יקומים מקבילים שאיכשהו מתחברים בניגוד למוסכמות. "רק לא זה". צילום: יחצ

משולש רומנטי עם רבי חתיך ושיקסע: לא סתם "רק לא זה" היא הסדרה הכי נצפית בנטפליקס

עונתה הראשונה של הקומדיה הרומנטית, שעלתה בסוף השבוע האחרון בענקית הסטרימינג וכבר התמקמה במקום הראשון בדירוג הסדרות הנצפות, מספרת על רב חתיך שמתאהב, רחמנא ליצלן, בלא יהודייה • מכאן הקלישאות והסטריאוטיפים כבר כאילו כותבים את עצמם • אך היא בהחלט סוחפת, מהנה, ממכרת וגם מצחיקה

[object Object]

הסיפור הרומנטי שלנו החל לפני עשרים שנה, אז שודרו במקביל שתי סדרות נעורים שסחפו אחריהן מתבגרים רבים של דור המילניאלז. אני מתכוון ל-"האו.סי" ול"ורוניקה מארס". הן היו סדרות שהתקיימו בעולמות נפרדים. שני יקומים מקבילים שלא אמורים להתחבר. ובכלל למה שיתחברו אם כאמור מדובר בשתי סדרות דרמה מתוסרטות ושונות עם דמויות שממש לא קשורות זו לזו?

פלאש־פורוורד עשרים שנה קדימה: מי חלם שאיכשהו בסוף סת' כהן, הנער החנון מ"האו.סי", יגמור עם ורוניקה מארס - הטיינג'רית החוקרת? אבל לטלוויזיה חוקים משלה, והנה השחקנים שגילמו בזמנו את שני כוכבי הנעורים ההם, אדם ברודי וקריסטן בל, מובילים היום סדרה חדשה בנטפליקס, שכל כולה סיפור על יקומים מקבילים שאיכשהו מתחברים בניגוד למוסכמות.

"רק לא זה" (Nobody Wants This), שעונתה הראשונה עלתה בסוף השבוע האחרון בנטפליקס וכבר התמקמה במקום הראשון בדירוג הסדרות הנצפות, מספרת על רב חתיך (ברודי) שמתאהב, רחמנא ליצלן, בשיקסע בלונדינית (בל) המתפרנסת מפודקאסט על סקס ומערכות יחסים. מכאן - הקלישאות והסטריאוטיפים כבר כאילו כותבים את עצמם.

"רק לא זה", צילום: יחצ

ממש כמו שאי אפשר לייצר קומדיה רומנטית בלי שיהיה בה איזה משולש אוהבים (במקרה הנוכחי, אקסית אובססיבית שמעיקה על הזוגיות שלהם) ותמיד יש קונפליקט שמפריע להם לממש את אהבתם (לפחות עד שהבחורה הגויה תסכים להתגייר) - אז כנראה גם שאי אפשר באמת לעשות בימינו סדרה על התבוללות בלי לתבל אותה בהמון סטריאוטיפים על יהודים ויהדות. מבדיחות על אף ארוך וגפילטע פיש ועד אמא יהודייה לוחצת ודומיננטית.

הקלישאות והסטריאוטיפים כבר כאילו כותבים את עצמם. "רק לא זה", צילום: יחצ

כי בסופו של דבר, ובסופה של עונה בת עשרה פרקים, זה מה שזה בדיוק. "רק לא זה" בהחלט סוחפת, מהנה, ממכרת וגם מצחיקה, אדם ברודי וקריסטן בל ממש לא איבדו מהקסם והכריזמה שלהם גם עשרים שנה אחרי, ויש כאן גם כמה שחקני משנה נהדרים (למשל וילה מ"יורשים" וג'ונה מ"ויפ", שמגלמים את אחותה ואת אחיו), אבל מעבר להכל זו בסך הכל סדרה על הכיף שבהתבוללות ועל שני יקומים מקבילים - רבי ושיקסע - שמתעקשים להתחבר.

"רק לא זה" | נטפליקס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו