אילנה דיין. צילום: יאן חזן

אילנה דיין בראיון ל-CNN: "אנחנו לא מסקרים מספיק את הסבל האנושי בעזה"

העיתונאית והתחקירנית התראיינה לערוץ החדשות האמריקני ובו טענה, באמירה שעשויה להיתפס כשנויה במחלוקת, כי אמצעי התקשורת הישראליים אינם מסקרים דיו את הסבל בעזה בזמן המלחמה • "אנחנו צריכים להילחם על החיים שלנו, אבל אנחנו גם צריכים להילחם על הנשמה שלנו ועל הערכים שלנו", אמרה, בין היתר

[object Object]

אילנה דיין העניקה לאחרונה ראיון לרשת CNN האמריקנית וטענה כי בישראל לא מסקרים מספיק את הסבל שמתחולל בעזה בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

"צריכים להילחם על החיים שלנו, אבל אנחנו גם צריכים להילחם על הנשמה שלנו ועל הערכים שלנו", אמרה, בין היתר. את הראיון חלקה ברשתות החברתיות כריסטיאן אמנפור המראיינת.

דיין הוסיפה ואמרה כי "אנחנו, הכתבים, התקשורת הישראלית, לא מסקרים מספיק את הסבל בעזה".

היא הוסיפה: "דבר אחד שאני כל הזמן חושבת עליו: אולי אנחנו משיגים הצלחות צבאיות פנומנליות כעת ונראה כאילו שהמציאות משתנה ושאיראן מאבדת את שתי השלוחות שלה. אבל העובדה שאנחנו יכולים לגרום להם להפסיד לא אומרת שאנחנו מנצחים - משום שהם יכולים לגרום לכל כך הרבה כאב ונזק".

בהתייחסה למצב השסעים בחברה הישראלית אמרה דיין כי "ישראלים רבים אינם סומכים על הממשלה".

דיין התייחסה, באופן בלתי נמנע, גם לסוגיית החטופים ואמרה: "אנחנו יודעים שלפחות מחצית מהחטופים עודנם בחיים. כעת הפוקוס עבר לצפון. מתי נדבר על החטופים? ומה יקרה לחברה שלנו אם הם לא יחזרו? יש חוזה בין הישראלים לממשלה שמישהו יהיה שם כדי להציל אותנו אם קורה לנו משהו".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו