בית המשפט קבע: הסטוקרית ה"אמיתית" מ"אייל קטן" תוכל לתבוע את נטפליקס

פיונה הארווי, עליה מבוססת לכאורה דמותה של מרת'ה מהסדרה המצליחה, הגישה תביעה בגובה 170 מיליון דולרים נגד ענקית הסטרימינג • לדברי השופט, הסדרה מתוארת כסיפור שהתרחש במציאות, אבל האמת רחוקה מכך

ג'סיקה גאנינג בתפקיד מרת'ה ב"אייל קטן". צילום: באדיבות נטפליקס

מכה קשה לנטפליקס: בסוף השבוע האחרון קבע בית המשפט שפיונה הארווי, עליה מבוססת לכאורה דמותה של הסטוקרית מרת'ה מ"אייל קטן", תוכל להמשיך בתביעת הענק שלה.

לדברי השופט גארי קלאוזנר, הסדרה לא מבוססת על סיפור אמיתי כפי שהציגה, ועל כן הארווי תוכל לדרוש 170 מיליון דולרים על לשון הרע, עוגמת נפש, פגיעה בפרטיות וסעיפים נוספים.

"אייל קטן". לא נאמנה למציאות, צילום: נטפליקס

הארווי טענה שהסדרה הציגה אותה כמי שתקפה מינית את היוצר ריצ'ארד גאד, ונשלחה לכלא לאחר שעקבה אחריו. בפועל, הארווי הייתה נתונה תחת צו בית משפט, אך מעולם לא הורשעה או ריצתה עונש מאסר על מעשיה, כפי שמתואר בסדרה.

בחודש יולי האחרון הגישה ענקית הסטרימינג בקשה למחיקת התביעה נגדה. להגנתו, חשף גאד שהארווי עקבה אחריו, שלחה לו אלפי הודעות ומיילים וצבטה את ישבנו במספר הזדמנויות.

על פי אתר "variety", השופט ציין שהסדרה נפתחת במשפט "זהו סיפור אמיתי", מה שמרמז לצופה שהעלילה היא עובדה מוגמרת. בפועל, ההתנהגות של מרת'ה בסדרה גרועה משמעותית מהתנהגותה של הארווי.

גאד עצמו הגיש הצהרה לבית המשפט, בה טען כי הארווי אינה מרת'ה. "מעולם לא התכוונתי שהסדרה תזהה אדם אמיתי כמרת'ה סקוט, כולל הארווי. כמו כל הדמויות בסדרה, מרת'ה היא דמות בדיונית עם תכונות אופי בדיוניות ששונות מאוד מאלו של הארווי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר