יוצר הסדרה השערורייתית של נטפליקס מגיב לרוצח המורשע שיצא נגדו

לאחר שאריק מננדז, שמרצה עונש מאסר עולם לצד אחיו לייל, ביקר את ריאן מרפי על ייצוגם של האחים בסדרה העלילתית המבוססת על סיפורם, מגיעה תגובתו של יוצר הטלוויזיה המוערך • כיצד התמודד עם ההאשמות שהוטחו בו?

קופר קוך בתפקיד אריק מננדז בסדרה "מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז" . צילום: יחצ

"מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז" - העונה השנייה של אנתולוגיית הפשע האמיתי המדוברת מבית נטפליקס - ממשיכה ליצור דרמה מחוץ למסך הקטן, פחות משבוע לאחר שהושקה. כזכור, לפני ימים אחדים התלונן אריק מננדז, אחד משני האחים שהורשעו ברצח הוריהם ומרצים עונש מאסר עולם, כי נטפליקס ויוצר הסדרה, ריאן מרפי, מציגים אותם שם באופן שקרי והרסני.

אריק ולייל מננדז, צילום: Los Angeles Times

בהודעה שפרסם אריק דרך חשבון ה-X של אשתו, תמי, כתב הרוצח כי "ריאן מרפי לא יכול להיות כל כך תמים ובלתי מדויק בנוגע לעובדות החיים שלנו, ולכן אני מאמין שאין אפשרות שהוא יצר את הסדרה ללא כוונת זדון. מרפי יוצר את הנרטיב הנוראי שלו על ידי איפיון מרושע ומזעזע של לייל ושלי, תוך כדי הוצאת דיבה".

מכיוון שאריק העביר לאשתו את המסר דרך בית הכלא, עלתה התהייה איך הוא בדיוק יודע מה מרפי הציג בסדרה ועל איזה איפיון מרושע הוא מדבר - שכן הרוצח לא אמור לצפות בנטפליקס מאחורי סורג ובריח.

התגובה של מרפי

ואכן, במהלך אירוע השקה של הסדרה החדשה של מרפי, "Grotesquerie" (הבחור עובד קשה מאוד לאחרונה), התראיין היוצר לתוכנית חדשות הבידור האמריקנית "E! News" והגיב לתלונות של אריק מננדז. "אני יודע בוודאות שהוא לא צפה בסדרה, אז אני חושב שזה מוזר", אמר מרפי והוסיף: "אני מקווה שהוא כן יצפה בה, מפני שאני חושב שהוא יהיה גאה מאוד בקופר קוך - השחקן שמגלם אותו". לגבי הטענה של מננדז כי הסדרה חוטאת לאמת, הבהיר מרפי שהיא עוסקת בתאוריות, ולאו דווקא מתעדת מקרים אמיתיים.

יוצר הסדרה ריאן מרפי, צילום: אי.פי

"אנחנו מנסים להציג הרבה מאוד פרספקטיבות למה שקרה. בכל פרק אנחנו מקבלים תיאוריה חדשה בהתבסס על (עדויות של) אנשים שהיו מעורבים במקרה או סיקרו אותו. אנחנו יודעים (בוודאות) ששני אנשים נורו באכזריות, ומה שרצינו לעשות זה להציג בפני הצופים את כל העובדות ולבקש מהם לעשות שני דברים: להחליט בעצמם מי חף מפשע, מי אשם ומי המפלצת, וגם לנהל דיון על משהו שאף פעם לא מדברים עליו בתרבות שלנו - התעללות מינית בגברים (האחים טענו להגנתם שאביהם התעלל בהם מינית ואימם העלימה עין - ד"פ), ואנחנו עושים את זה באחריות.

"אם תצפו בתוכנית, תראו ש-60 עד 65 אחוזים ממנה מתמקדים באריק ובלייל מננדז, שמדברים על ההתעללות שהם עברו ועל הנזקים הנפשיים שהיא הסבה להם. שני הילדים האלה בתוכנית שלנו קיבלו את הזמן שהגיע להם בבית המשפט, ויותר מזה".

מתוך "מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז", צילום: יחצ

לבסוף סיכם מרפי, שבין היתר עומד מאחורי הסדרות "אימה אמריקנית", "מלכות הצעקה" ו"אויבות", כי הוא לא מתרגש לספוג ביקורת על העבודה שלו, ושהתגובות הסוערות הן חלק מהעניין. "אני רגיל לזה. אני כותב דברים פרובוקטיביים ושנויים במחלוקת, והמוטו שלי הוא 'לא להתלונן ולא להסביר'".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר