הרוצח המורשע נגד נטפליקס והסדרה החדשה: "מחבלים בחשיפת טראומות ילדות"

אריק מננדז, אחד מהאחים מננדז המרצה מאסר עולם לאחר שרצח עם אחיו את הוריהם, מציין בהצהרתו, בין היתר, שהדמויות שלו ושל אחיו מוצגות בסדרה החדשה של ריאן מרפי כקריקטורות המבוססות על שקרים • בנוסף, הוא טוען להוצאת דיבה

"מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז". צילום: יחצ

"מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז", העונה השנייה בסדרת אנתולוגיית הפשע המדוברת מבית היוצר של ריאן מרפי, הושקה ביום חמישי האחרון בנטפליקס וקיבלה עד כה ביקורות ממוצעות למדי. עם זאת, יש אדם אחד שלא מרוצה מהסדרה והעניק לה ביקורת קטלנית במיוחד: מדובר בלא אחר מאשר אריק מננדז, אשר רצח ביחד עם אחיו לייל את הוריהם, חוזה וקיטי, ב-1996.

האחים, שטענו להגנתם כי אביהם - מנהל בכיר בלייבל התקליטים הידוע RCA - התעלל בהם מינית במשך שנים רבות וכי אמם העלימה עין ממעשי בעלה, מרצים עונשי מאסר עולם ללא אפשרות של שחרור בערבות בבית סוהר בקליפורניה.

מתוך הסצנה בבית המשפט ב"מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז, צילום: יחצ

בהצהרה רשמית וארוכה מטעמו של אריק (53), אשר פורסמה בעמוד ה-X של אשתו, תמי, טען הרוצח המורשע כי נגרם לו עוול, והוא אף תקף את מרפי ואת נטפליקס על אי שיקוף המציאות, בלשון המעטה. "אני אומר בלב כבד שריאן מרפי לא יכול להיות כל כך תמים ובלתי מדויק בנוגע לעובדות החיים שלנו, ולכן אני מאמין שאין אפשרות שהוא יצר את הסדרה ללא כוונת זדון", הוא כתב בין היתר והוסיף: "מרפי יוצר את הנרטיב הנוראי שלו על ידי איפיון מרושע ומזעזע של לייל ושלי, תוך כדי הוצאת דיבה.

"האם האמת לא מספיקה? תנו לאמת לייצג את עצמה. כמה מייאש זה לדעת שאיש אחד עם כוח (מרפי) מסוגל לחבל בעשרות שנים של התקדמות בחשיפת טראומות ילדות. אלימות היא לעולם לא התשובה, לעולם לא הפיתרון, והיא תמיד טרגית. בשל כך, אני מקווה שלעולם לא ישכחו שאלימות כלפי ילד יוצרת מאות סצנות של פשעים מחרידים ושקטים, שמסתתרים מאחורי ההצלחה והזוהר ולרוב אינם נחשפים עד שטרגדיה פוגעת בכל המעורבים".

האחים מננדז בבית המשפט ב-1992 (ארכיון), צילום: AFP

אריק גם ציין בהצהרתו שהדמויות שלו ושל אחיו מוצגות בסדרה כקריקטורות המבוססות על שקרים וכי נטפליקס פעלה בחוסר תום לב בהפקת הסדרה, ואף הקפיד להודות "ממעמקי ליבו" לכל מי שבחר לתמוך בו.

תשעת פרקי "מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז" זמינים כעת לצפייה בנטפליקס, ואילו העונה השלישית של האנתולוגיה המצמררת כבר נמצאת בפיתוח ותעסוק ברוצח הסדרתי הידוע לשמצה אד גיין.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר