"הפרנצ'ייז". צריכה להסתכל על עצמה בראי. צילום: HBO

כוח-על שפג תוקפו: "הפרנצ'ייז" מבקרת את הריקנות של סרטי הגיבורים, אך חלולה בעצמה

הקומדיה שהושקה השבוע ב־HBO, מנסה לעשות למותג של מארוול את מה ש"Veep" עשתה בזמנו לתפקיד סגנית נשיא ארה"ב - לגחך עליו • מדובר בסדרה מהנה לצפייה, אבל לא ברמה ששווה לחזור אליה כל שבוע מחדש

[object Object]

גיבורי־על, כמה עוד אפשר? הרי ככל שמייצרים עבורנו עוד סרטים, סדרות, סדרות המשך, סדרות־בת, קומיקס, מרצ'נדייז מכל הסוגים, כנסים של מעריצים ואינספור יקומים מקבילים ודמויות מופרכות - ככה התחום הזה נהיה יותר ויותר מניפולטיבי, מופרז, שטחי ואבסורדי. חוץ מזה, נדמה שמיצינו מזמן את העיסוק בז'אנר הנ"ל, שמרומם גיבורים בעלי כוחות־על בזמן שהתאגידים שמפעילים אותם אוכלים לכם את הכיס.

במאים כמו סקורסזה משוכנעים שהדבר הזה לא נחשב קולנוע. האמת, סרטי גיבורי־העל באמת הרסו את הקולנוע. הם כל כך הצליחו מסחרית, עד שהם דחקו לשוליים בלוקבאסטרים מז'אנרים אחרים ושאבו את התקציבים הכבדים, כדי להציף אותנו ביצירות בינוניות המתחנפות למעריצים, שהטוב בהן תמיד מנצח והעומק ממש לא קיים.

גיבורי־העל כל כך מיותרים, שבאמת הגיע הזמן לבעוט בפרה החולה והשמנה הזאת ולהחזיר אותה לפרופורציות. וזה פחות או יותר מה ש"הפרנצ'ייז" משתדלת לעשות.

הקומדיה שהושקה השבוע ב־HBO, ושחתום עליה בין היתר ארמנדו יאנוצ'י (יוצר "Veep" המעולה), מנסה לעשות למותג של מארוול את מה ש"Veep" עשתה בזמנו לתפקיד סגנית נשיא ארה"ב - גיחכה עליו והקטינה אותו באמצעות הומור וסאטירה חדה.

אך יש לנסות, ויש להצליח. "הפרנצ'ייז" מבקרת את הריקנות של סרטי הגיבורים, אך גם היא עצמה חלולה. לאורך שמונת פרקיה היא מצליחה להצחיק (ואפילו מתייחסת לאותה אמירה ביקורתית של סקורסזה), אבל זה לא הומור קורע מצחוק או מתוחכם. יש לה קאסט שחקנים מבטיח (כי חובה לבדוק כל סדרה שבה משתתפת איה קאש), אך קשה להתחבר לדמויות שהם מגלמים. "הפרנצ'ייז" היא סדרה מהנה לצפייה, אבל לא ברמה ששווה לחזור אליה לפרק חדש מדי שבוע.

בסוף יצא להם קצת כמו ז'אנר סרטי/סדרות גיבורי־העל. סדרה שתמשוך צופים ותייצר מעט רעש ועניין בתעשייה, אבל בתכלס - לא מספקת שום דבר מעבר לכך.

הפרנצ'ייז | yes, סלקום ו־HOT

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו