עמוק ב-VOD: "הפמליה" ממש לא עומדת במבחן הזמן

הסדרה שנמשכה שמונה עונות הייתה כמעט כל מה שאסור לעשות היום • היא מעודדת גבריות רעילה, מיזוגיניה ושוביניזם, ומנרמלת יחס משפיל והטרדות מיניות • מאידך, זה גורם לה להיות מעין מסמך היסטורי שתיעד בזמן אמת איך התנהלו בעבר בשואו־ביזנס

מתוך "הפמליה". צילום: באדיבות yes

כשמדברים על יצירות מהעבר, תמיד בוחנים אותן דרך השאלה האם הן עמדו במבחן הזמן? 20 שנה אחרי ששיגעה את המיינסטרים, קשה אפילו להסביר כמה "הפמליה" ממש, אבל ממש, לא עומדת במבחן.

הסדרה הקומית, שנכתבה בהשראת חייהם של השחקן מארק וולברג וקבוצת חבריו, הציגה מציאות חיים פרועה למדי של הכוכב ההוליוודי וינסנט צ'ייס ושל פמלייתו - שכללה את אחיו השחקן הכושל, החבר שמנהל אותו וחבר נוסף בתפקיד הנהג. לצידם ריחף בבוטות הסוכן ארי גולד המיתולוגי, יהודי עם ביצים, חסר טאקט או גבולות.

בדיעבד, "Entourage" (שנמשכה שמונה עונות והסתיימה עם סרט באורך מלא) היתה כמעט כל מה שאסור לעשות היום. היא מעודדת גבריות רעילה, פריבילגיות לבנה, מיזוגיניה ושוביניזם, ומנרמלת ייצוג מבזה, יחס משפיל והטרדות מיניות.

מסמך היסטורי. "הפמליה", צילום: HBO

מאידך, זה גורם לה להיות מעין מסמך היסטורי שתיעד בזמן אמת איך התנהלו השואו־ביזנס בעידן הארווי וויינשטיין, בעידן שקדם למי־טו ולערעור מוסכמות של יחסי עובד־מעביד, של גיוון, של העצמה נשית, וכדומה. "הפמליה" נותרה קומדיה מצחיקה ומבדרת, אבל העובדה שבעת שידורה היא זכתה להצלחה נדירה וחוצת יבשות וכעת היא מרגישה מיושנת וקרינג'ית - מספרת המון על השינוי שעברה האנושות מאז.

הפמליה (2011-2004) דרמה קומית, 8 עונות; yes, סלקום ו-HOT

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר