אבודים היינו: לאן נעלמו כוכבי הסדרה ששינתה את פני הטלוויזיה?

הסדרה המכוננת חוגגת 20 שנים להשקתה, אז יצאנו לבדוק מה עוללו כל אחד מ-16 הכוכבים הראשיים שלה מאז שהסתיימה ב-2010, אך שבה לאחרונה לתודעה בזכות חזרתה לנטפליקס • מי פרשו ממשחק? מי הואשם בתקיפה? מי עדיין עובדים במרץ ומי פנה דווקא למוזיקה? • כל התשובות בפנים

20 שנה ל"אבודים". צילום: יח"צ

מפלצות עשן, דובי קוטב, סלעים שחורים, פלאשבקים, מסעות בזמן והכי חשוב - ועל כך תעיד הפינאלה המרגשת - קשרים ויחסים בין-אישיים מורכבים בין הקאסט האדיר והמוכשר של הסדרה. בדיוק היום חוגגת "אבודים" 20 שנים להשקתה, אז יצאנו לבדוק מה עוללו כל אחד מ-16 הכוכבים הראשיים שלה מאז שהסתיימה ב-2010, אך שבה לאחרונה לתודעה בזכות חזרתה לנטפליקס. מי פרשו ממשחק? מי הואשם בתקיפה? מי עדיין עובדים במרץ ומי פנה דווקא למוזיקה? כל התשובות בפנים (כולל ספוילרים למי שטרם צפה בכל העונות), רק אל תשכחו ללחוץ על הכפתור פעם ב-108 דקות, על כל צרה שלא תבוא.

מת'יו פוקס (ג'ק)

ג'ק ב"אבודים", צילום: יחצ

אלוהי האי, מתברר, לא כל כך זרמו עם פוקס אחרי ש"אבודים" ירדה מהמסכים. בניגוד לתחזיות, השחקן בן ה-58, שהתפרסם לראשונה בסדרת הניינטיז המיתולוגית "שולחן לחמישה", מעולם לא הפך לכוכב הוליוודי מהשורה הראשונה. סוג של החמצה, אם תרצו. בשנים שחלפו מאז "אבודים" הבליח פוקס בתפקידים קטנים בסרטים כמו "מלחמת העולם Z" ו"אלכס קרוס", כיכב במיני סדרה "Last Light" שקיבלה ביקורות פושרות והשתתף בפרודיית האקשן הטלוויזיונית "שבויים בסרט", ששודרה גם בישראל. בקיצור, לא משהו לכתוב עליו הביתה. עם זאת, בחודש שעבר דווח כי השחקן עתיד לככב בסדרת אקשן חדשה בשם "The Assassin" שבה הוא יגלם מתנקש חסר רחמים שנבגד על ידי אחד מלקוחותיו, ומוצא את עצמו מסומן כיעד התנקשות בעצמו. אולי הפעם.

פוקס ב"אור אחרון", צילום: יחצ

דרך אגב, אף שהדברים מעולם לא התבהרו בבית המשפט, בתחילת העשור הקודם, מעט אחרי ש"אבודים" הסתיימה, הואשם פוקס בתקיפת נשים. הוא נעצר בגין הכאה לכאורה של נהגת אוטובוס בקליבלנד, אך מעולם לא הורשע והפרשה התמסמסה עד שהשחקן דומיניק מונהאן, שגילם ב"אבודים" את צ'ארלי, צייץ כשנה לאחר מכן בטוויטר: "הוא מרביץ לנשים. אלה לא מקרים מבודדים". פוקס הכחיש את ההאשמות בתוקף ונשבע שהוא מעולם לא הרים יד על אישה, אך לא מן הנמנע כי הקריירה שלו נפגעה מהתהודה השלילית שאותן האשמות עוררו, אף שכאמור הוא לא נמצא אשם.

אוונג'לין לילי (קייט)

קייט ב"אבודים", צילום: יחצ

לילי בת ה-45 השתתפה בכמה סרטים משמעותיים אחרי "אבודים", בראשם, כמובן, סרטי "אנטמן" מבית מארוול שבהם גילמה את הצרעה, וגם ראינו אותה בצמד סרטי "ההוביט" של פיטר ג'קסון (מזל טוב בילבו ופרודו!). אך למרות ההצלחה הסבירה, לפני כשלושה חודשים הפתיעה לילי בהכרזה שהיא פורשת ממשחק לטובת התמקדות בכתיבת ספרים, בפעילות הומניטרית ובהנאה מחיי משפחה שקטים.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Evangeline Lilly‎‏ (@‏‎evangelinelillyofficial‎‏)‎‏

בתקופת מגפת הקורונה היתה לילי מתנגדת נחרצת למדיניות חובת החיסונים והסגרים בארה"ב, ואמרה "שאסור להכריח אף אחד להזריק דברים לגופו בניגוד לרצונו".

טרי אוקווין (לוק)

לוק ב"אבודים", צילום: יחצ

שחקן אופי מהמעלה הראשונה, אוקווין בן ה-72 גנב את ההצגה ב"אבודים" וממשיך לעבוד גם כשהוא נמצא בעשור השמיני של חייו. בתחילת השנה הוא השתתף בתפקיד משני ב"המתים המהלכים: אלה שחיים", ולפני כן בסדרות "666 פארק אבניו", "FBI: המבוקשים ביותר", "הרשימה השחורה: הגאולה", "הוואי חמש-אפס", "תושב חוץ" ו"אני אף אחת". רק שאף אחד לא יגיד לו מה הוא לא יכול לעשות ויהיה בסדר.

טרי אוקווין ב"המתים המהלכים", צילום: יחצ

ג'וש הולווי (סוייר)

סוייר ב"אבודים", צילום: יחצ

גם הולווי, בדומה למת'יו פוקס, לא הצליח למנף את ההצלחה המטורפת של "אבודים" לקריירה הוליוודית משמעותית, אפילו אם מחשיבים את ההופעה הקצרה שלו ב"משימה בלתי אפשרית 4". השחקן אמנם כיכב בעשור הקודם בסדרת המד"ב הראויה "קולוני" (שהחזיקה מעמד שלוש עונות אבל נגדעה עם קליפהנגר גדול שהרגיז מאוד את המעריצים) ובסדרת המתח העלומה "Intelligence" ששרדה עונה אחת בלבד, וגם לא ניקח לו את הגיחות בעונה השלישית של "ילוסטון", אבל בואו - ציפינו ליותר.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Josh Holloway (@officialjoshholloway)

החדשות המעודדות: ייתכן שגורלו של הולווי בן ה-55 ישתפר בשנה הבאה, שכן הוא צפוי לככב ב-"Duster", סדרה חדשה מבית היוצר של ג'יי.ג'יי אברמס שמתרחשת בשנות השבעים ושבה הוא יגלם נהג מילוט נועז.

דומיניק מונהאן (צ'ארלי)

צ'ארלי ב"אבודים", צילום: יחצ

כל אי מסתורי צריך כוכב רוק מכור לסמים, וצ'ארלי בהחלט סיפק את הסחורה כאחת הדמויות האהובות ביותר ב"אבודים", עד שמת בנסיבות טרגיות-אך-הירואיות בעונה השלישית. קשה להגיד שהקריירה שלו נסקה מאז, אך מונהאן בן ה-47 המשיך להופיע בסדרות ובסרטים, בעיקר הפקות אירופאיות, כמו סדרת הטבע בהנחייתו "Wild Things With Dominic Monaghan" וסדרת המתח השבדית "100 Code".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by •𝕕𝐨𝐦ᎥήiⒸ 𝓜𝕆ภαᵍђA𝐍• (@dom_monaghan_)

השנה הוא הצטרף לצוות המדבבים של סדרת אנימציה חדשה שמבוססת על המשחק המצליח "אנגרי בירדס", וגם כיכב בגרסה חדשה של המחזה הידוע "רוזנקרנץ וגילדשטרן מתים" שהציגה בקנדה, שבה הוא גילם את רוזנקרנץ. את גילדשטרן, אגב, שיחק בילי בויד - מי שהופיע לצידו של מונהאן עוד בימי ההוביטים העליזים שלהם מטרילוגיית סרטי "שר הטבעות". מרי ופיפין לנצח.

נאבין אנדרוז (סעיד)

סעיד ב"אבודים", צילום: יחצ

גם אנדרוז בן ה-55, כמו מרבית חבריו, העדיף להתמקד במסך הקטן מאז שעזב את האי / האי העזיב אותו. הוא גילם לפי כעשור את ג'אפר הרשע "בארץ הפלאות" - סדרת הבת של "עד עצם היום הזה" מבית ABC ודיסני, ולפני כשנתיים כיכב לצידה של אמנדה סיפריד במיני סדרה המדוברת "עלייתה ונפילתה של אליזבת' הולמס", שעל תפקידו היה מועמד לפרס איגוד המבקרים ההוליוודי. בימים אלה משתתף השחקן הבריטי ממוצא הודי (ופעם אחת ולתמיד, הוא לא עיראקי!) בעונה השנייה של סדרת הפשע האוסטרלית המחוספסת "The Last King Of The Cross".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Paramount+ Australia‎‏ (@‏‎paramountplusau‎‏)‎‏

חורחה גרסיה (הרלי)

הרלי ב"אבודים", צילום: יחצ

הרלי אמנם נשאר לשמור על האי אחרי כל הבלאגן, אבל גרסיה עצמו דילג בין כמה וכמה סדרות וסרטים בעולם האמיתי, בעיקר בהופעות אורח. עם זאת, עדיין ראינו אותו בתפקידים מרכזיים בסדרת המתח "אלקטרז" (שירדה מהמסכים אחרי עונה אחת), "הוואי חמש-אפס" שבה כיכב במשך שש עונות, ולאחרונה גם בקומדיה "בוקי", שחודשה לעונה שנייה. ב-2022 השתתף גרסיה בן ה-51 בגרסה האמריקנית של "הזמר במסכה", שם הסתתר מאחורי תחפושת של ציקלופ.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Jorge Garcia (@pronouncedhorhay)

אמילי דה רייבין (קלייר)

קלייר ב"אבודים", צילום: יחצ

יכול להיות שדה רייבין מוכרת יותר כבל ב"עד עצם היום הזה" מאשר כקלייר ההריונית ב"אבודים"? נחזור אליכם לגבי זה. בשנים האחרונות השחקנית האוסטרלית בת ה-42 ממעטת להופיע על המסכים ומתמקדת בגידול שלושת ילדיה, ביניהם התינוקת החמודה אליס שנולדה בשנה שעברה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Emilie de Ravin (@emiliede_ravin)

מייקל אמרסון (בן)

בן ב"אבודים", צילום: יחצ

בן אולי לא נמנה עם ניצולי טיסת אושיאניק 815 והיה בעצם אחד מהנבלים המרכזיים של "אבודים" עד שהתאפס על עצמו, אבל אי אפשר להכחיש שאמרסון הוא אחד השחקנים הטובים והמוכשרים ביותר בקאסט, אולי הטוב מכולם. לא רק אנחנו חושבים ככה, שכן אמרסון, שחגג בתחילת החודש את יום הולדתו השבעים, עדיין עובד ללא הפסקה. ראינו אותו, בין היתר, בתפקידים ראשיים ו/או מרכזיים בסדרות "מבוקש" ו"פני הרוע" (שם היה מועמד לכמה פרסים) ומוקדם יותר השנה גם בתפקיד אורח ב"Fallout" המעולה. אמרסון, דרך אגב, נשוי לשחקנית קארי פרסטון ("הטובות לקרב", "דם אמיתי", אלזבת'"), שגילמה את אמא של בן בפלאשבק של "אבודים". קצת מקריפ, האמת.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Michael Emerson (@officialmichaelemerson)

איאן סומרהולדר (בון)

בון ב"אבודים", צילום: יחצ

בניגוד לכל השחקנים האחרים בכתבה הזו, הדבר הכי טוב שקרה לקריירה של סומרהולדר זה שהוא עזב את "אבודים" כבר בעונתה הראשונה, ולמעשה היה הדמות המרכזית הראשונה שנהרגה בסדרה. הרי אם בון לא היה מת, סומרהולדר לא היה ממשיך לככב ב"יומני הערפד", התפקיד שהכי מזוהה איתו כיום. החדשות הרעות: מוקדם יותר השנה חשף השחקן בן ה-45 שהוא פרש ממשחק, אבל עדיין פעיל בתחום ההפקה ובמיזמים סביבתיים שונים. בין לבין, סומרהולדר גם מטפח את מותג הוויסקי Brother’s Bond שהקים יחד עם השחקן פול ווסלי, עמיתו ל"יומני הערפד" כמובן, והרבה יותר חשוב: חי בנחת בחווה מחוץ ללוס אנג'לס עם אשתו, השחקנית ניקי ריד, ושני ילדיהם.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by iansomerhalder (@iansomerhalder)

מגי גרייס (שאנון)

שאנון ב"אבודים", צילום: יחצ

שאנון מעולם לא היתה הדמות האהובה או המסקרנת ביותר ב"אבודים", ולכן זו אולי הסיבה שהיא מצאה את מותה מוקדם יחסית בסדרה, כבר בעונה השנייה, למורת רוחו של סעיד. אבל העזיבה המוקדמת דווקא עשתה טוב לקריירה של גרייס, שהמשיכה לככב בטרילוגיית סרטי "חטופה" כבתו של ליאם ניסן, הבליחה בשני חלקי "דמדומים: שחר מפציע" ובסדרה "אימת המתים המהלכים". בקיץ האחרון היא גם כיכבה במותחן האימה "Blackwater Lane", שלא ממש יצר באזז. גרייס בת ה-41 נשואה ליזם / מפיק ברנט בושנל ולהם ילד אחד.

מגי גרייס, צילום: אינסטגרם

הנרי איאן קיוזיק (דזמונד)

עם כל הכבוד ל... כל האחרים, בעצם, דזמונד הוא לטעמנו הדמות הכי אהובה ב"אבודים", ותראו לנו מישהו מהצופים הנאמנים שלא איבד זה לגמרי בפרק החמישי והמטלטל של העונה הרביעית, "The Constant", בזמן שיחת הטלפון של דזמונד ואהובתו פני. שלמות.

הנרי איאן קיוזיק ב-"NCIS: הוואי", צילום: יחצ

הקריירה הטלוויזיונית של קיוזיק רק נסקה מאז, עם תפקידים משמעותיים בסדרות כמו "סקנדל", "100", "ביג סקיי" וגם בריבוט של "מקגייוור". השנה הוא גם התארח בשני פרקים של "NCIS: הוואי", ועתיד להשתתף בסדרת ריגול חדשה בשם "Butterfly" מבית אמזון פריים וידאו, לצידו של לא אחר מדניאל דיי קים.   

דניאל דיי קים (ג'ין)

ג'ין ב"אבודים", צילום: יחצ

אחד השחקנים הכי עסוקים מבין כל פליטי "אבודים". דיי קים בן ה-56 מופיע בטלוויזיה ללא הפסקה מאז שעזב את האי. בנוסף לתפקיד ראשי ב"הוואי חמש-אפס", ראינו אותו בסדרות "ניו-אמסטרדם", "הרופא הטוב" ו"זרע אנדרומדה", והוא גם תרם את קולו לתפקידי דיבוב רבים ב"שי-רה ונסיכות הכוח", "הקאסה גרנדה", "פנתיאון" ועוד. השנה הוא התחיל לככב בעיבוד הלייב אקשן של נטפליקס ל"אווטאר: כשף האוויר האחרון" (שחודשה לשתי עונות נוספות), וברזומה שלו גם הפקות תיאטרון רבות. 2025 תהיה לא פחות עמוסה בשבילו, שכן הוא צפוי לככב במחזה "Yellow Face" ובסדרת המתח "Butterfly" של אמזון פריים וידאו.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Daniel Dae Kim (@danieldaekim)

יונג'ין קים (סאן)

סאן ב"אבודים", צילום: יחצ

מאז ש"אבודים" הסתיימה מרבה קים בת ה-50 להופיע בעיקר בהפקות קוריאניות (דוגמת הספינאוף המקומי ל"בית הנייר"), אם כי היא גם השתתפה לפני כעשור באופרת הסבון "מאהבות" לצידה של אליסה מילאנו; ב-2023 ב"באהבה, קיטי" - הספינאוף של "לכל הנערים שאהבתי"; ומוקדם יותר השנה בפרק של "תחנה 19" - הספינאוף של "האנטומיה של גריי". הרבה סיפינאופים, אם כן. סרטה האחרון, נכון לעכשיו, הוא הדרמה הדרום-קוריאנית "Dog Days" מפברואר האחרון.

יונג'ין קים ב"תחנה 19", צילום: יחצ

הארולד פרינו (מייקל)

מייקל ב"אבודים", צילום: יחצ

פרינו בן ה-61 היה שחקן מוכר למדי עוד לפני "אבודים", בעיקר בזכות הופעתו הבלתי נשכחת בסדרת המופת "אוז". אחרי שעזב את האי הוא כיכב בלא מעט סדרות שרובן לא החזיקו מעמד יותר מעונה אחת, אבל גם השאיר חותם בסדרה הקומית הפחות מוכרת "Claws", שהתרחשה בין כותלי סלון יופי בפלורידה ונמשכה ארבע עונות, עד שהסתיימה ב-2022. באותה שנה התחיל השחקן לככב בתפקיד הראשי בסדרה המדע הבדיונית הסבירה "אין מוצא" ("From"), שאמנם נחשבת לחיקוי פחות מוצלח של "אבודים", אבל עדיין שווה בינג' כשאין משהו טוב יותר לעשות. לגמרי במקרה, העונה השלישית של "אין מוצא" תושק מחר (23 בספטמבר) ב-yes.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Harold Perrineau‎‏ (@‏‎haroldperrineau‎‏)‎‏

מלקולם דיוויד קלי (וולט)

וולט ב"אבודים", צילום: יחצ

או איך שאבא מייקל נהג לקרוא לו: "וואאאאאאאלט!". האמת היא שקלי, כיום בן 32, נאלץ לעזוב את "אבודים" מפני שהוא פשוט התבגר מהר מדי, וכבר לא הצליח לגלם בצורה משכנעת את אותו ילד "מיוחד". קלי המשיך להופיע מדי פעם בסדרות ובסרטים שלא יצרו תהודה, והיום הוא דווקא עוסק יותר במוזיקה, כחלק מצמד הפופ / היפ-הופ MKTO. אפילו היה להם להיט.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎M K‎‏ (@‏‎therealmalcolm‎‏)‎‏

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר