישהו שאתה חולם לראיין וסירב לך?

"בטח, ואני מנצל את זה כדי לפנות אליהם", קובן צוחק. "יש לנו ב'גוגל דוקס' של התוכנית טבלה שנגישה למעט האנשים שעושים את התוכנית בתאגיד ובהפקה, ושם אנחנו כותבים מי היינו רוצים שיבוא, מי אמר לא, מי אולי. בתחתית הטבלה יש רשימה של אנשים שסירבו שמונה עונות ברציפות, ואני יכול להגיד בגאווה שהיא הולכת ומצטמצמת, כי לשמחתי התוכנית הפכה למוסד. אהרן ברק, שהיה סרבן מטורף במשך שנים, הגיע, ואני גם יכול להגיד שאחד הפוליטיקאים הבכירים בישראל אמר לאחרונה כן, אבל עדיין לא צילמנו אותו".

העונה החדשה של "פגישה עם רוני קובן" תעלה במוצ"ש בשעה 21:30 בכאן 11 ובכאן BOX

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר