לקראת 7 באוקטובר: רשת 13 חושפת את לוח השידורים שלה

ערוץ הטלוויזיה יציין שנה למאורעות טבח 7 באוקטובר, וישדר סרטים תיעודיים בלעדיים שייחשפו במהלך החודש • אחד הפרויקטים של הערוץ הוא "הגיבורים של כולנו", במסגרתו אנשי רשת 13 יספרו מול המצלמה על הגיבור שלהם

ההרס בכפר עזה ב-7 באוקטובר. צילום: יוסי זליגר

בחודש הקרוב, רשת 13 תציין שנה למאורעות טבח 7 באוקטובר ותשדר סרטים תיעודיים בלעדיים שיחשפו עוד רבדים של האירועים הקשים שטלטלו את המדינה.

"הרשימה של עוז"

סרטם של יוסי אלי, כתב חדשות 13 וגידי מרון. הסרט מספר על תושב העוטף עוז דוידיאו, שיצא ב-7 באוקטובר מביתו כשהוא משאיר את משפחתו בממ"ד ויוצא לשטחי ההריגה בנובה. דוידיאו נכנס ויצא 15 פעמים, כשהוא מנצל את היכרותו עם תוואי השטח, תוך ביצוע מעשים הירואיים וחילוץ יותר ממאה אנשים. מאז נכרכו חייו בחייהם והם הפכו למשפחה תומכת המקיימת קשר תמיכה הדדי.

הסרט ישודר ב-6 באוקטובר, בשעה 21:30

"הרשימה של עוז", צילום: יחצ

יום שידורים מיוחד מקיבוץ כפר עזה

במהלך 7 באוקטובר, ייערך יום שידור ייחודי ברשת 13, מלב קיבוץ כפר עזה. בשעה 19:00 ישודר טקס לאומי וב-21:15 ישודר טקס ממלכתי.

"100 ימים באוקטובר"

סרטו של רועי ינובסקי, כתב חדשות 13. כאשר כתב רשת 13 רועי ינובסקי הוקפץ למילואים ב-7 באוקטובר, לא היה לו ספק שלצד תפקידו כלוחם, הוא יבצע תפקיד נוסף - תיעוד הלחימה. התוצאה היא "יומן המלחמה" של לוחמי סיירת גבעתי במילואים מצוות ינובסקי בסבב הלחימה הראשון בעזה. בסרט תועדו עשרות שעות ממהלך הלחימה, כולל פעילות מבצעית, שיחות עם הלוחמים, הדילמות והרגעים שבין הקרבות. הסרט נותן הצצה נדירה וחסרת תקדים על איך נראית שגרת הלחימה בעזה מבפנים.

הסרט ישודר ב-8 באוקטובר, בשעה 21:30

מתוך "100 ימים באוקטובר - צוות ינובסקי",

טקסי הזיכרון בהר הרצל 

טקסי הזיכרון בהר הרצל יחולו ב-27 באוקטובר. בשעה 11:00 יתרחש טקס החללים מהר הרצל ובשעה 16:00 - טקס לזכר חללי פעולות האיבה מהר הרצל.

"מבחן בגרות - תיכון 7 באוקטובר"

סדרה בשני חלקים של פז שוורץ. הסדרה עוקבת אחר המסע המופלא של שכבת י"ב מתיכון "נופי הבשור". לאחר שאיבדו משפחה, קרובים וחברים לשכבה, ובני משפחתם נחטפו, התפנו כל אחד עם משפחתו למלונות מפונים ברחבי הארץ, אבל יצאו למאבק אמיץ ומשותף, דווקא בשעה הקשה הזו, כדי להישאר יחד עם החברים - הם הצליחו לגרום להקמת פנימייה משותפת בעין גדי. כנגד כל הסיכויים, הם בילו את השנה הזאת יחד, תמכו זה בזה, סיימו בגרויות ובקרוב עומדים להתגייס.

הסדרה תשודר ב-27 וב-28 באוקטובר, בשעה 21:30

עמרי אסנהיים יציג את סרטו "יומן קרב - יס"מ ב-7 באוקטובר" , צילום: אפרת אשל

"יומן קרב - יס"מ ב-7 באוקטובר"

סרטו של עמרי אסנהיים. עד בוקר 7 באוקטובר, שוטרי יס"מ נגב היו עסוקים בעיקר בהפגנות, הפרות סדר וסכסוכים מקומיים. התדמית שלהם היא של שוטרים גדולים, שריריים ולפעמים אגרסיביים. אבל בבוקר ההוא, בשעה 6:30, הם שמעו לראשונה את קריאת הקשר שמכריזה על "פרש פלשת", פקודת חירום שמשמעותה חדירה לשטח ישראל. מתוך 65 לוחמים ביס"מ נגב, 47 לחמו באותו היום, הם לא חיכו להקפצה ויצאו ביוזמתם להילחם. היחידה שנחשפה לזוועות והצילה חיים, הגיעה למקום בו היו צריכים אותם יותר מכל, בלי לשאול שאלות, ושילמה בחיים, נפצעה ואחד השוטרים אף נחטף. הסרט עוסק בהתמודדות היומיומית עם הטראומה שמלווה אותם.

הסרט ישודר ב-29 באוקטובר, בשעה 21:30

"הגיבורים של כולנו"

לקראת ציון יום השנה לטבח, רשת 13 יוצאת בפרויקט הוקרה מיוחד "הגיבורים של כולנו": אנשי רשת 13 וחדשות 13 מספרים מול המצלמה על הגיבור שלהם, שהשפיע עליהם בצורה שלא ישכחו לעולם ואומרים לו תודה. סרטוני ההוקרה ילוו את שידורי רשת 13 במהלך החודש הקרוב ויתפסו מקום נכבד במסך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר