אדם ברודי לקראת תפקידו החדש: "עשיתי את המיטב כדי שהיהודים יהיו גאים"

השחקן מגלם רב כריזמטי בסדרה "רק לא זה" שתעלה בנטפליקס • "לא דרכתי בבית הכנסת מאז בר־המצווה. פיתחתי הבנה עמוקה של ההיסטוריה היהודית", הוא אומר

"נהניתי מאוד מהתחקיר שעשיתי". ברודי, מתוך הסדרה. צילום: נטפליקס

רב כריזמטי וסקסי מלוס אנג'לס מתאהב בשיקסע בלונדינית שמנחה פודקאסט פופולרי על דייטים ומין - זוהי נקודת המוצא העלילתית של "רק לא זה", סדרה רומנטית־קומית חדשה ומשעשעת שעולה היום בנטפליקס, ושצפויה להיות להיט ענק בקרב יהודים בכל רחבי העולם.

את השיקסע הבלונדינית, שעונה לשם ג'ואן, מגלמת קריסטן בל ("ורוניקה מארס", "המקום הטוב"), ואת נואה, גיבורנו שומר המצוות מגלם, לא אחר מאדם ברודי, השחקן החתיך והחמוד שהתפרסם בתור התיכוניסט היהודי החנון סת' כהן ב"האו.סי" (ושהפציע בשנה שעברה גם ב"פליישמן בצרות" המצוינת).

משתתפים נוספים כוללים את טימותי סימונס (ג'ונה מ"VEEP") בתור אחיו חסר הטקט של נואה, את טובה פלדשו בתור אמו ההיסטרית (שכמעט חוטפת שבץ כשהיא מגלה שבנה יוצא עם גויה), ואת ג'סטין לופה (ווילה מ"יורשים") בתור אחותה של ג'ואן.

את הסדרה יצרה ארין פוסטר, בהתבסס על מערכת היחסים חסרת הסיכויים (לכאורה) שניהלה עם בחור יהודי. ספוילר: בסופו של דבר פוסטר התגיירה והתחתנה עם הבחור.

"יש מיליון דרכים להיות יהודי". ברודי, מתוך הסדרה,

"עשינו אודישנים לכל שחקן יהודי בארה"ב, פחות או יותר", סיפרה פוסטר בראיון ל"אנטרטיינמנט וויקלי". "חיפשנו מישהו שיהיה עמוק ומלא נשמה, אבל שיהיה לו גם חוש הומור סרקסטי. מישהו לוהט שקל להתאהב בו, אבל גם אחד שאפשר להביא הביתה לאמא. אדם היה היחיד שעמד בכל הדרישות".

"בתור מישהו שכף רגלו לא דרכה בבית כנסת מאז בר־המצווה, הרגשתי אחריות גדולה לעשות את התפקיד כמו שצריך", אומר ברודי בן ה־44 במהלך מסיבת עיתונאים לרגל עליית הסדרה. "גדלתי בבית יהודי, אבל אני לא דתי בכלל. אז הדבר שכל כך הפחיד אותי בגילום של רב גם היה הדבר שסקרן אותי. נמשכתי לדמות כי מצד אחד היא מצחיקה ומקסימה, והיא נשמעת כמוני - אבל גם יש לה מערכת אמונות וערכים שונה לחלוטין משלי. חשבתי שיהיה כיף ומעניין לצלול אל תוך העולם העשיר הזה וללמוד דברים חדשים. יש מיליון דרכים להיות יהודי, אבל לגלם מנהיג בקהילה היהודית זה לא דבר שעשיתי בקלות דעת. היה לי חשוב לעשות את המיטב כדי שיהודים יוכלו להיות גאים בדמות הזאת".

כדי להיכנס לנעליו של הרב הצעיר והמגניב, ברודי התחבר לשורשים ויצא למסע בן שנה שהשיב אותו למקורות. הוא התייעץ עם רב, בילה בבתי כנסת, השתתף בארוחות שבת והקיף את עצמו בחומרי עזר. "נהניתי מאוד מהתחקיר שעשיתי", הוא מספר.
"הקדשתי לזה זמן רב. לא ממש השקעתי זמן בלימוד עברית ובתפילות כפי שאולי יכולתי, אבל קיבלתי הבנה טובה יותר של כל הטקסים, וגם פיתחתי הבנה עמוקה יותר של ההיסטוריה העשירה של העם היהודי ושל התרבות. ראיתי המון סרטים תיעודיים, קראתי ספרים והאזנתי לפודקאסטים בנושא. צפיתי ב'ינטל' לראשונה. אני לא רוצה לומר שזו היתה 'חזרה הביתה', אבל זה בהחלט השלים צד בחינוך שלי שבצעירותי התעלמתי ממנו לחלוטין ושלא הערכתי אותו כראוי. עכשיו יש לי את ההערכה הזו".

העובדה שברודי ובל כבר עבדו יחד כמה פעמים בעבר ללא ספק תרמה ליצירת הכימיה הקלילה והאמינה בין ג'ואן לנואה, והפכה את הצילומים לתענוג עבור כל המעורבים. "קריסטן היא אדם מקסים ושותפה יצירתית נהדרת", אומר ברודי, "אבל לא ידעתי שיש בינינו כימיה רומנטית כל כך משכנעת עד שראיתי את הפרק הראשון. היה כיף גדול לעבוד יחד שוב. הסדרה הזאת היא כמו כוס של שוקו חם. כמו אמבטיה נעימה. בואו, היכנסו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר