קים קרדישאן דורשת את שחרור האחים מננדז: "הם לא מפלצות"

כוכבת הריאליטי שעובדת על השגת רישיון עריכת הדין שלה בשנים האחרונות, פרסמה מאמר בו קראה לשחרור אריר ולייל שהורשעו ברצח הוריהם • "אנו חייבים זאת לילדים הקטנים הללו שאיבדו את ילדותם, שמעולם לא ניתנה להם ההזדמנות להישמע, להיעזר או להינצל" • וגם: גילויים חדשים בפרשה, האם האחים בדרך למשפט חוזר?

אריק ולייל מננדז. צילום: Los Angeles Times

 שלושה שבועות לאחר שביקרה אצל האחים אריק ולייל מננדז בכלא, קים קרדשיאן כתבה מאמר דעה נוקב בדרישה לשחרר את האחים לייל ואריק מננדז, שנמצאו אשמים ברצח הוריהם בשנת 1996.

קים קרדשיאן, צילום: REUTERS

"כולנו תוצרים של חוויותינו. הן מעצבות את מי שהיינו, מי שאנחנו ומי שנהיה. מבחינה פיזיולוגית ופסיכולוגית, הזמן משנה אותנו ואני בספק אם מישהו יטען שהוא אותו אדם שהיה בגיל 18. אני יודעת שאני לא!", כתבה קרדשיאן במאמר הדיעה שפורסם ב-NBC News ביום חמישי.

לייל ואריק מננדז בבית המשפט, צילום: Sygma

היא המשיכה: "אתם חושבים שאתם מכירים את הסיפור של לייל ואריק מננדז. אני בהחלט חשבתי שאני מכירה: ב-1989, האחים, בני 21 ו-18 בהתאמה, ירו ורצחו באכזריות את הוריהם בביתם בבוורלי הילס. בשנת 1996, לאחר שני משפטים, נגזר עליהם מאסר עולם ללא אפשרות לשחרור מוקדם. כמו שקורה לעיתים קרובות, הסיפור הזה הרבה יותר מורכב ממה שהוא נראה".

"שני האחים אמרו שהם עברו במשך שנים התעללות מינית, פיזית ורגשית מהוריהם. לפי לייל, ההתעללות החלה כשהיה בן 6 בלבד, ואריק אמר שהוא נאנס על ידי אביו במשך יותר מעשור. לאחר שנים של התעללות ופחד אמיתי לחייהם, אריק ולייל בחרו במה שנראה להם בזמנו כאפשרות היחידה, דרך בלתי נתפסת לברוח מסיוט חייהם".

המאמר של קרדשיאן פורסם זמן קצר לאחר הידיעה שהאחים יזכו לקבל שימוע בבית המשפט בנובמבר, לאחר שהתובע המחוזי של לוס אנג'לס קיבל ראיות חדשות המצביעות על כך שחוזה מננדז התעלל מינית בשני בניו. השימוע עשוי להוביל לגזר דין מחודש או משפט חוזר אך עדיין לא התקבלה החלטה.

"ביליתי זמן עם לייל ואריק, הם לא מפלצות", כתבה קרדשיאן. "הם אנשים טובי לב, אינטליגנטים וישרים. בכלא, יש להם רשומות משמעת למופת. הם השיגו תארים אקדמיים רבים, עבדו כמטפלים לאסירים מבוגרים הנמצאים בהוספיס והיו מנטורים בתוכניות לימודים, מחויבים להעניק לאחרים. כשביקרתי בכלא לפני שלושה שבועות, אחד המנהלים אמר לי שהוא היה מרגיש בנוח אם הם היו השכנים שלו. עשרים וארבעה בני משפחה, כולל אחיהם של הוריהם, פרסמו הצהרות התומכות באופן מלא בלייל ואריק וביקשו בכבוד שמערכת המשפט תשחרר אותם".

"מפלצות: האחים מננדז", צילום: יחצ

גילויים חדשים

העניין המחודש במשפט של האחים מננדז מגיע בעקבות עליית סדרת הדרמה "מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז" בענקית הסטרימינג נטפליקס בחודש שעבר. עם חידוש תשומת הלב למקרה שלהם ובשקלול הגילוי של מכתב מ-1988 ששלח אריק לבן דודו ובו תיאר את ההתעללות התקווה שלי היא שגזרי הדין של אריק ולייל מננדז ייבחנו מחדש", כתבה קרדשיאן. "אנו חייבים זאת לילדים הקטנים הללו שאיבדו את ילדותם, שמעולם לא ניתנה להם ההזדמנות להישמע, להיעזר או להינצל".

האחים מננדז בבית המשפט ב-1992 (ארכיון), צילום: AFP

לפי דיווח של האתר וראייטי, מרפי הצהיר כי למרות שאין לו עניין ליצור עונה שנייה, הוא פתוח להרחיב את הסדרה בפרק או שניים נוספים. "אני חושב שמה שיעניין אותי לעשות, אם ניקולס (אלכסנדר צ'אבז) וקופר (קוך) יסכימו לכך, זה אולי פרק או שניים שימשיכו את הסיפור". עכשיו, כשמשפט חוזר עומד על הפרק, מרפי מאמין כי ייתכן שהאחים מננדז יראו את העולם החיצון שוב בשנת 2025. "נתנו להם את הרגע שלהם בבית המשפט של דעת הקהל. בעצם, נתנו להם במה. אני באמת מאמין שהם יוכלו לצאת מהכלא עד חג המולד. אני באמת מאמין בזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר