יוצרי "חברים" חוגגים 30 שנה לסדרה ברגשות מעורבים

לאחרונה התארחו יוצרי "חברים", מרתה קאופמן ודיוויד קריין, בתוכנית הבוקר "The Today Show" וסיפרו על המצב האמביוולנטי שבו הם נמצאים, עכשיו כשהסדרה חוגגת שלושה עשורים לאחר מותו הטרי יחסית של אחד מכוכביה הבולטים • "הוא גרם לנו לצחוק בכל יום"

"חברים". צילום: Getty Images

ב-22 בספטמבר 1994, לפני שלושה עשורים בדיוק, עלתה על מסכי רשת NBC האמריקנית תוכנית סיטקום שתשנה את פני הטלוויזיה לנצח - "חברים". עם זאת, השנה שבה אמורים לחגוג את ציון הדרך המרגש הזה הפכה לעגומה למדי, שכן מת'יו פרי, שגילם בסדרה את צ'נדלר הציניקן, מת באוקטובר שעבר בגיל 54, לאחר שנטל מנת יתר של סם ההרדמה קטמין.

מת'יו פרי ב"חברים", צילום: יוטיוב

ביום שישי האחרון התארחו יוצרי "חברים", מרתה קאופמן ודיוויד קריין, בתוכנית הבוקר "The Today Show", המשודרת גם היא ב-NBC, וסיפרו על המצב האמביוולנטי שבו הם נמצאים - מצד אחד גאווה רבה על היצירה שלהם שעמדה במבחן הזמן, ומצד שני העצב על לכתו בטרם עת של פרי. "זה אובדן עצום שהופך את חגיגות ה-30 לקצת טעונות", הסביר קאופמן בראיון, ואילו המפיק קווין ברייט, שנכח גם הוא בתוכנית, הוסיף כי "הוא (פרי) גרם לנו לצחוק בכל יום. הוא נלחם (בהתמכרויות ובדיכאון שמהם סבל) במשך כל כך הרבה זמן, ובאמת היה נראה שמאז תוכנית האיחוד ב-2021, הוא סוף סוף מצא שקט", כך לפי ברייט, שמן הסתם טעה בהערכה שלו.

קורטני קוקס ומת'יו פרי בתפקיד מוניקה וצ'נדלר ב"חברים", צילום: יח"צ

כמו כן, בראיון אחר שקיימו היוצרים לרגל חגיגות ה-30 של "חברים" לעיתון ה"סאנדיי טיימס" הבריטי ושהתפרסם בסוף השבוע (אך התקיים לפני גל המעצרים האחרון בפרשת מותו של פרי), אמר קריין כי בשלב מסוים נשקלה האפשרות לסיים את דרכו של פרי בסדרה. "כשהתוודענו למצבו כבר היינו משפחה בהרבה מאוד מובנים, ובנקודה כלשהי שאלנו אותו אם הוא רוצה להפסיק (להשתתף ב"חברים"). הוא ענה בנחישות 'לא, זה מאוד חשוב לי'".

מת'יו פרי, צילום: אי.פי

קאופמן, מצידה, הסבירה כיצד לדעתה צריכים המעריצים להנציח את זכרו של פרי: "הדבר הראשון הוא לתרום למרכזי גמילה מסמים, בואו נילחם במחלה", היא הבהירה. "הדבר השני הוא לצפות ב'חברים' ולזכור אותו לא כאדם שמת בדרך הזו, אלא כאדם מצחיק מאוד שהביא אושר לכולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר