עוז דוידיאן והמחולצים מהמסיבה באחד מהסבבים. צילום: .

דוקו עוצמתי על אישיות מהפנטת: עוז דוידיאן הוא סלב של מלחמה

סרט הדוקו המרתק שעשו יוסי אלי וגידי מרון ברשת 13 על עוז דוידיאן שהציל 120 מבלים ממסיבת הנובה נפתח בתצלום שלו מביט על ציור קיר של דמותו ומסתיים בפניו העייפות • דוידיאן עשוי מחומרים של גיבור ארץ־ישראלי מצוי, ו"הרשימה של עוז" נותנת לו את הכבוד הראוי

[object Object]

הרשימה של עוז | רשת 13, 21:50

להיות סלב זו שאיפת חיים של המוני אנשים בדורנו, אולם לעיתים קרובות אנשים אלמונים נהיים למוּכרים ומוערצים ממש במקרה. כמו שבקורונה היללנו פרופסורים ואפידמיולוגים והכרנו חולים מאומתים - דבר דומה קורה כיום.

עוז דוידיאן. דוקו עוצמתי ברשת 13, צילום: .

שנה של מלחמה הביאה איתה דמויות מגוונות שהתפרסמו כתוצאה מההתרחשויות. בלי להיכנס לשמות, זכינו השנה להכיר חטופים ולוחמים, ניצולים ונספים, גיבורים וגיבורות של רגע, הורים שכולים או פרשנים צבאיים ומומחים - מאות ישראלים ששמם ופרצופם הפכו בבת-אחת למוכרים ומדוברים כמעט בכל בית ישראלי.

עוז דוידיאן (משמאל) בדיון בכנסת. "לא ביקשתי להיות גיבור", צילום: דוברות הכנסת

עוז דוידיאן הוא סלב של מלחמה. סרט הדוקו המרתק שעשו עליו יוסי אלי וגידי מרון, ושודר אמש ברשת 13, נפתח בתצלום של הגיבור מביט על ציור קיר גדול של דמותו אשר משקיפה אל האופק. הסרט נגמר עם קלוז־אפ על פניו העייפות של עוז כשהוא משקיף אל האופק. זהו הגיבור שלנו. גיבור שהתפרסם עוד בשעות הכאוס הראשונות, כשנודע איך חילץ במכוניתו 120 איש משטח ההריגה בנובה, הרג עם אקדחו כמה נוח'בות על הדרך ואיחד בין משפחות.

האישיות של דוידיאן, כפי שמצטיירת בדוקו העוצמתי, מהפנטת. באמצעות מפגשים מרגשים וחיטוט בנשמתו ניתן להבחין בממדי האהבה שהוא מעניק ומקבל בחזרה מצעירים וצעירות, אימהות ואבות, בדואים או יהודים. כולם מחבקים, כולם מעריצים. הוא הסלב שלהם. זוגות שהציל את חייהם מעוניינים לקרוא לבנם על שמו, אחרים מבקשים שילווה אותם לחופה, ואימא שבנה נרצח ודוידיאן לא הספיק להגיע אליו בזמן - מנחמת אותו.

דוידיאן. אמהות קראו לילדים בשמו, צילום: .

דוידיאן עשוי מחומרים של גיבור ארץ־ישראלי מצוי. לא פלא שהפך לאחד מה"סלבריטאים" הראשונים של המלחמה הזאת. "הרשימה של עוז" מסדרת עבורו סגירת מעגל ונותנת לו את הכבוד הראוי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו